بیات

رئیس هیات‌رئیسه صندوق‎های بازنشستگی صنعت نفت در نشست با مدیران شرکت صنایع تجهیزات نفت گفت: این شرکت ظرفیت و توان به دست آوردن سهم ۷۰ درصدی از بازار و ایفای نقش در برنامه توسعه‌ای صنعت نفت را دارد.

عبدالحسین بیات، رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت در اجرای «برنامه پایش طرح‌های سرمایه‌گذاری صندوق‌ها» روز یکشنبه ۱۴ آذرماه در نشست با مدیران شرکت صنایع تجهیزات نفت، روند اقتصادی شرکت و شرکت‌های تابعۀ آن را بررسی کرد. در این نشست مدیران چالش‌ها، فرصت‌ها و پیشنهادهای خود ارائه کردند.

 رئیس هیات‌رئیسه پس از شنیدن گزارش‌ها گفت: بر اساس آمار و ارقام ارائه شده ظرفیت افزایش سهم در بازار برای شرکت صنایع تجهیزات نفت وجود دارد. بنابراین، هدفگذاری برای به دست آوردن سهم ۷۰ درصدی از بازار مبتنی بر ظرفیت‌هاست.

وی با اشاره به اقدام‌های دولت سیزدهم برای گسترش روابط با همسایگان و منطقه، گفت: راهکاری‌های برای بازاریابی شرکت صنایع تجهیزات نفت در کشورهای منطقه و همسایه وجود دارد. 

رئیس هیات‌رئیسه افزود: یکی از روش‌های افزایش سهم بازار برای شرکت‌ صنایع تجهیزات نفت، آسان‌سازی ارتباط اقتصادی این شرکت با سایر شرکت‌های درون گروه صندوق‌هاست. از این رو، معاونت امور شرکت‌های اهداف در خصوص تدوین آئین‌نامه‌ای به همین منظور اقدام کند.

بیات با بیان این که قاعده بازار بر مقوله قیمت استوار است، افزود: از فرصت‌های پیش‌روی شرکت‌ها، «گروه صندوق» است. بنابراین، ارزش استفاده از ساخت داخل گروه را در شرکت‌های مرتبط با صندوق‌ها تقویت خواهیم کرد تا برخی چالش‌های بیان شده رفع شود.

وی تصریح کرد: گروه صندوق‌ها به‌طورعمده در حوزه نفت و انرژی فعالیت می‌کند به همین سبب اعضای گروه که متشکل از شرکت‌های مختلف هستند می‌توانند در ارتباطی سازنده اثر هم‌افزایی ایجاد کنند.

بیات افزود: ظرفیت شرکت صنایع تجهیزات نفت نیازمند معرفی بیشتر به گروه صندوق‌ها و صنعت نفت است. چراکه، توان عملیاتی این شرکت‌ در سطحی قرار دارد که در تولید برخی تجهیزات سرچاهی، رتبه نخست کشور و منطقه را داراست.

وی با بیان این که برندسازی در مجموعه شرکت صنایع تجهیزات نفت از درجه اهمیت بالایی برخودار است، افزود: دانش پایه در شرکت باید حفظ شود. چرا که، دانش، ارزش است. بنابراین، این دانش است که پشتوانه برند و سبب ارزش آفرینی برای مجموعه صندوق‌ها خواهد شد.

رئیس هیات‌رئیسه گفت: در کنار نشان تجاری و تجهیزات، صیانت از منابع انسانی توانمند نیز ضروری است. چرا که، منابع انسانی خلاق و مبتکر نیز سرمایه هستند. از این‌رو، برای شرکت‌های دانش‌بنیان مانند صنایع تجهیزات نفت، ماندگاری نیروهای توانمند برای حداقل ۱۰ سال اهمیت داشته و مورد مطالبه است.  

بیات افزود: بررسی گزارش‌ها نشان می‌دهد استفاده کنندگان از تولیدات شرکت تجهیزات نفت از کیفیت رضایت دارند که به معنای رعایت استانداردها در تولید است. از این رو، مشکلی در کیفیت تولید نیست و ظرفیت افزایش تولید نیز وجود دارد، لیکن به این سطح از کیفیت نباید بسنده کرد و برای ارتقا آن، تلاش شبانه‌روزی مورد انتظار است.

وی گفت: تاب‌آوری اقتصاد کشور از طریق شرکت‌های تولیدی و دانش‌بنیان مانند تجهیزات نفت محقق خواهد شد. از این‌رو، این شرکت و شرکت‌های تابعه آن از این توان برخوردار هستند که در برنامه پیش‌بینی شده دولت سیزدهم برای توسعه صنعت نفت ایفای نقش کنند.

رئیس هیات‌رئیسه با بیان اینکه به دست آوردن فناوری و روزآمد کردن آن برای حفظ مزیت‌ رقابت در بازار ضروری است، افزود: فناوری، برند و درآمد را برای بنگاه اقتصادی منحصربه‌فرد خواهد کرد که سبب ایجاد بازار و درآمد خاص خواهد شد.  

وی بر شناسایی و وصول مطالبات احتمالی نیز تاکید کرد و گفت: به طور مستمر و جدی نسبت به وصول مطالبات اقدام‌های لازم انجام شود.

بیات دوباره نسبت به رویکرد فسادستیزی در صندوق‌‎های بازنشستگی صنعت نفت و همه زیرمجموعه مرتبط با آن تاکید کرد.

رئیس هیات‌رئیسه از اقدام‌های خلاقانه و جهادی مدیران و کارکنان شرکت و شرکت‌های تابعه که همسو با اقتصاد مقاومتی انجام شده است تشکر و قدردانی کرد و افزود: تلاش و کوشش کارکنانی که در سایت‌ها نیز کار می‌کنند ستودنی و ارزشمند است.

برای مشاهده تصاویر این خبر اینجا کلیک کنید. 

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =