بیات

رئیس هیات‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت، وضع پروژه پتروشیمی دهلران را در نشست با مدیران این طرح بررسی و تاکید کرد: روند تامین مالی طرح پتروشیمی دهلران باید شتاب بگیرد تا این پروژه به نسبت طرح بالادستی ( NGL۳۱۰۰ ) در زمان معقول به بهره‌برداری برسد.

عبدالحسین بیات در اجرای «برنامه پایش طرح‌های سرمایه‌گذاری صندوق‌ها» گفت: پروژه پتروشیمی دهلران و کارخانه استحصال اتان NGL۳۱۰۰ باید در فاصله زمانی منطقی نسبت به یکدیگر به بهره برداری برسند چرا که، از نظر محصول و خوراک این ۲ طرح به یکدیگر وابستگی دارند.

وی افزود: گزارش طرح نشان می‌دهد که پتروشیمی دهلران نسبت به پروژه بالادستی از برنامه پیشرفت، عقب است.

بیات گفت: موانع تامین مالی این طرح باید برطرف شود تا شاهد شتاب‌بخشی به آن باشیم.

وی افزود: پتروشیمی دهلران پس از بهره‌برداری سالانه ۶۵۰ هزار تن اتیلن، پروپیلن، بنزین پیرولیز و ... تولید خواهد کرد که بخشی از این محصول امکان صادرات خواهد داشت.

رئیس هیات‌رئیسه گفت: حدود دو سوم منابع مورد نیاز برای پرداخت مستمری و مقرری ماهانه از محل سود طرح‌های اقتصادی صندوق تامین می‌شود. لذا حساسیت صندوق بر روی روند پیشرفت پروژه‌ها در حقیقت اهتمام برای تامین و تقویت جریان منابع پرداختی‌هاست.

وی افزود: پروژه های صندوق که در سال‌های آینده به بهره‌برداری خواهند رسید درآمد پایدار برای این بنگاه اقتصادی ایجاد خواهد کرد.

در این نشست که بهزاد علیزاده نماینده محترم مردم شریف دهلران در مجلس شورای اسلامی، حسینعلی زحمتکش عضو هیات‌رئیسه، محمدجواد شمس مدیرعامل شرکت اویک، ذبیح‌اله نعیمی و فرج‌اله حاجی‌پوراعضای هیات‌مدیره اهداف نیز حضور داشتند محمدرضا حمیدی مدیرعامل پتروشیمی دهلران روند پیشرفت این طرح را تشریح کرد. 

مجتمع پتروشیمی دهلران یکی از مهم‌ترین پروژه‌های در حال اجرای صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت است که در شهر دهلران قرار دارد. خوراک پروژه توسط یک خط لوله بطول ۵۸ کیلومتر از کارخانه NGL۳۱۰۰ واقع در منطقه چشمه‌خوش برای این مجتمع ارسال خواهد شد.

درچارچوب برنامه پایش طرح‌های صندوق‌ها تا کنون مسئولان شرکت‌های نفت سپاهان، تاسیسات دریایی، پالایش نفت جی، موسسه مالی مهر آیندگان، پتروپالایش کنگان، اهداف، پتروپالایش دهلران و   در نشست‌های جداگانه وضعیت اقتصادی و روند پیشرفت طرح‌های در حال اقدام را در نشست با رئیس‌هیات رئیسه تشریح کرده‌اند. قرار است طرح‌های در حال اجرا به شکل میدانی نیز بازدید شوند.

خبر مرتبط: 
تاکید بر شتاب‌بخشی به احداث ان‌جی‌ال ۳۱۰۰ دهلران

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =