کد خبر: 7725
سرویس: اقتصادی
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۸
  • خبرنگار: روابط عمومی
  • چاپ
پترو پالایش دهلران

رئیس هیات‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت گفت: راه‌اندازی طرح ان‌جی‌ال ۳۱۰۰ دهلران به توازن میان منابع ورودی و خروجی صندوق‌ها کمک خواهد کرد لذا شتاب‌بخشی به احداث آن با اهمیت است.

عبدالحسین بیات رئیس هیات‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت، در اجرای «برنامه پایش طرح‌های سرمایه‌گذاری صندوق‌ها» و در نشست با مدیران شرکت پتروپالایش دهلران، روند پیشرفت و چالش‌های طرح NGL۳۱۰۰ را بررسی کرد.

وی گفت: برای برقراری تعادل میان منابع ورودی و خروجی صندوق‌ها، موثرترین گزینه، توسعه فعالیت‎‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری همچون شتاب‌بخشی به طرح‌های در حال اجراست. 

بیات افزود: طرح NGL۳۱۰۰ در دهلران گازهای همراه نفت میدان‌های غرب کشور همچون آذر، دهلران، چشمه‌خوش و پایدار و... را جمع‌آوری می‌کند که پس از فراورش، محصول را به عنوان خوراک به صنایع پتروشیمی خواهد داد لذا عواید این فرایند نصیب صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت می‌شود بنابراین راه‌اندازی این طرح منابع ورودی صندوق را تقویت خواهد کرد.

رئیس هیات‌رئیسه، احداث ان‌جی‌ال ۳۱۰۰، پتروشیمی دهلران و توسعه میدان آذر را از جمله مهم‌ترین طرح‌های اقتصادی صندوق بازنشستگی صنعت نفت در ‌غرب کشور خواند و گفت: توسعه و بهره‌برداری این طرح‌ها افزون‌بر تقویت منابع ورودی صندوق، سبب کمک به رشد اقتصادی استان و کشور خواهد شد. 

رئیس هیات‌رئیسه تاکید کرد: از هم‌اکنون برای تامین خوراک مورد نیاز طرح در سال‌های پیش رو، اقدام‌های لازم انجام شود.

بیات گفت: همه‌ی شرکت‌ها در حوزه اجتماعی مسئولیت دارند اما این اقدامات باید به شکل مشخص و موثری انجام شود تا حداکثر اثربخشی را ایجاد کند چرا که تمام نفع طرح‌های اجتماعی باید به‌طور مستقیم به مردم منطقه برسد نه دستگاه‌هایی که از بودجه دولتی بهره می‌برند.

 در این نشست که بهزاد علیزاده نماینده محترم مردم شریف دهلران در مجلس شورای اسلامی، حسینعلی زحمتکش عضو هیات‌رئیسه، محمدجواد شمس مدیر عامل شرکت اویک، ذبیح‌اله نعیمی و فرج‌اله حاجی‌پور اعضای هیات‌مدیره اهداف نیز حضور داشتند ناصر دودانگه مدیرعامل شرکت پتروپالایش دهلران ضمن تشریح وضعیت پیشرفت طرح NGL ۳۱۰۰ در خصوص برنامه و طرح‌های مرتبط از جمله ایستگاه تقویت فشار گاز، نیروگاه گازی برق ۱۵۰ مگا وات، تامین خوراک پروژه، محصولات، مسئولیت اجتماعی، برآورد بودجه پروژه‌ها، نحوه تامین منابع مالی، حجم و قیمت محصولات در دوره ۱۰ ساله بهره‌برداری، وضعیت پیشرفت کارخانه، ایستگاه‌های تقویت گاز و چالش‌های طرح، گزارشی ارایه کرد. 

براساس این گزارش، اجرای پروژه ان‌جی‌ال ۳۱۰۰ به صورت EPCF به اویک واگذار شده است. سرمایه‌گذار این طرح شرکت سرمایه‌گذاری اهداف متعلق به صندوق‌هاست. عملیات اجرای این طرح  از شهریورماه سال ۹۵ آغاز شد.

در چارچوب برنامه پایش طرح‌های صندوق‌ها تا کنون مسئولان شرکت‌های نفت سپاهان، تاسیسات دریایی، پالایش نفت جی، موسسه مالی مهر آیندگان، پتروپالایش کنگان و اهداف در نشست‌های جداگانه وضعیت اقتصادی و روند پیشرفت طرح‌های در حال اقدام را در نشست با رئیس‌هیات رئیسه تشریح کرده‌اند. قرار است طرح‌های در دست اجرا به شکل میدانی نیز بازدید شوند.

برای مشاهده تصاویر این نشست اینجا کلیک کنید. 

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =