کد خبر: 7542
سرویس: اقتصادی
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶
  • خبرنگار: روابط عمومی
  • چاپ
عبدالحسین بیات

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌ها با بیان اینکه برای تعهدهای آینده باید پیش‌بینی کرد، گفت: به دست آوردن سهم بیشتر در شرکت‌هایی که محصولات صادراتی دارند سبب تقویت منابع صندوق و جبران کاستی منابع ورودی از محل کسور کارمندان می‌شود.

عبدالحسین بیات رئیس هیات‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت در نشست با مدیران عامل شرکت‌های سرمایه‌گذاری مرتبط با صندوق‌ها گفت: به دنبال سیاست‌های کلی کشور در خصوص کوچک‌سازی بدنه‌ی دولت، استخدام‌های رسمی کاهش و واگذاری‌ها افزایش یافت. بنابراین، منابع ورودی صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت از محل کسور کارمندان شاغل به نسبت تعداد بازنشستگان، محدود شد.   

رئیس هیات‌رئیسه افزود: برای جبران منابع ورودی رو به کاهش از محل کسور کارمندان شاغل، راهی جز افزایش فعالیت‌های اقتصادی نیست لذا باید بر روی اهدافی متمرکز شد که موجب بازدهی و سودآوری بیشتر می‌شود.  

وی گفت: فعالیت اقتصادی و درآمدزایی باید متناسب با تعهدات کنونی و آینده باشد. برای افزایش درآمدهای صندوق، یکی از برنامه‌هایی که باید بیشتر به آن پرداخته شود تقویت درآمدهای ارزی از طریق بهره‌مندی از شرکت‌هایی است که تولیدات آنها صادراتی و ارزآور است.

بیات ادامه داد: از این رو صندوق می‌تواند در این شرکت‌ها، از سهم بیشتری برخوردار باشد یا شرکت‌های تابعه خودش را که از محصولات صادراتی برخوردار هستند توسعه دهد.  

رئیس هیات‌رئیسه گفت: صرف نگاه مهندسی در بنگاه اقتصادی کافی نیست، برای حضور در بازار اقتصادی باید مسائل مهندسی و اقتصادی با هم مدیریت شود در این صورت است که راهبرد یا راهبردهای درست برای حضور یا توسعه‌ی بازار بکار گرفته می‌شود و هدایت بنگاه‌های اقتصادی، هوشمندانه‌تر صورت می‌پذیرد.

وی تاکید کرد: نباید نگاه غیراقتصادی در گروه صندوق‌ها حاکم باشد، مسئولان امانت‌دار منابع و دارایی‌ها هستند. از این رو، باید با اتکا به توان خود و بکارگیری دانش روز با انتخاب بهترین راهبرد یا راهبردهای اقتصادی، امانت‌دار منابع و موجب ازدیاد آنها باشیم.

رصد روزانه بازدهی سرمایه‌گذاری‌ها

بیات گفت: برای استمرار حضور در بازارهای اقتصادی و بهره‌وری، صرف تمرکز بر روی صورت‌های مالی سالانه کافی نیست باید از روش‌های حسابداری مدیریتی بهره برد تا هر لحظه بتوان از وضعیت بنگاه اقتصادی آگاه شد و متناسب با شرایط و وضعیت بازار تصمیم گرفت چون مسیر بنگاه‌های اقتصادی پویاست از این رو رصد روزانه بازدهی سرمایه‌گذاری‌ها ضرورت دارد.

رئیس هیات‌رئیسه افزود: با کار مطالعاتی باید مشخص کرد تعهدات آینده با فعالیت‌های اقتصادی چه میزان تناسب دارد. بنابراین، باید با ترسیم الگوهای مناسب، پیش‌بینی پویایی از آینده داشت.  

بیات با بیان اینکه شفاف‌سازی و آسیب‌شناسی فرایندها، ۲ رکن مهم هستند، گفت: تهیه مفاد جامع، شفاف، تعاریف و شرایط قطعی برای قراردادها و پیمان‌ها، ضروری است.  

در این نشست مدیران عامل شرکت‌های اقتصادی صندوق‌ها، گزارشی از وضع شرکت‌های متبوع ارائه کردند. رئیس هیات رئیسه نیز از اقدام‌های انجام شده تشکر و قدردانی کرد.

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =