Place[id=13, title=تیتر یک سرویس, type=1] - Topic[id:152, title:سلامت]
Place[id=8, title=تیتر دو سرویس, type=1] - Topic[id:152, title:سلامت]
Place[id=10, title=تیتر سه سرویس, type=2] - Topic[id:152, title:سلامت]

تیتر سه سرویس

  • روش‌هایی مؤثر در جلوگیری از گرمازدگی

    روش‌هایی مؤثر در جلوگیری از گرمازدگی

    جهت جلوگیری از گرمازدگی روش‌های درمانی مختلفی وجود دارد که نحوه انتخاب روش مناسب با در نظر گرفتن میزان شدت گرمازدگی فرد انتخاب می‌شود. می‌توان گفت که درمان گرمازدگی در بزرگسالان تقریبا مانند درمان گرمازدگی در کودکان است.

  • مواد غذایی ضد خستگی را بشناسید

    مواد غذایی ضد خستگی را بشناسید

    برخی از مواد غذایی که مصرف می‌کنید هم مانند مکمل‌های غذایی می‌توانند برچسب «مفید برای سلامتی» بخورند، چون سرشار از مواد مغذی هستند که خاصیت ضدخستگی دارند.

  • ورزش، مغز سالمندان را قوی می‌کند

    ورزش، مغز سالمندان را قوی می‌کند

    محققان دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو در مطالعه اخیرشان اظهار کرده‌اند افراد مسنی که به طور منظم ورزش می‌کنند مغز قوی‌تر و بهتری دارند.

  • افسردگی فصلی یا اختلال عاطفی فصلی

    افسردگی فصلی یا اختلال عاطفی فصلی

    افسردگی فصلی یک اختلال خلقی است که هر سال در زمان مشابهی اتفاق می‌افتد. شکل نادری از افسردگی فصلی که با عنوان "افسردگی تابستانی" شناخته می‌شود، در اواخر بهار یا اوایل تابستان شروع می‌شود و در پاییز به پایان می‌رسد.

  • هرگز در این ساعات ورزش نکنید

    هرگز در این ساعات ورزش نکنید

    یک کارشناس ارشد فیزیولوژی ورزشی ساعت یازده صبح تا سه بعد از ظهر را یکی از خطرناک‌ترین زمان‌ها برای ورزش کردن در فصل گرم سال دانست و گفت: ورزش کردن در اوج گرما می‌تواند خطرات مرگباری را برای ورزشکاران به همراه داشته باشد.

  • چرا تابستان‌ها خوابیدن سخت‌تر می‌شود؟

    چرا تابستان‌ها خوابیدن سخت‌تر می‌شود؟

    کیفیت خواب بر کیفیت ذهن و بازده روز بعد اثری مستقیم دارد و به شدت از عوامل متعدد به خصوص فصل‌ها تاثیر می‌گیرد، در این صورت راه حل چیست؟

  • چگونه اضطراب از کنترل خارج می‌شود؟

    چگونه اضطراب از کنترل خارج می‌شود؟

    این تصور که همیشه باید در آرامش و بدون استرس و ترس باشیم درست نیست. انسان‌ها به دلیل وسواس زیادی که نسبت به کنترل و حفظ امنیت دارند، انتظار دارند آرامش و شادی در زندگی بدون هیچ حاشیه و نگرانی برقرار باشد که درحقیقت واقع‌بینانه نیست.

  • ناهار و شام خود را دیر نخورید!

    ناهار و شام خود را دیر نخورید!

    تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که بیشتر کالری خود را در عصر و شب دریافت می‌کنند، تا پنج برابر بیشتر از افرادی که بیشتر کالری خود را در ساعات اولیه روز دریافت می‌کنند، در معرض چاقی هستند.

  • تاثیرات مفید خواب عصرانه برای سالمندان

    تاثیرات مفید خواب عصرانه برای سالمندان

    چرت و خواب نیمروزی برای افراد سالمند بسیار مفید و ارزشمند خواهد بود افرادی سالمند از چرت زدن بعداز ناهار غافل نشوند چون این خواب کوتاه باعث بهبود و تقویت عملکرد شناختی در این سنین خواهد شد خواب کم و کوتاه در شبانه روز برای هوش و ذهن این افراد مضر خواهد بود.

  • توصیه‌های تابستانی برای پیشگیری از گرمازدگی

    توصیه‌های تابستانی برای پیشگیری از گرمازدگی

    شدت گرفتن گرمای هوا احتمال گرمازدگی را به ویژه درگروه سنی سالمند افزایش می‌دهد. بر این اساس کارشناسان <موسسه طلوع زندگی سالمندان> ویرجینیا، یکی از بزرگترین موسسات ارائه‌دهنده خدمات زندگی سالمندان معتقدند سالمندان نیز مانند سایر اشخاص باید بتوانند بدون در نظر گرفتن گرمای تابستان زندگی را به معنای واقعی آن لمس کنند.

  • شیوع بیماری های گوارشی در فصل گرما

    شیوع بیماری های گوارشی در فصل گرما

    عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با اشاره به شیوع بیماری های گوارشی، از جمله اسهال در فصول گرم، بر لزوم رعایت بهداشت فردی و ضدعفونی کردن میوه و سبزیجات تأکید کرد.

  • عوارض جدی نوشیدنی‌های گازدار برای کبد

    عوارض جدی نوشیدنی‌های گازدار برای کبد

    بیماری‌های کبدی یکی از خطرناک‌ترین عوارض نوشیدنی‌های گازدار و شیرین کننده مصنوعی می‌باشند.

  • علل رایج تپش قلب + اینفوگرافی

    تپش قلب اگر بیش از حد تند یا کند باشد زنگ خطر است.  تپش قلب به صورتهای گوناگون نظیر کوبیدن، لرزیدن ، تپیدن و … احساس می‌شود. تپش قلب در افراد ممکن است با رخ ‌دادن ضربانی غیر عادی اغلب در قفسه سینه،گردن یا گلو نیز همراه باشد.

  • هشدار درباره یک عادت غلط

    هشدار درباره یک عادت غلط

    پزشکان تاکید می‌کنند که به تعویق انداختن زمان اجابت مزاج می‌تواند به روده‌ بزرگ آسیب بزند.

  • ترفندهای ساده برای ورزش‌دادن مغز

    ترفندهای ساده برای ورزش‌دادن مغز

    ورزش‌دادن مغز به منظور بهبود حافظه، تمرکز یا عملکرد روزانه اولویت اصلی بسیاری از افراد است؛ به‌ویژه با بالارفتن سن.

  • بخور و نخورهای مبتلایان به کبد چرب

    بخور و نخورهای مبتلایان به کبد چرب

    برای غلبه بر بیماری کبد چرب، لازم است تغییراتی اساسی و مداوم در رژیم غذایی خود ایجاد کنید، نه اینکه فقط از خوردن یک سری از غذاهای ناسالم پرهیز کنید. مهم‌ترین بخش این تغییرات این است که باید «تداوم‌پذیر» باشند.

  • این مواد غذایی باعث خستگی می‌شوند

    این مواد غذایی باعث خستگی می‌شوند

    طبیعی است که سطح انرژی در طول روز کمی کاهش یابد اما عوامل مختلفی نیز از جمله میزان خواب، استرس، سطح فعالیت بدنی و غذاها نیز می‌توانند بر این امر تأثیر بگذارند.

  • ورزش، مغز سالمندان را قوی می‌کند

    ورزش، مغز سالمندان را قوی می‌کند

    محققان دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو در مطالعه اخیرشان اظهار کرده‌اند افراد مسنی که به طور منظم ورزش می‌کنند مغز قوی‌تر و بهتری دارند.

  • تاثیر مثبت دانش و تحصیلات بر روند پیری مغز

    تاثیر مثبت دانش و تحصیلات بر روند پیری مغز

    حقیقات حاکی از این است که برخی از فرآیندهای تخریبی و پیری در مغز افراد تحصیلکرده کاهش می‌یابد.

  • علت و درمان میگرن چشمی

    علت و درمان میگرن چشمی

    وجود هر نوع بیماری یا عارضه در انسان که سبب اختلال در عملکرد او شود، آزاردهنده خواهد بود. طبیعتا درد، بیماری یا هر عارضه‌ای که هرچند موقت در افراد ایجاد شود، به هیچ‌وجه خوشایند نیست و باید به موقع برای پیشگیری و درمان آن اقدام کرد.