تیتر سه سرویس

  • ۴ تکنیک‌ موثر برای تقویت تمرکز حواس

    ۴ تکنیک‌ موثر برای تقویت تمرکز حواس

    تمرکز حواس یکی از موضوع‌های مهم اجتماعی است که برخی از افراد از آن برخوردار و برخی دیگر نیز با معضل نداشتن تمرکز حواس روبرو هستند؛ به طوری که عده‌ای در تمامی جوانب زندگی حواس جمع هستند و می‌توانند روی مسائل و موارد متفاوتی تمرکز کنند، در حالی که برخی از افراد آنقدر ذهنشان مشغول است که به سختی می‌توانند روی مسائل تمرکز کنند.

  • آیا گیاهخواری در کنترل دیابت موثر است؟

    آیا گیاهخواری در کنترل دیابت موثر است؟

    شهاب اولیایی رژیم شناس و متخصص تغذیه و رژیم درمانی در خصوص تاثیر رژیم گیاهخواری بر کنترل دیابت توضیحاتی را ارائه کرد.

  • توصیه های طب سنتی در تابستان

    توصیه های طب سنتی در تابستان

    افراد صفراوی و افراد دموی مزاج برای گذراندن فصل تابستان به سلامت باید به توصیه های طب سنتی در این فصل توجه نمایند اما افراد بلغمی، نیازی نیست باید و نبایدهای فصل تابستان را رعایت کنند زیرا این گرما برای آنها خوشایند است. افراد سوداوی، نیز باید بیشتر به دنبال جبران رطوبت بدن خود باشند و به کاهش گرمای درونی نیاز ندارند.

  • نوشیدنی های مناسب فصل گرما

    نوشیدنی های مناسب فصل گرما

    یکی از مهم ترین مشکلات فصل گرما عطش زیاد و گرما زدگی می باشد به همین دلیل مصرف نوشیدنی های خنک در این فصل طرفداران زیادی دارد. بدن در هر شرایطی به آب نیاز دارد و فراموش نکنید که در روزهای گرم باید بین ۱.۵ تا ۲ لیتر آب بنوشید.

  • مواد غذایی مفید که در تابستان مضر هستند

    مواد غذایی مفید که در تابستان مضر هستند

    به جرئت می توان گفت که مواد غذایی به طور کامل برای بدن مفید نیستند و در مقابل نیز دارای عوارض و مضراتی هستند اما به دلیل فواید بیشتر نسبت به مضرات، مصرف آنها توصیه می شود.

  • کاهش آسم با مصرف ۳ ویتامین

    کاهش آسم با مصرف ۳ ویتامین

    بیماری آسم و کمبود ویتامین کاملا با هم در ارتباط هستند. بر همین اساس، پژوهشگران نقشی را که برخی ویتامین‌های خاص مانند ویتامین D، ویتامین C و ویتامین E در بروز و شدت بیماری آسم ایفا می‌کنند را مورد بررسی قرار دادند.

  • ۴۴۰۰ قدم برای جلوگیری ازبیماری‌ها

    ۴۴۰۰ قدم برای جلوگیری ازبیماری‌ها

    پیاده‌روی روزانه علاوه بر کاهش خطر ابتلا به بیماری، عوارض نشستن طولانی مدت و حتی خطر مرگ را کاهش می‌دهد. محققان ادعا می‌کنند، به جای ۱۰ هزار گام پیاده‌روی در روز که تاکنون به آن توصیه می‌شده است، فقط ۴۴۰۰ گام پیاده‌روی روزانه می‌تواند برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های جدی کافی باشد.

  • فعالیت اجتماعی باعث تقویت مغز می‌شود

    فعالیت اجتماعی باعث تقویت مغز می‌شود

    نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد؛ سالمندانی که از لحاظ اجتماعی فعالیت بیشتری دارند، در مناطقی از مغز که با زوال عقل ارتباط دارد، ماده خاکستری سالمتری دارند.

  • مواد غذایی ممنوعه در زمان مبارزه با ویروس

    مواد غذایی ممنوعه در زمان مبارزه با ویروس

    ایجاد التهاب یا افزایش آن در بدن یکی از بدترین کارهایی است که می توانید هنگام وجود ویروس در بدن خود انجام دهید. زمانی که موضوع التهاب مطرح می شود، شکر یکی از بدترین موادی است که می توانید مصرف کنید.طی چند وقت اخیر بیش از هر زمان دیگری با خطرات ویروسی مواجه هستیم.

  • تکنیک‌هایی برای اینکه سریع‌تر بخوابیم

    تکنیک‌هایی برای اینکه سریع‌تر بخوابیم

    خبر خوب آن که شیوه‌هایی برای خوابیدن و زود خوابیدن وجود دارد که با کمی تمرین می‌توان به سرعت بر این مشکل فایق آمد. این ترفندها واقعا مثل کلید خاموشی بدن عمل می‌کنند.

  • با ماسک زدن، چه پوست‌هایی در معرض خطر هستند؟

    با ماسک زدن، چه پوست‌هایی در معرض خطر هستند؟

    ماسک که امروزه یکی از ملزومات حضور در اجتماع محسوب می‌شود، در کنار فواید بی‌نظیری که در جلوگیری از ابتلا به کووید-۱۹ دارد، ممکن است منجر به تحریک پوست صورت گردد.

  • چند بار در روز باید صورت را بشوییم؟

    چند بار در روز باید صورت را بشوییم؟

    تردیدی نیست که شستن صورت باید یکی از رویه‌های روزانه اساسی برای محافظت از پوست باشد، اما آیا تا حالا به زیاده‌روی در شستن صورت و پیامدهایش فکر کرده‌اید؟ به‌گفته متخصصان، چنین کاری در بعضی موارد حتی می‌تواند به اندازه شست‌وشو نکردن صورت دردسرساز باشد.

  • عوارض پیگیری اخبار منفی

    عوارض پیگیری اخبار منفی

    اخبار تاثیر بسیاری بر جوامع امروزی دارند، اکثر افراد روزانه در معرض صدها خبر از شبکه های خبری متعدد در رسانه ها، مجلات و شبکه های اجتماعی قرار می گیرند. این اخبار دارای تاثیرات مثبت و منفی بر جسم و روان انسان است.

  • سالم‌ترین نان ها کدامند؟

    سالم‌ترین نان ها کدامند؟

    اگر محبوبیت رژیم‌های کم‌کربوهیدرات و بدون گلوتن را هم در این روزها در نظر بگیریم، نقش مثبت نان‌ها در ارتقای سلامت عمومی بیشتر زیر سوال می‌رود. اما علی‌رغم همه انتقادات و عیب‌جویی‌های رایج درباره نان‌ها، نان‌های مناسب و باکیفیت می‌توانند در گروه مواد غذایی بسیار سالم قرار بگیرند.

  • چگونه بدانیم که فشارخون داریم

    به مناسبت ۱۷ می؛ روز جهانی فشار خون بالا

    چگونه بدانیم که فشارخون داریم

    فشار خون بالا می‌تواند منجر به عوارض شدید سلامتی هم‌چون حملات قلبی، سکته‌های مغزی، زوال عقل، بیماری‌های مزمن کلیوی، ورم ریه، نارسایی احتقانی قلب، آسیب چشمی و کاهش بینایی شود.

  • محافظت از پوست در برابر آلودگی هوا

    محافظت از پوست در برابر آلودگی هوا

    یافته‌های علمی نشان داده‌اند که رادیکال‌های آزادی که در ذرات آلودگی هوا وجود دارند، می‌توانند خطر شکل‌گیری این لکه‌ها را بیشتر کنند.

  • برای مقابله با خستگی در قرنطینه چه بخوریم؟

    برای مقابله با خستگی در قرنطینه چه بخوریم؟

    بیش از یک سال از شیوع کروناویروس و توصیه جدی بر قرنطینه خانگی می‌گذرد. طبیعی است که این شرایط زمینه‌ساز استرس و اضطراب شده و حالت خستگی مانع از انجام فعالیت‌های روزمره شود. در کنار ورزش و تکنیک‌های کسب آرامش مانند تنفس عمیق، می‌توان از مواد غذایی نیز کمک گرفت زیرا بعضی از آنها در ایجاد نشاط و رفع خستگی و بی‌حوصلگی تاثیر دارند.

  • ۶ توصیه‌ برای حفظ نشاط در بهار کرونایی

    ۶ توصیه‌ برای حفظ نشاط در بهار کرونایی

    بی‌تحرکی، حضور طولانی مدت در منزل و خوردن غذاهای چرب و سنگین در زمستان از جمله عواملی هستند که متابولیسم بدن را کاهش می‌دهد. به‌همین دلیل با شروع فصل بهار معمولا بسیاری از افراد دچار حالت بی‌حالی و کسالت می‌شوند و حتی تمایل به خوابیدن طولانی دارند. این روزها که همچنان درگیر ویروس کرونا هستیم این مسئله بارزتر است و توجه به توصیه‌های حفظ نشاط یک ضرورت جدی خواهد بود.

  • عوارض پُرخوری در وعده افطار

    عوارض پُرخوری در وعده افطار

    یکی از اشتباهات رایج تغذیه‌ای در ماه رمضان، پُرخوری در وعده افطاری و مصرف حجم بالایی از انواع مواد غذایی مختلف است. این در حالی است که متخصصان همیشه مصرف چندین وعده غذایی کم‌حجم با فواصل زمانی مشخص را برای اوقات افطاری توصیه می‌کنند.

  • این پروتئین‌های گیاهی باید در بهار مصرف شوند!

    این پروتئین‌های گیاهی باید در بهار مصرف شوند!

    پیروی از یک الگوی غذایی سبک، ساده و با هضم راحت است. به عبارت ساده‌تر، شما باید خوراکی‌های مصرفی در فصل بهار را به گونه‌ای در نظر بگیرید که ساده‌ترین هضم را برای دستگاه گوارش به همراه داشته باشند زیرا عملکرد دستگاه گوارش در فصل‌های بهار و تابستان نسبت به فصل‌های پاییز و زمستان ضعیف‌تر است.