هم‌اندیشی نظام حسابرسی داخلی گروه اقتصادی صندوق‌های بازنشستگی کارکنان صنعت نفت

بازرس کل امور نفت سازمان بازرسی کل کشور گفت: مسئولان حسابرسی شرکتهای تابعه صندوق بازنشستگی صنعت نفت بازرسان افتخاری سازمان بازرسی کل کشور هستند.

موسی مؤیدی در نخستین نشست هم اندیشی نظام حسابرسی داخلی گروه اقتصادی صندوق بازنشستگی صنعت نفت با تبریک حلول ماه رجب خاطرنشان کرد: آغاز ماه رجب سرآغازی برای بهره بردن از سه ماه پرفضیلت سال (رجب، شعبان و رمضان‌الکریم) و در واقع پاداش بهره بردن از فضیلت‌ها و فیوضات عظیم ماه‌های رجب و شعبان مدال لیاقت ورود به ضیافت الهی ماه مبارک رمضان می‌باشد.

 وی ضمن گرامی‌داشت هفتادوششمین سالگرد تأسیس صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت اظهار داشت: این صندوق از گذشته تاکنون همواره متعلق به کارکنان خدوم صنعت نفت ایران بوده و با راه‌اندازی طرح‌های اقتصادی مورد نیاز کشور خدمات قابل توجهی را در صنعت نفت ارائه کرده است.

بازرس کل امور نفت سازمان بازرسی کل کشور در ادامه مسئولان حسابرسی شرکت‌های تابعه صندوق بازنشستگی صنعت نفت را بازرسان افتخاری سازمان بازرسی کل کشور خطاب کرد و گفت: هدف ما شناسایی بسترهای فساد در دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی و عمومی است، زیرا معتقدیم شناسایی این بسترها از درمان فساد مهم‌تر و موثرتر است و در همین راستا رویکرد سازمان به خصوص در حوزه نفت و انرژی رفع بسترهای فساد و ابهام است از این رو سازمان بازرسی بیشتر تمایل دارد نقش پیشگیرانه و نظارتی بهنگام خود را در امور ایفا کند و در این چارچوب قانون و رعایت مجموعه قوانین موضوعه معیار ارزیابی و سنجش می‌باشد.

مویدی در ادامه تکالیف مندرج در ماده «۱۲» قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور را نقطه‌ی عطف همکاری و تعامل سازمان بازرسی کل کشور با واحدهای حسابرسی داخلی شرکت‌های تابعه بر شمرد و افزود: لزوماً هر نقطه ابهامی تخلف یا فساد نیست و با تقویت تعامل هیأت بازرسی و واحدهای حسابرسی می‌توان نقش صیانتی بازرسی کل کشور را نمایان‌تر کرد که در این خصوص مفاد ماده قانونی مورد اشاره تکلیف را مشخص کرده است.

بازرس کل امور نفت سازمان بازرسی کل کشور در بخش پایانی سخنان خود به پرسش‌های فعالان حوزه نظام حسابرسی داخلی صندوق‌ها پاسخ داد.

گفتنی است، نخستین هم‌اندیشی نظام حسابرسی صندوق‌ها، روز چهارشنبه ۲۷ دی‌ماه تشکیل و مورد استقبال دست‌اندرکاران نظام حسابرسی داخلی گروه اقتصادی صندوق‌ها قرار گرفت. 

​​​​​​

مسئولان حسابرسی شرکت‌های تابعه صندوق بازنشستگی صنعت نفت بازرسان افتخاری سازمان بازرسی کل کشور هستند

ادامه:  تصاویر نشست هم‌اندیشی نظام حسابرسی داخلی گروه اقتصادی صندوق‌ها

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =