هویزه

صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت در کنار خدمات متداول درمانی برای بازنشستگان، برنامه‌های توسعه‌ای «کاهش مدت‌زمان بازپرداخت هزینه‌های درمانی از چند ماه به زمانی منطقی» و «توسعه قراردادها با داروخانه‌ها و مراکز درمانی» را آغاز کرده است.

بر اساس این گزارش، هم اکنون در سه منطقه از مناطق هشتگانۀ صندوق‌ها، مدت زمان انتظار بازپرداخت هزینه‌های درمانی به زمان قابل قبول رسیده است؛ این هزینه‌ها، در کمتر از ۱۰ روز بازپرداخت می‌شوند؛ در مناطقی که هنوز زمان بازپرداخت هزینه‌های درمان منطقی نشده است پرداخت نسخ با ارقام بالا در اولویت قرار دارد. با این حال هدف‌گذاری شده است تا پایان اردیبهشت‌ماه، در همه مناطق کشوری صندوق‌ها، مدت‌زمان بازپرداخت‌ها از ۱۰ روز بیشتر نباشد.
 

در همین زمینه، هزینه‌های درمانی در فیش حقوقی بازنشستگان و بازماندگان نیز درج شد که مورد استقبال این عزیزان قرار گرفت. با این اقدام، بازنشستگان از میزان پرداختی صندوق‌ها به مراکز درمانی، سازمان بهداشت و درمان و درمان آزاد (اسنادی که به نمایندگی ارائه می‌شود) آگاهی می‌یابند. جهت اطلاع بازنشستگان، در گزارشی کدهای فیش حقوقی مربوط به این خدمت نیز تشریح شد. برای مطالعه بیشتر اینجا را کلیک کنید.
 

از دیگر برنامه‌های در حال اجرا، توسعۀ قراردادهای مراکز درمانی و تشخیصی است؛ این خدمت در ابعاد مختلف، جنبه حمایتی و رفاهی دارد. بازنشستگان در صورت استفاده از این مراکز، جهت دریافت هزینه‌ها، نیازی به مراجعه به نمایندگی ندارند و هزینه درمانی از طریق صندوق‌ها به مرکز پرداخت می‌شود و بازنشسته در مراکز خصوصی دارای قرارداد فقط فرانشیز ۱۰ درصدی پرداخت می‌کند. فهرست مراکز طرف قرار داد را اینجا مطالعه نمایید. 


صندوق‌ها در تلاش است در شهرها و استان‌های کشور با مراکز درمانی دولتی و خصوصی موجود قرارداد همکاری انعقاد کند؛ بدیهی است در برخی مناطق به خاطر ظرفیت‌های کشور امکانات کمتری وجود دارد و تعداد این نوع مراکز جهت عقد قرارداد محدود است.

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =