کد خبر: 6977
سرویس: سلامت
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸
ورزش در هوای باز

فواید فعالیت ورزشی و بدنی برای افراد در هر سنی بسیار اهمیت دارد اما آیا انجام فعالیت‌های ورزشی برای سالمندان ایمن است؟

تقریباً همه افراد مسن می‌توانند تمرینات ورزشی را متناسب با شرایطشان انجام دهند. در حقیقت، ورزش منظم از بروز بیماری مزمن جلوگیری می‌کند، خلق و خوی فرد سالمند را بهبود می‌بخشد و احتمال آسیب‌دیدگی را کاهش می‌دهد.  

پیاده‌روی

فواید پیاده‌روی سریع ۳۰ دقیقه‌ای بطور روزانه بسیار زیاد است: افزایش جریان خون، تقویت قلب و استخوان‌ها، خواب بهتر و سلامت روان و نیز احتمال کمتر زوال عقل. به علاوه، هیچ تجهیزات خاصی هم نیاز نیست، فقط کفش‌های ورزشی خود را بپوشید و از خانه خارج شوید.

 ورزش تای‌چی

در ورزش تای‌چی از حرکات آهسته، ملایم و ارادی استفاده می‌شود تا بدن و ذهن آرام شود.   تای‌چی را در هر جایی؛ از جمله بیرون از خانه می‌توانید انجام دهید. علاوه بر کاهش استرس، این تمرین و "مراقبه در حال حرکت" می‌تواند نیروی نیم تنه بالا و پایین بدن را بهبود ‌ببخشد، فرد را انعطاف‌پذیرتر و تعادل بدن را تقویت می‌کند.

 دوچرخه‌سواری

کلاه ایمنی را ببندید و به دوچرخه‌سواری بروید تا ماهیچه‌هایی که تعادل را حفظ می کنند، تقویت شوند و سلامت قلب‌وعروق بهبود یابد. اگر کمردرد دارید و می‌خواهید از خطر سقوط جلوگیری کنید، دوچرخه خوابیده را امتحان کنید که سه چرخ دارد، زین آن پایین قرار دارد، در پشت آن تکیه‌گاهی است که می توانید به آن تکیه دهید.

 باغبانی

آیا می توانید زمین را حفر کنید؟ کار باغبانی به طور منظم ما را به هوای تازه و طبیعت منتقل می‌کند و بدن به اندازه کافی حرکت می‌کند و منجر به جلوگیری از پوکی استخوان و کاهش خطر ابتلا به برخی بیماری‌ها مانند سرطان، دیابت نوع ۲، افسردگی و بیماری‌های قلبی می‌شود.

 بازی با بچه‌ها

گاهی اوقات، فعالیت‌بدنی مانند باری دنبال‌بازی در حیاط خانه با بچه‌های همسایه یا ساختن آدم برفی با مادربزرگ است. گذراندن وقت با بچه‌ها نه تنها بدن را فعال نگه می‌دارد، بلکه ذهن را نیز تقویت می‌کند.

 گلف‌بازی

در طول بازی گلف و با وجود ۱۸ گودال می‌توانید تا ۴ مایل راه بروید. اگر در حین انجام آن چوب‌دستی را حمل می‌کنید، فعالیت قلب حتی بیشتر از سایر تمرین‌ها خواهد بود. هنگام کشش بدن مراقب باشید و در هنگام چرخش در موقعیت مناسب قرار بگیرید تا از آسیب جلوگیری کنید.

 بازی تنیس

حضور در زمین تنیس با افزایش سرعت تنفس در کوتاه‌مدت، به استقامت قلب کمک می‌کند. سلامت ریه‌ها، قلب و جریان خون را بهبود می‌بخشد. شخصی را پیدا کنید که بتواند با شما بازی کند و با مهارت شما هماهنگ باشد تا براحتی بازی کنید. اگر به بیماری مانند پوکی استخوان مبتلا هستید، ابتدا با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید ورزش پرتحرکی مانند تنیس برایتان بی‌خطر است.

 شنا

موقعی که هوا بسیار گرم می‌شود، شناکردن در استخر روباز راهی عالی برای تقوبت قلب است در حالی که میزان استرس را نیر در بدن کاهش می‌دهد. اگر پس از یک مشکل قلبی و در مرحله بازتوانی قلب هستید نیر می‌توانید با خیال راحت این کار را انجام دهید. شنا بلد نیستید؟ سعی کنید در کنار استخر و در آب کم‌عمق قدم بزنید.

 ایروبیک در آب

تمرین‌کردن در آب و شناوربودن برای ایجاد مقاومت در بدن، فشار را از روی مفاصل برمی‌دارد، در حالی که عضله‌ساری می‌کند. همچنین سلامت استخوان‌ها را بعد از یائسگی بهبود می‌بخشد و از ناتوانایی در سنین بالا جلوگیری می‌کند.

 یوگا

با استفاده از یک زیذانداز نرم می‌توانید از انجام وررش یوگا در فضای باز و زیرآفتاب و در هوای تازه لذت ببرید. کشش‌های ساده یوگا جریان خون را تقویت می‌کند و علائم آرتروز را کاهش می‌دهد، قلب را تقویت می‌کند، خواب را بهبود می‌بخشد و استرس را کاهش می‌دهد.

منبع:webmd

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =