کد خبر: 6368
سرویس: سلامت
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶
گوشت مرغ

حتما بسیاری از شما توصیه به مصرف سوپ مرغ در ایام سرماخوردگی را شنیده‌اید. آیا می‌دانید که دلیل این توصیه چیست؟ گوشت مرغ در گروه گوشت‌های دارای ارزش تغذیه‌ای بالا قرار می‌گیرد که مصرف متعادل آن در روزهای سرد پاییزی و زمستانی می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند.

البته به خاطر داشته باشید که اگر مصرف گوشت‌ها همراه با استفاده از سبزی‌ها و صیفی‌های رنگی باشد، تاثیر بیشتری بر تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های ویروسی فصلی در روزهای سرد سال خواهد داشت. در ادامه این مطلب با اهمیت مصرف گوشت مرغ در فصل پاییز بیشتر آشنا می‌شویم.  

کالری متعادل، ویتامین‌ها و املاح فراوان 

گوشت مرغ به‌دلیل داشتن کالری نسبتا پایین نسبت به گوشت‌های قرمز می‌تواند گزینه خوبی برای روزهای سرد پاییزی و زمستانی باشد، چراکه معمولا تحرک افراد در روزهای سرد سال کمتر است و بنابراین بدن به کالری کمتری نیاز دارد. از طرف دیگر، گوشت مرغ مقادیر قابل توجهی از سلنیوم، فسفر، روی، پتاسیم، مس و ویتامین‌های گروه B را در خود جای داده است. همگی این ویتامین‌ها و املاح، علاوه بر تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن، می‌توانند به ساخت و ترمیم سلول‌های خونی و عضلات بدن کمک کنند. هر ۸۵ گرم از گوشت سینه مرغ حدود ۲۴ گرم پروتئین باکیفیت به بدن می‌رساند درحالی که این ویژگی برای ورزشکاران، کودکان و نوجوانان در سن رشد، ‌خانم‌های باردار و سالمندان اهمیت زیادی دارد.  

کمک به تقویت سیستم ایمنی بدن 

همان‌طور که گفته شد، گوشت مرغ از منابع غذایی بسیار مناسب و با کالری نسبتا متعادلی برای تقویت سیستم ایمنی بدن است. حالا اگر بتوانید در روزهای سرد پاییزی و زمستانی حداقل ۲ وعده در هفته و هر وعده به اندازه ۸۵ تا ۱۰۰ گرم از گوشت مرغ را مصرف کنید، نهایتا به حفظ عضلات بدن و تقویت سیستم ایمنی بدن در شرایط کم‌تحرکی ناشی از همزمانی سرما و کروناویروس کمک بزرگی کرده‌اید. البته به یاد داشته باشید که گوشت مرغ زمانی می‌تواند بیشترین فایده را به بدن برساند که در قالب سوپ، خوراک یا خورش و همراه با سبزی‌ها یا صیفی‌های مختلف پاییزی مانند چغندر، هویج، پیاز قرمز، کدو حلوایی، انواع کلم، ‌ سیب‌زمینی یا شلغم پخته شود. اگر با پخت مرغ همراه با این سبزی‌ها یا صیفی‌ها مشکل دارید، بهتر است که گوشت مرغ را با روشی غیر از سرخ کردن بپزید و این سبزیجات یا صیفی‌ها را به‌صورت دورچین کنار خوراک مرغ داشته باشید.  

موثر در کاهش وزن 

اگرچه کالری گوشت مرغ چندان بالا نیست اما پروتئین باکیفیت و فراوانی که در آن وجود دارد، می‌تواند به روند کاهش وزن شما کمک کند. تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف منظم مرغ (خصوصا سینه مرغ) می‌تواند برای مدت طولانی‌تری شما را سیر نگه دارد و درنتیجه به روند کاهش وزن شما کمک کند. از طرف دیگر، مصرف مرغ در دوران رژیم لاغری به بازسازی عضله‌ها و پیشگیری از تحلیل عضلانی کمک خواهد کرد.  

ترجمه: ندا احمدلو

منبع: Health Line

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =