گزارش شرکت اویکو در نشست هیئت رئیسه

شرکت ایکو در یک فضای رقابتی با رقبا توانسته جایگاه خود در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی را با انجام موفقیت‌آمیز ۵۰ قرارداد طی سال‌های اخیر تثبیت کند؛ نقش‌آفرینی در صنعت نفت در ۱۱ استان کشور در قالب ۱۵ قرارداد جاری با ۷۸ پیمانکار از دستاوردهای این شرکت به شمار می‌آید.

مدیران شرکت راه‌اندازی و بهره‌برداری صنایع نفت (ایکو) در چارچوب برنامه پایش و نظارت هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت در شرکت‌های تابعه و وابسته روز یکشنبه (۲۵ تیرماه) در پانصد و چهل و یکمین نشست این هیئت گزارش ارائه کردند.

 براین‌اساس، شرکت ایکو هم اکنون بدون حضور شرکت‌های خارجی قادر به اجرا فعالیت‌ها و پروژه‌های پیچیده همچون پیـش راه‌اندازی و راه‌اندازی و استارت‌آپ، انجام تست‌های سردوگرم، ورود خوراک، تولید محصول و تثبیت شرایط فرایند، اجرای تست‌های عملکردی، مـشاوره و مـدیریـت پیـمان، آموزش‌های تخصصـی، خدمات فنی و دانش‌محور، بهره‌برداری و تعمیرات، پـیـگ رانـی هوشمند، استمرار تولید بر اساس محصول منطبق با مشخصات مورد تأیید، تعمیرات پیشگیرانه و اضطراری است.

 این شرکت هم اکنون طرح‌های در پترو پالایش کنگان، پروژه IRAN LNG، پتروشیمی کنگان و پالایشگاه پارسیان سپهر را در دست اقدام دارد، همچنین در استان فارس، NGL۳۱۰۰ دهلران و طرح توسعه میدان نفتی آذر، در استان هرمـزگان پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس و پایانه نفتی قشم، در استان تهران پالایشگاه نفت تهران و راهبری خط لوله انتقال اتیلن غرب و  برخی دیگر طرح ها را بر عهده دارد.

 انجام موفقیت‌آمیز ۵۰ قرارداد طی سال‌های اخیر از سوی شرکت ایکو

 تنوع بازارها با توسعه زنجیره گاز، ذخیره‌سازی، پتروشیمی، برق، تجدیدپذیرها و...، تنوع خدمات، درآمدزایی پایدار، تنوع کارفرمایان هلدینگ‌های انرژی و پتروشیمی کشور، ظرفیت‌های سهام‌داران، تنوع جغرافیای فعالیت، مدیریت هزینه و استفاده بهینه از ظرفیت نیروی انسانی، ارتقای توان تجهیزاتی و دارایی‌های شرکت، بهبود توان بازاریابی، ارتقای سطح دانش فنی و کسب فناوری‌های روز، ارتقای سطح بلوغ دستگاه‌های مدیریتی و منابع انسانی، حرکت به سمت تحول دیجیتال و توسعه مسئولیت‌پذیری اجتماعی از جمله راهبُردها و برنامه‌های شرکت ایکو در راستای پویایی و مولدسازی در سال‌های آتی است.

 این شرکت طی سال‌های اخیر در زمینه تحقیقات، دستاوردها و نوآوری‌های حوزه R&D فعالیت‌های زیادی همچون فراهم‌آوردن بسترهای مناسب جهت انتقال فنّاوری‌های به‌روز، شناسایی نرم‌افزارهای موجود در بازار داخلی و خارجی و بررسی امکانات آن‌ها را در دست اقدام و بررسی دارد. رفع چالش‌های فنی پروژه‌ها از طریق پژوهش و ارتقای راندمان تولیدات باتوجه‌به شرایط تحریم و در دسترس نبودن برخی از تجهیزات، استفاده از بستر شرکت‌های دانش‌بنیان جهت کسب نیازهای فنّاورانه، استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها و مراکز علمی، استفاده از توان تخصصی و فنی نیروها و دانش سازمانی از دیگر برنامه‌های در دست اقدام این شرکت در حوزه پژوهش است.

 از مهم‌ترین اقدامات و برنامه‌های شرکت ایکو در بخش HSE طی سال‌های اخیر می‌توان به اقدام جهت استقرار سیستم مدیریت ایمنی فرایند PSM، بازنگری روش اجرای شناسایی و ارزیاب انطباق با قوانین و الزامات، فرهنگ‌سازی مصرف بهینه در خصوص انرژی و منابع طبیعی، اشاره کرد.

 خدمات عملیات صنعتی و پشتیبانی پالایشگاه هشتم پارس جنوبی، قرارداد اجرای عملیات بهره‌برداری، نگهداری و تعمیرات واحد یوتیلیتی سایت مهر طرح استحصال اتان، نظارت بر پیش راه‌اندازی، اجرای راه‌اندازی و استارت‌آپ بخش گازی میدان آذر، اجرای عملیات راه‌اندازی NGL-۳۱۰۰، انجام خدمات کارگاه مرکزی و پشتیبانی تعمیرات مجتمع گازی پارس جنوبی، تعمیرات اساسی واحدهای تقطیر و انجام عملیات بهره‌برداری و تعمیرات و استقرار کامل سیستم مدیریت مکانیزه تعمیرات در پروژه خط لوله انتقال اتیلن غرب به طول تقریبی ۲۲۰۰ کیلومتر و تأمین پایدار خوراک ۱۳ مجتمع پتروشیمی به میزان ۲ میلیون تن اتیلن در سال از دیگر اقدامات و دستاوردهای شرکت در سال ۱۴۰۱ بوده است.

اخذ گواهینامه تعیین صالحیت و رتبه‌بندی شرکت‌ها، اخذ عضویت تخصص اتاق مشترک بازرگان ایران - عمان، پیمانکار برتر ایمن سال در پتروشیمی‌های منطقه پارس جنوبی، پیمانکار برتر ایمنی سال در مجتمع گاز پارس جنوبی، پیمانکار برتر ایمنی سال در پیمان‌های عملیات مجتمع، اخذ گواهینامه برنامه مدیریت محیط‌زیست EMP برای اولین‌بار در شرکت ملی گاز ایران، رتبه اول پالایشگاه سبز، دریافت تقدیرنامه از انجمن مهندس شیمی ایران از دیگر اقدامات و دستاوردهای شرکت در سال ۱۴۰۱ بوده است.

 هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت، افزون بر نشست‌های هفتگی و ماهانه شورای‌عالی پروژه‌ها و تولید که ابعاد فنی طرح‌ها و پروژه‌ها بررسی می‌شود؛ در برنامه‌ای نوین، رهیافت‌های کلی شرکت‌ها را در قالب ارائه گزارش مدیران آنها ارزیابی می‌کند.

گزارش وضعیت و چشم‌انداز شرکت‌های گروه اقتصادی صندوق‌ها به این دلیل که این شرکت‌ها، ماهانه از محل سودآوری خود تأمین‌کننده حدود دو سوم منابع مستمری و مقرری بازنشستگان و بازماندگان صنعت نفت هستند و خواهند بود برای صندوق‌ها بسیار بااهمیت است. صندوق نفت باتکیه‌بر شرکت‌های گروه اقتصادی خود یکی از منظم‌ترین تقویم‌های پرداختی مستمری به ذی‌نفعان خود را داراست.

تصاویر نشست

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =