ارائه گزارش مدیران شرکت طراحی و مهندسی صنایع انرژی (EIED)

در یک‌ساله گذشته با شناسایی ظرفیت‌های شرکت طراحی و مهندسی صنایع انرژی (EIED) در طرح‌های اقتصادی صندوق‌ها بیش از گذشته از توانمندی‌های این شرکت استفاده شد.

عبدالحسین بیات، رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت، پس از ارائه گزارش مدیران شرکت طراحی و مهندسی صنایع انرژی (EIED) در نشست هیئت‌رئیسه گفت: از دو سال پیش با آغاز نهضت خلق منابع پایدار برای صندوق‌ها، نقش شرکت «EIED» در فعالیت‌های توسعه‌ای طرح‌های صندوق‌ها پررنگ‌تر شد.

وی افزود: شرکت «EIED» خدمات خود را در بخش صنایع میان‌دستی و پایین‌دستی نفت، گاز و پتروشیمی ارائه می‌کند، «EIED» یکی از شرکت‌های مهندسی شناخته‌شده ایران در اجرای پروژه‌های طراحی و مهندسی، تدارکات کالا، مدیریت نصب، نظارت و مهندسی کارگاهی و مدیریت طرح است.

بیات گفت: بر اساس رعایت استانداردهای ملی و بین‌المللی و با برخورداری از تجربیات چندین ساله در صنایع نفت، گاز، پالایش  و پتروشیمی، «EIED» توانایی خود را برای اجرای پروژه‌های بزرگ ملی اثبات کرده است؛ لذا در یک‌ساله گذشته با شناسایی ظرفیت‌های موجود در طرح‌های اقتصادی صندوق‌ها بیش از گذشته از ظرفیت‌های این شرکت استفاده شد.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت گفت: این شرکت با اجرای انواع پروژه‌ها در مقیاس‌های کوچک تا پروژه‌های بسیار عظیم برای کارفرمایان متعدد، همکاری با شرکت‌های متعدد تراز اول بین‌المللی، حضور در فهرست کوتاه انتخاب مشاوران و پیمانکاران کارفرمایان ایرانی و بین‌المللی متمرکز بر عملکرد شفاف، رویکرد اخلاق‌مداری، همکاری حرفه‌ای، توسعۀ پایدار، توانمندی در اجرای همزمان پروژه‌های مختلف صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، برخوردار از سرمایه انسانی متخصص و توانمند در حوزه نفت و انرژی،  نوآور با تکیه بر فناوری‌های نوین جهانی در عصر انقلاب چهارم و پنجم صنعتی، سابقه انجام بیش از صد پروژه بزرگ ملی در حوزه‌های مختلف نفت، گاز و پتروشیمی را دارد.

وی افزود: شرکت «EIED» جزء شرکت‌های برتر مهندسی در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی است و برندی معتبر در فهرست هلدینگ‌های بزرگ نفت و گاز کشور به‌شمار می‌رود، این شرکت طی سال‌های اخیر بارها موفق به کسب رضایت کارفرمایان ازنظر زمان و کیفیت اجرای پروژه‌ها شده است.

بیات گفت: از دیگر دستاوردهای این شرکت می‌توان به توان مدیریت همزمان تعداد بالای پروژه، داشتن دانش فنی پایه در حوزه‌های فرآیندی منتخب مانند الفین، PDH، HDPE و ...، دارای شبکه گسترده شرکای داخلی و بین‌المللی و داشتن گواهینامه دانش‌بنیان اشاره کرد.

وی افزود: راهبرد شرکت «EIED»، حرکت به سمت ایجاد درآمد پایدار، تنوع‌بخشی به منابع درآمدی، رصد مناقصات خارج از کشور و همکاری با اعضای انجمن مهندسی و ساخت جهت ورود به این بازارها، برقراری ارتباط با شرکت‌های پیمانکاری و کارفرمایی خارجی، حضور در بازارهای بین‌المللی با محوریت صدور خدمات فنی و مهندسی به کشورهای هدف تعریف شده است که امیدواریم در افق پیش رو، شرکت به یکی از منابع پایدار برای تأمین مالی صندوق‌ها تبدیل شود.

برخی از دستاوردهای شرکت عبارت‌اند از: موفقیت پروژه ثبت شرکت به‌عنوان شرکت دانش‌بنیان، توسعه ایده‌های نوآورانه کارکنان شرکت در کاهش تلفات انرژی بخصوص در پالایشگاه‌ها و تأسیسات، تکمیل طراحی پایه و بهینه‌سازی طراحی واحد ‌PDH بر اساس فنّاوری ‌UOP و طراحی تجهیزات به‌منظور امکان‌پذیری ساخت داخل و اقدام عملی در جهت تکمیل زنجیره ارزش محصول پتروشیمی با انجام طراحی پایه، موفقیت در اخذ هشت پروژه جدید شامل LLDPE و HDPE و PP پتروشیمی دهلران، ‌HDPE گچساران، NGL3100‌، یوتیلیتی و آفسایت پتروشیمی آلای مهستان،‌ MDI کلرون و توسعه میدان قعله نار، تکمیل موفقیت‌آمیز پروژه‌های واحدهای یوتیلیتی و آفسایت پتروپالایش کنگان و مطالعه مفهومی میدان گازی پارس‌شمالی.

احداث واحد پلی‌اتیلن سنگین HDPE به روش EPCC شرکت صنایع پلیمر گچساران، مطالعات مفهومی توسعه میدان قلعه نار، مطالعات مفهومی افزایش ظرفیت تولید MDI شرکت پتروشیمی کارون، مهندسی پایه، مهندسی تفصیلی و خدمات مهندسی خرید واحد مرکاپتان‌زدایی NGL3100 شرکت OIEC، مهندسی تفصیلی و خدمات مهندسی خرید واحد هیدروژن‌زدایی از پروپان PDH شرکت آلای مهستان، طرح احداث واحدهای پایین‌دستی مجتمع پتروشیمی دهلران مشتمل بر واحدهای پلی‌اتیلن سنگین، پلی‌اتیلن سبک خطی و پلی‌پروپیلن به روش EPCC در شرکت پتروشیمی دهلران احداث واحد بازیافت اتان به روش EPCC در شرکت پتروشیمی بندر امام، بخش کوچکی از پروژه‌های در حال اجرای این شرکت به شمار می‌آید.

شایان ذکر است، یکی از سطوح پایش و نظارت در نظام حکمرانی نو اقتصادی در صندوق‌ها، ارائه گزارش مدیران در نشست‌های هیئت رئیسه است. 

تصاویر نشست مشترک مدیران «EIED» با اعضای هیئت رئیسه صندوق‌ها 

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =