کد خبر: 9171
سرویس: اقتصادی
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۳
  • خبرنگار: روابط عمومی
  • چاپ
بیات

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت در نشست بررسی وضعیت شرکت سوخت‌رسانی و خدمات فرودگاهی اوج گفت: شفافیت و بهره‌وری از سیاست‌های کلان گروه اقتصادی ‌صندوق‌هاست که سبب افزایش درآمد صندوق است.

بر اساس این گزارش، در نشست پانصدوسی‌ودومین هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت، روز دوشنبه (۴ اردیبهشت‌ماه) مدیران شرکت سوخت‌رسانی و خدمات فرودگاهی اوج در چارچوب برنامه پایش و نظارت عملکرد شرکت‌های گروه اقتصادی صندوق‌ها، آخرین وضعیت اقتصادی و برنامه‌های در حال اجرا، موانع و چشم‌انداز این مجموعه اقتصادی را تشریح کردند. 

عبدالحسین بیات، رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌ها پیش از ارائه گزارش یادشده گفت: برای صندوق‌ها، فرایندهای نظارتی و کنترلی مختلف در سطوح و لایه‌های متفاوت از جمله گزارش شرکت‌ها در نشست هیئت‌رئیسه، برنامه‌ریزی شده است.  

وی افزود: فرایندهای پیشین مانند برگزاری مجامع شرکت‌ها در کنار سطوح پایش و کنترلی نو مانند بازدیدهای میدانی، ستادی، شورای‌عالی تولید و پروژه‌ها و تشکیل کارگروه‌های حسابرسی و گزارش مدیران در نشست‌های هیئت‌رئیسه در چارچوب سیاست‌های کلان صندوق‌ها در حوزه شفافیت و بهره‌وری است.

بیات گفت: سیاست‌های کلان برای تحقق درآمد بیشتر صندوق‌ها ترسیم شده است.

رئیس هیئت‌رئیسه در ادامه این نشست نسبت به تشکیل کارگروه‌های حسابرسی برای شرکت‌های گروه اقتصادی و هلدینگ‌های صندوق‌ها از جمله شرکت اوج تأکید کرد. 

وی پس از تشریح گزارش مسئولان اوج با بیان این که اوج می‌بایست برنامه‌های توسعه بازار و آینده‌نگری در حوزه قراردادها را در دستور کار قرار دهد، تصریح کرد: راهبرد گروه اقتصادی صندوق‌ها در نظام حکمرانی نو اقتصادی، سرمایه‌گذاری شرکت‌ها از جمله اوج در چارچوب زنجیره ارزش فعالیت‌های تعریف شده برای شرکت‌هاست. 

افزایش درآمد اوج 

عباس پورکاظم، مدیرعامل شرکت اوج با بیان این‌که درآمد اوج در سال گذشته به نسبت سال پیشین افزایش‌یافته است، گفت: تنها شرکت غیردولتی سوخت‌رسان در کشور هستیم که خدمات سوخت‌رسانی به خطوط مختلف هواپیمایی را در فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) ارائه می‌کنیم. 

وی گفت: کیفیت، گواهینامه‌ها، استانداردها و آموزش‌های دریافتی شرکت اوج در سطحی قرار دارد که فعالیت در کشورهای همسایه در فهرست توانمندی‌های این شرکت است.

اعضای هیئت‌رئیسه صندوق‌ها در این نشست پرسش‌های خود را درباره گزارش ارائه شده بیان و مدیران و مسئولان شرکت اوج پاسخ ارائه کردند. 

منابع پرداختی برای مستمری

عواید و درآمد اقتصادی و مالی شرکت‌های گروه اقتصادی صندوق‌ها از جمله اوج برای انجام تعهدات قانونی صندوق‌ها برای ذی‌نفعان استفاده شده و می‌شود. بارزترین تعهد این حوزه، تأمین منابع لازم برای پرداخت مستمری و مقرری است. چراکه، هر ماه حدود دوسوم منابع موردنیاز برای پرداخت مستمری و مقرری به بازنشستگان و بازماندگان صنعت نفت از همین محل تأمین می‌شود.

صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت باتکیه‌بر سبد سرمایه‌گذاری‌ها خود در انجام پرداختی‌های یادشده یکی از پایدارترین و منظم‌ترین برنامه‌های تأمین منابع را دارد. بنابراین، پایش شرکت‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها به روش‌های پیش‌گفته برای پایداری این فرایند، صیانت و  افزایش دارایی‌ها و توسعۀ منابع حیاتی است. 

برای مشاهده تصاویر این خبر اینجا کلیک کنید. 

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =