کد خبر: 9149
سرویس: اقتصادی
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۴
  • خبرنگار: روابط عمومی
  • چاپ
نشست مشترک هیئت رئیسه صندوق ها و شرکت کارگزاری خبرگان سهام

مدیر عامل کارگزاری خبرگان سهام گفت: در سال مالی ۱۴۰۱ شاهد رشد ۳۰ درصدی درآمدهای عملیاتی و رشد ۲۴ درصدی در سود خالص شرکت بوده ایم؛ به طوریکه سود خالص شرکت در سال مالی مذکور به عدد ۶۳۰ میلیارد ریال رسیده است.

ناصر آقاجانی، مدیر عامل کارگزاری خبرگان سهام در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی صندوق بازنشستگی صنعت نفت با بیان این که این کارگزاری بعنوان یکی از اولین شرکت‌های کارگزاری در سال ۱۳۷۳ توسط بخش خصوصی تاسیس و اکنون با سابقه ۳۰ ساله یکی از خوشنام ترین کارگزاری‌های فعال در بازار سرمایه است، افزود: این کارگزاری با داشتن مجوزهای بورس و مدیریت صندوق‌های بازارگردانی و سهامی زیر نظر صندوق نفت فعالیت می کند.

وی گفت: مدیریت این کارگزاری در جهت تحول بخشی و افزایش کارایی کارگزاری تشکیل و فعال سازی کمیته های حسابرسی، ریسک بازاریابی و سرمایه گذاری در جهت تقویت سیستم نظارتی و اطلاع رسانی به سهامدار عمده و استفاده از حداکثر ظرفیت‌های سرمایه گذاری بازار سرمایه را به عنوان اقدامات زیر ساختی اولیه در سال گذشته به انجام رسانده است.

مدیر عامل کارگزاری خبرگان سهام ادامه داد: نتایج کلی این اقدامات در عملکرد مالی شرکت خود را نشان داده است، بطوریکه در سال مالی ۱۴۰۱ شاهد رشد ۳۰ درصدی درآمدهای عملیاتی و رشد ۲۴ درصدی در سود خالص شرکت بوده ایم؛ به طوریکه سود خالص شرکت در سال مالی مذکور به عدد ۶۳۰ میلیارد ریال رسیده است.

آقاجانی اظهار کرد: از نظر رتبه بندی در بازار هم کسب رتبه سوم در بورس اوراق بهادار کسب رتبه اول در بورس انرژی و کسب رتبه چهارم در مجموع بورس‌ها حاصل فعالیت کارگزاری خبرگان در سال گذشته بود که نسبت به سال گذشته رشد و ارتقای بسیار خوبی محسوب می‌شود که با تلاش همکاران و حمایت‌های خوب سهامدار عمده و مجموعه صندوق نفت کسب شده است.

وی بازارگردانی و حمایت از سهام شرکت‌های گروه در تابلوی معاملات بورس و فرابورس، ثبت بزرگترین معامله تاریخ بورس ایران توسط کارگزاری خبرگان سهام در خرید بلوکی سهام فارس مشاوره و کمک به تامین مالی از طریق انتشار انواع اوراق در شرکتهای گروه و همچنین افزایش سرمایه در برخی از شرکت ها، مشاوره و عرضه اولیه سهام شرکت های گروه، خرید ساختمان در راستای توسعه عملیات کارگزاری با کمک سهامدار عمده شرکت گروه توسعه مالی مهر، توسعه فناوری اطلاعات و ارتقای بستر معاملات آنلاین و ایجاد بستری امن و قابل اطمینان و همچنین افزودن قابلیت معاملات الگوریتمی برای شرکت مشتریان را اهم فعالیت‌های کارگزاری در سال گذشته عنوان کرد.

مدیر عامل کارگزاری خبرگان سهام افزود: تقویت ارکان نظام راهبری و حاکمیت شرکتی با استقرار کمیته‌های ریسک و سرمایه گذاری و بازاریابی اخذ مجوز برگزاری دوره ای آموزشی از نهادهای مربوطه و راه اندازی واحد آموزش و آمادگی برای توسعه آموزش‌های تخصصی بازار سرمایه برای کارکنان و خانواده‌های گروه و صنعت نفت و همچنین حفظ و نگهداری نیروی انسانی متخصص و کارآمد و ایجاد انگیزه در کارکنان در جهت افزایش بهره وری و راه اندازی سایت جدید شرکت و باشگاه مشتریان و سامانه محب جهت پرداخت الکترونیکی در راستای ارایه خدمات مناسب و ویژه به مشتریان از دیگر اقدامات این شرکت در سال گذشته بوده است.

آقاجانی تصریح کرد: راه اندازی و انجام معاملات برمبنای هوش مصنوعی (الگوریتم)، مشاوره و همکاری با شرکتهای گروه در راستای عرضه کالا و محصولات آنها در بورس کالا و همچنین تهیه و خرید مواد اولیه مورد نیاز آنها از بورس کالا، توسعه و افزایش حد اعتباری از بانکها به منظور اعطای اعتبار به مشتریان گروه و ارتقای رتبه کارگزاری در بورس اوراق بهادار بطوریکه کارگزاری خبرگان سهام در سال ۱۴۰۲ از نظر جمع ارزش معاملات رتبه دوم را در بین کارگزاران بورس تهران کسب کرده است؛ این موارد از مهمترین فعالیت ها و دستاوردهای این کارگزاری در سال گذشته بوده است.

وی با اشاره به این که بهره برداری از باشگاه مشتریان جهت جذب مشتریان حقیقی و توجه به تسهیلات ویژه برای کارکنان و خانواده های بزرگ صندوق نفت از برنامه های اصلی این کارگزاری برای سال جاری است، افزود: حضور و ثبت نام و سجامی نمودن همه کارکنان شرکت‌های زیر مجموعه و شرکت‌های فرعی مجموعه معظم صندوق نفت جهت استفاده از ظرفیتهای خوب بازار سرمایه در سال جدید با ارائه خدمات متنوع و جدید از جمله امکان سرمایه گذاری مستقیم و غیر مستقیم در بازار از طریق صندوق اندیشه خبرگان سهام و صندوقهای جدید و تخصصی پتروشیمی و پالایشی از دیگر برنامه های اصلی این کارگزاری برای سال پیش رو به شمار می آید.

گروه اقتصادی صندوق های بازنشستگی صنعت نفت، افزایش بهره وری، مولدسازی دارای‌ها و منابع راکد و نیمه راکد، را با تعریف نظام حکمرانی نو اقتصادی با عنوان بنگاه اقتصادی در شرکت‌ها و موسسه های وابسته و تابعه خود جاری و ساری کرده است. به طوری که در آغاز سال ۱۴۰۲ شاهد تحولات مثبت در حوزه سرمایه گذاری و افزایش تولید و پیشرفت طرح های در دست اجرا هستیم. پویایی شرکت های مربوط به صندوق های بازنشستگی صنعت نفت از آنجا که منبع اصلی و نخست تامین منابع پرداخت مستمری و مقرری برای بازنشستگان صنعت نفت هست برای شاغلان و بازنشستگان از اهمیت بسیاری برخوردار است. از سوی دیگر با توجه به افزایش تعهدات قانونی در سال های پیش رو، رشد و توسعه سرمایه گذاری ها و تنوع بخشی به این سبد سرمایه گذاری از هم اکنون در دستور کار دست اندرکاران صندوق ها قرار دارد.

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =