کد خبر: 9088
سرویس: اقتصادی
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱
  • خبرنگار: روابط عمومی
  • چاپ
گزارش شرکت توربو کمپروسور(OTC) در هیئت رئیسه

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت با تاکید بر سودآوری شرکت‌ها برای صندوق‌ها گفت: شرکت‌ «توربو کمپرسور نفت» توان و ظرفیت ساخت سالانه ۳۰ تا ۴۰ توربین پیشرفته را برای صنایع انرژی کشور دارد.

بر این اساس، عبدالحسین بیات، رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت، روز یکشنبه (۷ اسفندماه) در نشست پانصد و بیست و ششمین هیئت‌رئیسه صندوق‌ها، هنگام ارائه گزارش شرکت «توربو کمپرسور نفت» گفت: سه سطح پایش شرکت‌ها، در سطوح مدیریتی طرح‌ها و پروژه‌ها در گروه اقتصادی صندوق‌ها برنامه‌ریزی شده است که شامل بازدیدهای میدانی، نشست‌های شورای عالی پروژه‌ها و شورای عالی تولید و ارائه گزارش در هیئت‌رئیسه صندوق‌هاست.

 وی افزود: اولین هدف سطوح پایش برنامه‌ریزی شده، رفع موانع توسعه و تولید است.

 بیات گفت: شرکت توربو کمپرسور یکی از شرکت‌های با فناوری پیشرفته گروه اقتصادی است؛ ازاین‌رو معتقد هستیم توان ظرفیت بالقوهٔ این شرکت، تولید ۳۰ تا ۴۰ توربین پیشرفته در سال است؛ و تحقق این امر در گرو بازاریابی مؤثر است.

 رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌ها پس از شنیدن گزارش مسئولان شرکت یاد شده، گفت: رویکرد صندوق‌ها، بنگاه اقتصادی است؛ مطابق با همین رویکرد فعالیت‌های انجام شده باید پشتیبان این رویکرد باشند تا صندوق‌ها قادر به پاسخگویی به ذینفعانش باشد.

 وی تصریح کرد: برای افزایش بازدهی، بهبود و تغییر راهبرد به همراه چابک‌سازی برنامه‌ها و پیشتازی ساخت ماشین‌آلات حساس مورد نیاز صنایع کشور و بازارهای صادراتی کشورهای همسایه، مدنظر است.

 در ادامه این نشست، اعضای هیئت‌رئیسه صندوق‌ها تأکید کردند افزون بر جایگاه فناوری و ساخت داخل شرکت توربو کمپرسور، آنچه برای بنگاه اقتصادی صندوق‌ها حائز اهمیت است مقوله سودآوری شرکت است؛ زیرا تحقق درآمد برای ذینفعان، رسالت نخست صندوق‌هاست.

 بر این اساس، سودآوری، افزایش میزان تولید به‌تناسب دارایی و منابع اختصاص‌یافته به شرکت، استفاده از ظرفیت‌های صادراتی کشورهای همسایه، بهره‌وری، تولید صادرات‌گرا، استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها و تعامل با صنعت نفت به‌خصوص شرکت ملی گاز ایران و وصول مطالبات از محورهای مورد تأکید اعضای هیئت‌رئیسه صندوق‌ها بود.

گفتنی است، صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت، حدود دوسوم منابع پرداختی برای مستمری و مقرری بازنشستگان و بازماندگان صنعت نفت را ماهانه از محل درآمد شرکت‌های تولیدی و سازنده گروه اقتصادی خود تامین می‌کند. 

تصاویر مرتبط با این خبر را اینجا مشاهده کنید.

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =