کد خبر: 9020
سرویس: اقتصادی
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۶
  • خبرنگار: روابط عمومی
  • چاپ
گزارش شرکت کنترل گاز اکباتان

شرکت دانش‌بنیان کنترل گاز اکباتان در چارچوب برنامه پایش وضعیت شرکت‌های گروه اقتصادی صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت در نشست هیئت‌رئیسه گزارش ارائه کرد. رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌ها در جریان این گزارش گفت: رویه اکنون صندوق‌ها با دوره‌های گذشته متفاوت است شرکت‌ها مستمر گزارش خواهند داد.

عبدالحسین بیات، رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت در نشست شماره ۵۲۳ هیئت‌رئیسه صندوق‌ها با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جریان بازدید از نمایشگاه  توانمندی‌های تولید داخل گفت: با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص توجه خاص به تولید داخل و به‌خصوص شرکت‌های دانش‌بنیان، ارائه گزارش شرکت‌های دانش بنیان گروه اقتصادی صندوق‌ها در هیئت‌رئیسه در اولویت برتر قرار گرفت.

وی افزود: تقویت و کمک برای رفع موانع تولید و توسعهٔ این شرکت‌ها در گروه اقتصادی صندوق‌ها یکی از برنامه‌های اصلی است؛ چون تولید محصول دانش بنیان به معنای خلق منابع پایدار است.

بیات با بیان اینکه رویه صندوق‌ها مانند دوره‌های گذشته نیست، تأکید کرد: ارائه گزارش مستمر از فعالیت‌های مهندسی، مالی و اقتصادی در چارچوب چشم‌انداز شرکت‌ها برای پایش و رصد به‌روز فعالیت‌های اقتصادی شرکت‌ها ضروری است.

وی افزود: در نظام حکمرانی صندوق‌ها پس از هیئت‌امنا، هیئت‌رئیسه بالاترین رکن در سلسله‌مراتب گروه اقتصادی صندوق‌هاست؛ بنابراین، ارائه گزارش شرکت‌ها در این هیئت، افزون بر برنامه‌های بازدیدهای میدانی و حضوری در شرکت‌ها، سبب خواهد شد تا این رکن مهم صندوق‌ها بیش‌ازپیش در جریان دقیق روند و فرایندهای شرکت‌ها قرار گیرد و ضمن آنکه حضور همکاران شرکت‌ها در این هیئت به‌نوعی بیان خداقوت به همکاران ارجمند نیز هست.

بیات گفت: عزم گروه اقتصادی صندوق‌ها بهره‌مندی حداکثری از توان شرکت‌های دانش بنیان است.

تأمین ۴۰ درصدی نیاز بازار

محمدرضا جعفری، مدیرعامل شرکت کنترل گاز اکباتان در این نشست با قدردانی از حمایت‌های رئیس و اعضای هیئت‌رئیسه از شرکت‌های دانش بنیان گروه در گزارشی آخرین وضعیت این شرکت را تشریح کرد و گفت: هم اکنون در حوزه محصولات تولیدی شرکت در زمینهٔ گاز، آب و قطعات خودرو، به طور تقریبی ۴۰ درصد نیاز کشور را تأمین می‌کنیم.

وی با بیان این که دانش به کار گرفته شد در خطوط تولید شرکت کنترل گاز اکباتان در این شرکت تولید شده است، افزود: از ابتدای شروع به کار این شرکت، تفکر دانش بینانی در آن شکل‌گرفته است.

مدیرعامل شرکت کنترل گاز اکباتان گفت: تجهیزات ساخته شده در این شرکت دارای گواهی‌نامه و استانداردهای لازم است. ازاین‌رو، تجهیزات ساخته شده بادقت بالا و انجام کنترل‌های لازم به بازار عرضه می‌شود.

صادرات به آسیای میانه و اروپا

وی افزود: طراحی و ساخت انواع کنتورهای (شمارگر) هوشمند گاز، تجهیزات آزمایش آن و پرتابل (دستی) گاز شهری در این شرکت به‌گونه‌ای است که هم اکنون یکی از خطوط پیشرفته کشور و منطقه غرب آسیا متعلق به شرکت کنترل گاز اکباتان است.

جعفری با تشریح تاریخچه شکل‌گیری این شرکت و دوره‌های مالی آن، جایگاه شرکت در صنعت و بازار، و سیر تکاملی محصولات، وضعیت قراردادهای تولید محصول، چشم‌انداز، تحقیقات و نوآوری‌ها و میزان فروش سالانه، عملکرد مالی، مقایسه سود و زیان با بودجه مصوب، راهبردهای پیشرو و موانع تولید گفت: طراحی و تولید کنتور G۲.۵MTX به منظور توسعه سبد کنتور و افزایش سهم صادرات به آسیای میانه و اروپا از دستاوردهای دانش بینان این شرکت در سال ۱۴۰۱ است.

 وی گفت: این شرکت هم اکنون رتبه دوم کنتور گاز G۴  و دومین فروشنده رگولاتور گاز شهری در کشور است.

حمایت قاطع هیئت رئیسه صندوق‌ها از تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان

در این نشست، اعضای هیئت‌رئیسه صندوق‌ها، با قدردانی از کارکنان و مدیران شرکت کنترل گاز اکباتان در خصوص جوان‌گرایی در سطوح مدیریت، پایش بهره‌وری، استفاده مؤثر از ظرفیت‌های مالی سایر صندوق‌ها که تسهیلاتی را در اختیار شرکت‌های دانش بینان قرار می‌دهند، استفاده از فناوری روزآمد به‌خصوص برای نوسازی خطوط تولید، تعریف اصول دانش بنیان و به‌کارگیری اصول آن، مطالعه بازارهای منطقه برای توسعه صادرات، تنوع‌سازی سبد محصولات تولیدی را تاکید کردند و اعلام کردند مسائل و توسعه و تقویت این گروه از شرکت‌های متعلق به صندوق‌ها را با اولویت پیگیری خواهند کرد.

تصاویر مرتبط با این گزارش اینجا 

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =