کد خبر: 8918
سرویس: اقتصادی
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴
  • خبرنگار: روابط عمومی
  • چاپ
بیات

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت گفت: سه شرکت گروه اقتصادی صندوق‌ها در فهرست شرکت‌های اکتشاف و تولید (E&P) تأیید شده از سوی وزارت نفت قرار گرفتند.

عبدالحسین بیات، رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت، روز چهارشنبه (۱۶ آذرماه) در سی و ششمین نشست شورای‌عالی پروژه‌ها گفت: وزارت نفت بر اساس ضوابط و معیارهای تعیین شده، نسبت به ارزیابی و تهیه فهرست شرکت‌های صاحب صلاحیت ایرانی جهت فعالیت به‌عنوان شرکت اکتشاف و تولید (E&P) اقدام کرده است.

وی ادامه داد: سه شرکت از گروه اقتصادی صندوق‌ها شامل شرکت‌های مهندسی و ساختمان صنایع نفت و شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی ایران و شرکت مهندسی سروک آذر در فهرست صاحب صلاحیت حرفه‌ای در حوزه اکتشاف و تولید (E&P) قرار گرفتند.

بیات با بیان این که ۲ شرکت دارای رتبه یک و شرکت سوم نیز دارای رتبه ۲ شده است، افزود: فعالیت اقتصادی و سرمایه‌گذاری در میدان‌های نفتی و گازی از راهبردهای جدید گروه اقتصادی صندوق‌ها برای خلق منابع پایدار مالی برای صندوق‌هاست ازاین‌رو کسب صلاحیت حرفه‌ای و تأیید آن از سوی مراجع ذی‌صلاح ارزشمند و بااهمیت است؛ هرگونه رشد و توسعه در شرکت‌ها به‌منظور توان‌افزایی صندوق‌ها برای خدمات‌رسانی است.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌ها با تأکید بر ضرورت اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، تقویت شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی را گامی در مسیر تقویت توانمندی‌های داخلی عنوان کرد.وی افزود: وجود بازوهای توانمند تخصصی در زیرمجموعه‌های هلدینگ اهداف همچون شرکت‌های اویک، تأسیسات دریایی، اویکو، تربوکمپرسورسازی صنعت نفت و شرکت تجهیزات صنعت نفت باعث شده این هلدینگ وجه تمایز زیادی با سایر هلدینگ‌های تخصصی هم رده خود در صنعت نفت ایران و منطقه داشته باشد؛ این بازوهای توانمند ضمن انجام پروژه‌های ملی در کشور سبب ایجاد سرمایه‌های مولد برای گروه اقتصادی خواهد شد.

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =