کد خبر: 7345
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۴
  • خبرنگار: روابط عمومی
  • چاپ
بازنشستگان/نمایندگی/ماسک

نتایج نظرسنجی مرکز افکارسنجی (ایسپا) در تیرماه ۱۴۰۰ نشان می‌دهد بازنشستگان صنعت نفت در سراسر کشور از خدمات صندوق بازنشستگی صنعت نفت رضایت نسبی دارند یعنی میزان رضایت آنها بر روی طیف صفر تا ۱۰ برابر با ۷.۶۸ شده است.

به نقل از تارنمای ispa.ir نتایج نظرسنجی مرکز افکارسنجی (ایسپا) در تیرماه ۱۴۰۰ نشان می‌دهد بازنشستگان صنعت نفت در سراسر کشور از خدمات صندوق بازنشستگی صنعت نفت رضایت نسبی دارند یعنی میزان رضایت آنها بر روی طیف صفر تا ۱۰  برابر با ۷.۶۸ شده است.

 مرکز افکارسنجی ایسپا در تیرماه ۱۴۰۰ طرح نظرسنجی‌ای را با عنوان " میزان رضایت بازنشستگان صندوق های بازنشستگی، پس انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت" در حوزه‌های مختلف مورد سنجش قرار داده است. جامعه آماری این طرح، بازنشستگان صندوق مذکور در همه استان های کشور را شامل می‌شود که از بین آن‌ها نمونه‌ای با حجم  ۱۸۰۰ نفر انتخاب شده است.

ارزیابی و بررسی همه خدمات و استخراج دیدگاه بازنشستگان 

محورهای مختلف این طرح شامل ابعادی چون رضایت از انواع خدمات بخش درمان، موقعیت مکانی مراکز طرف قرارداد، استفاده از نرم افزارهای موبایلی، میزان رضایت از گسترش مراکز طرف قرارداد، اولویت های انتخابی بازنشستگان در هنگام انتخاب مراکز درمانی،  سنجش نوع ضرورت عقد قرارداد با مراکز درمانی جدید، رضایت بازنشستگان از خدمات سازمان بهداشت و درمان، سنجش میزان رضایت از زمان پرداخت مستمری، میزان رضایت مندی از روش های پرداخت نقدی سرانه های گردشگری، ورزشی و باشگاهی، سنجش میزان نیازمندی به حوزه مددکاری و میزان استفاده از این بخش، ارزیابی دیدگاه بازنشستگان از خدمات اداری در دوران شیوع کرونا و پیش از آن، میزان شناخت بازنشستگان از سامانه های الکترونیکی صندوق، بررسی منابع دریافت اخبار صندوق از دیدگاه بازنشستگان، میزان مصرف شبکه های اجتماعی و اولویت های محتوای در این حوزه، میزان تمایل بازنشستگان به مطالعه مطالب معتبر پزشکی، سلامتی و وران شناسی مختص سن، استخراج مهمترین نگرانی و دغدغه های بازنشستگان به شکل اولویت بندی شده بر حسب فراوانی، دریافت اولویت بندی شده‌ ی پیشنهادات بازنشستگان در خصوص خدمات بر حسب فراوانی، بررسی دیدگاه بازنشستگان در خصوص بخش مالی و مستمری و .... است. 

رضایت مندی ۹۸.۹ درصدی از پرداخت منظم مستمری و ۷۱ درصدی از افزایش مراکز درمانی 

یافته های طرح نظرسنجی مزبور نشان می دهد که اکثر بازنشستگان یعنی ۹۸.۹ درصد آن‌ها گفته‌اند حقوق بازنشستگی خود را در زمان مقرر دریافت می‌کنند. ۷۱ درصد از بازنشستگان موقیعت مکانی مراکز طرف قرارداد را مناسب دانسته‌اند. ۴۶.۳ درصد از بازنشستگان تمایل دارند نسخه های درمانی را از طرق تلفن همراه برای دریافت هزینه ارسال کنند. ۴۹.۶ درصد بازنشستگان، اظهار کرده‌اند تاکنون پیش آمده که دوستان خود (بازشستگان صنعت نفت) را برای استفاده از خدمات درمانی صندوق‌ها تشویق کنند. ۷۱.۶ درصد از بازنشستگان اظهار داشته اند از گسترش مراکز طرف قرارداد طی سالهای اخیر رضایت دارند، ۶۴.۸ درصد از بازنشستگان بر ضرورت عقد قرارداد با داروخانه ها تاکید داشته اند. بازنشستگان به خدمات سازمان بهداشت و درمان در یکساله گذشته از صفر تا ۱۰ میانگین نمره ۷.۴۸ داده اند. 

افزایش سطح رضایت مندی از ۷.۵ به ۷.۶۸ از طیف ۰ تا ۱۰ 

پژوهش مشابهی سال  ۹۸ از سوی مرکز افکار سنجی ایسپا انجام شده بود که میزان رضایت "بازنشستگان صندوق صنعت نفت" در حوزه‌های مختلف رفاهی و درمانی مورد سنجش قرار داده بود. جامعه آماری این طرح، بازنشستگان صندوق مذکور در استان های تهران و خوزستان را شامل می‌ شد که از بین آن‌ها نمونه‌ای با حجم ۳ هزار نفر (۱۶۰۰ نفر از تهران و ۱۴۰۰ نفر از خوزستان) انتخاب شده بود. یافته‌ها و نتایج آن نظرسنجی نشان داد میانگین رضایت بازنشستگان صنعت نفت از انواع خدمات بیمه‌ای و درمانی صندوق بر روی طیف صفر تا ۱۰، برابر ۷.۵ بوده است. در پژوهش دوم مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران (ایسپا) که تیرماه امسال در گستره کل کشور انجام شده است میزان رضایت بازنشستگان از خدمات صندوق بازنشستگی صنعت نفت با افزایش جزئی به نمره ۷.۶۸ رسیده است. 

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =