کد خبر: 7369
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳
  • خبرنگار: روابط عمومی
  • چاپ
پاسباز

مدیر امور مالی صندوق بازنشستگی صنعت نفت گفت: با وجود افزایش چهار برابری جمعیت بازنشستگان این صندوق، پرداخت منظم مستمری و مقرری، رکن خدمات است.

جعفر پاسباز مدیر امور مالی صندوق‌ها درباره گزارش مرکز افکار سنجی ایسپا که در بخش مالی رضایت ۹۸.۹ درصدی ذی‌نفعان صندوق‌ در زمینه پرداخت منظم مستمری و مقرری را ثبت کرده است، گفت: دشواری موضوع زمانی نمایان می‌شود که تعداد فعلی مستمری‌بگیران به نسبت شاغلان را با سال‌های قبل مقایسه کنیم، به طور مثال، تعداد مستمری‌بگیران در سال ۸۰ حدود ۲۲،۰۰۰ هزار نفر بود در حالی که این تعداد در مستمری تیرماه سال جاری بالغ بر ۹۲،۰۰۰ هزار نفر شده است. یعنی تعداد بازنشستگان طی ۲۰ سال بیش از ۴ برابر رشد داشته است.

وی درباره منابع تأمین مستمری و مقرری گفت: وجوه مربوط به کسورات بازنشستگی شاغلان و منافع حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها در سنوات گذشته، محل‌های تأمین نقدینگی برای پرداخت مستمری و مقرری ماهانه است.

مدیر امور مالی گفت: محدودیت صرفا در موضوع افزایش تعداد بازنشستگان نیست چرا که تعداد شاغلان پرداخت کننده کسور به صندوق‌ نیز از سال ۱۳۸۰ تاکنون کاهش یافته است و از میزان ۱۰۷ هزار نفر، اکنون به حدود ۸۰ هزار نفر رسیده که این موضوع محدودیتی‌های را ایجاد کرده است اما خوشبختانه با تأمین منابع از محل‌هایی که صندوق سرمایه‌گذاری کرده، پرداختی‌ها انجام شده است.

وی افزود: پرداخت منظم مستمری و مقرری یک اصل نهادینه شده در صندوق بازنشستگی صنعت نفت است، از این رو، میزان ثبت شده رضایت در نظرسنجی‌های سال‌های ۹۸ و ۱۴۰۰ مؤید این موضوع است.

میزان رضایت نسبی از پرداخت منظم مستمری و مقرری در سال ۱۳۹۸ توسط مرکز افکار سنجی ایسپا در ۲ استان تهران و خوزستان به عنوان استان‌های پرجمعیت از نظر تعداد بازنشستگان صنعت نفت برابر با ۸۱ درصد بوده است. تیر ماه ۱۴۰۰ دومین نظرسنجی ایسپا که در ۳۱ استان انجام شد موید آن است که میزان رضایت بازنشستگان صنعت نفت در کشور در حوزه پرداخت مستمری برابر با  ۹۸.۹ درصد است.

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =