کد خبر: 7372
سرویس: یادداشت
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹
  • خبرنگار: روابط عمومی
  • چاپ
نظرسنجی

نظرسنجی ابزار ارزشمندی برای ارزیابی وضعیت افکار عمومی در هر موضوعی به شمار می‌آید. نظرسنجی در حوزه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، پزشکی و ... کاربرد دارد.

در مسایل روز از قبیل مسایل اجتماعی و رفاهی، نظرسنجی نقش مهمی در سیاست‌گذاری‌های کلان ایفا می‌کند. به همین دلیل صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت در چند سال اخیر با انجام نظرسنجی از طریق مراکز معتبر دانشگاهی از جمله با استفاده از مرکز افکارسنجی ایسپا و دانشگاه علوم بهزیستی، انواع خدمات ارائه شده را از طریق آن مجموعه‌های مستقل ارزیابی می‌کند.

گزارش پژوهش‌ها به دلیل اینکه رجوع مستقیم به افکار عمومی هست یافته‌های ارزشمندی تلقی می‌شود چون بدون سوگیری جمع‌آوری و پردازش می‌شوند و در اختیار دست‌اندرکاران صندوق قرار می‌گیرد تا فرایندها بهبود داده شود.

نظر، انتقاد، پیشنهاد و ارزیابی دیدگاه خدمات گیرندگان سازمان موارد طلایی هستند لذا سازمان‌های شایسته که برای ذی‌نفعان و مشتریان و حتی سهامداران خود ارزش والایی قائل هستند آن را انجام می‌دهند تا از وضعیت سازمان به شکل علمی مطلع شوند و امور را بهبود دهند. دور از واقعیت نیست اگر بگوییم که نظرسنجی نوعی تکریم جامعه خدمات گیرندگان است.

حال انجام این کار در جامعه بازنشستگان اهمیت دو چندان دارد. به طور مصداقی این مسئله بسیار مهمی هست که آیا مراکز درمانی طرف قرارداد در موقعیت‌های جغرافیایی درستی انتخاب شده‌اند یا خیر؟ و در اصل احساس واقعی بازنشستگان به عنوان استفاده‌کنندگان نهایی نسبت به این موضوع چیست؟ و ده‌ها مورد مشابه دیگر که می‌تواند از طریق نظرسنجی به آنها دست یافت.

منبع: نشریه زندگی نو 

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =