ایمانی

طرح تولید ال‌ان‌جی از احداث پلنت‌های مقیاس متوسط ال‌ان‌جی (MLNG) و هلیوم با تاکید بر بهره‌مندی توان داخلی در شرکت مایع‌سازی گاز ایران تصویب شده است و به‌زودی گام‌های اجرایی آن برداشته می‌شود.

دین‌محمد ایمانی، مدیرعامل شرکت مایع سازی گاز طبیعی ایران، در آئین بزرگداشت عید بزرگ نیمه شعبان، در جمع کارکنان این شرکت ضمن تبریک این ایام فرخنده گفت: اتمام پروژه ملی ایران ال‌ان‌جی مورد تأکید مسئولان ارشد کشور است. ازاین‌رو نگاه سهامداران به این طرح نیز موضوعی ملی و با اولویت بالاست.

ایمانی با بیان اینکه طرح ایران ال‌ان‌جی دارای ابعاد اقتصاد ملی، دیپلماسی انرژی و فناورانه است، افزود: در دولت سیزدهم و با نگاه ویژه سهامداران طرح، اراده و عزم جدی برای فعال‌سازی آن به وجود آمد. ازاین‌رو خوشبختانه در این روز فرخنده اعلام می‌شود که با تدابیر ۲۹ ماه گذشته متخصصان، این طرح از فهرست طرح‌های راکد خارج شد و بیش از یک دههٔ تعلیق آن به پایان رسید.

وی با یادآوری پیشرفت چهارده درصدی طرح در یکسال و نیم گذشته تصریح کرد: پیشرفت متوازن و یکپارچه با اولویت‌های مهندسی در دستور کار است؛ در این مسیر، به‌کارگیری حداکثری توان ملی، داخلی و شرکت‌های درون گروه اقتصادی صندوق‌ها نقش بسزایی در پیشرفت طرح دارد و تمرکز اصلی شرکت بر تکمیل و راه اندازی هر چه سریع تر مگا پروژه ال ان جی است. 

مدیرعامل ایران ال‌ان‌جی افزود: با تمرکز بر طرح ایران ال‌ان‌جی در عسلویه، در همین مدت دامنه فعالیت‌های این شرکت در بخش تنوع محصول و فناوری مایع‌سازی گسترش یافته است. در ماه اخیر طرح تولید ال‌ان‌جی از طریق احداث پلنت مقیاس متوسط ال‌ان‌جی و هلیوم تصویب شد؛ و به‌زودی گام‌های اجرایی آن برداشته می‌شود.

گام‌های تازه برای تنوع محصول و تولید ال‌ان‌جی با پلنت‌های مقیاس متوسط و تولید هلیوم

بر پایه این گزارش، رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت درچارچوب برنامه خلق منابع پایدار برای صندوق‌ها و در ۲۹ ماه گذشته در سه نوبت سفر به عسلویه از طرح ایران ال ان جی بازدید کرده است. این طرح به شکل ماهانه نیز در شورای عالی پروژه‌های شرکت سرمایه گذاری اهداف ارزیابی می‌شود. 

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =