بازدید رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌ها از پالایشگاه ستاره خلیج فارس، مخازن ذخیره سازی نفت قشم و کارخانه نفت جی در بندرعباس

 رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت در چارچوب برنامه بازدید میدانی از طرح‌های که گروه اقتصادی صندوق‌ها در آنها سرمایه‌گذاری کرده است روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (۹ و ۱۰ بهمن‌ماه) از پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس، مخازن ذخیره‌سازی نفت قشم و کارخانه نفت جی در بندرعباس بازدید کرد.

بر اساس این گزارش، در چارچوب تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام، توسعهٔ زنجیره ارزش و متنوع‌سازی سبد سرمایه‌گذاری‌ها گروه اقتصادی صندوق‌ها، دکتر عبدالحسین بیات رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت روز دوشنبه (۹ بهمن‌ماه) از طرح ذخیره‌سازی شرکت سرمایه‌گذاری نفت قشم به‌عنوان یکی از شرکت‌های گروه اقتصادی صندوق‌ها در جزیره قشم بازدید کرد.

 جزیره قشم به علت موقعیت مکانی راهبُردی، نزدیکی به تنگه هرمز، دسترسی به آب‌های آزاد و قرارگیری در مسیر تردد کشتی‌های خارجی و داخلی محلی مناسب برای احداث مخازن ذخیره‌سازی بوده و با همین هدف این شرکت تأسیس شده است. از سوی دیگر، بسترسازی برای توسعه صادرات برای پایداری منابع ورودی صندوق‌ها حائز اهمیت است. 

 از سال ۱۳۹۵ شرکت سرمایه‌گذاری اهداف ۵۱ درصد سهام شرکت سرمایه‌گذاری نفت قشم را خرید و ۴۹ درصد در تملک شرکت سرمایه‌گذاری صنعت نفت باقی ماند. با تلاش متخصصان شرکت نفت قشم، فاز اول با ظرفیت ذخیره‌سازی ۳.۲ میلیون بشکه میعانات گازی به بهره‌برداری رسید.

در طرح پایانه نفت قشم با ۱۳ مخزن ذخیره‌سازی نفت و میعانات گازی با ظرفیت ۶ و نیم‌میلیون بشکه انجام می‌شود که از این میان ۱۱ مخزن ۵۴۰ هزار بشکه‌ای و ۲ مخزن ۲۷۰ هزار بشکه‌ای همه به‌صورت سقف شناور است. هم‌اینک فاز دوم مخازن تکمیل‌شده و آماده تحویل به شرکت ملی نفت است، البته یک‌بخشی از فعالیت در فاز دوم مربوط به گوی شناور تخلیه و بارگیری (SPM) در شرف اجرا هست. شرکت سرمایه‌گذاری نفت قشم با تکمیل مخازن فاز دوم موفق شده است تقریباً سهم ۹درصدی از بازار ذخیره‌سازی را به خود اختصاص دهد.

 در ادامه این برنامه بازدید، رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌ها، روز سه‌شنبه (۱۰ بهمن‌ماه) از کارخانه شرکت پالایش نفت جی در بندرعباس بازدید کرد. در جریان این بازدید یک بخش تکمیلی مربوط به فرایند صادرات قیر نیز به بهره‌برداری رسید.

 بازدید از پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس، سومین برنامه بازدید این سفر بود. رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌ها در نشستی با مدیرعامل و مدیران این پالایشگاه با قدردانی و تشکر از فعالیت‌های شبانه‌روزی آنها در زمینه تولید و استحکام اقتصاد کشور تأکید کرد: مکلف هستیم طبق اساسنامه از منابع صندوق‌های بازنشستگی که در طرح‌ها و پروژه‌ها سرمایه‌گذاری شده است صیانت و برای حفظ و افزایش ارزش آنها کوشش مجدانه و کمک کنیم؛ چون این منابع حق‌الناس است. در این نشست آخرین وضعیت ظرفیت، تولید و برخی قوانین و مقررات تأثیرگذار بر فرایند سودآوری برای سهام‌داران بحث‌وبررسی شد.

 در این برنامه بازدید ۲ روزه، دکتر ذبیح اله نعیمی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری اهداف، قائم‌مقام مدیرعامل اهداف، معاونان تولید، پروژه‌ها و برنامه‌ریزی نیز حضور داشتند.

تصاویر بازدید اینجا 

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =