کد خبر: 9534
سرویس: اقتصادی
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۴
  • خبرنگار: روابط عمومی
  • چاپ
بیات

 رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت گفت: در چارچوب «برنامه خلق منابع پایدار برای صندوق‌ها»، پروژه راکد پتروشیمی نخل آسماری از پیشرفت ده‌درصدی بیست سال گذشته، اکنون و در طی ۲۹ ماه به پیشرفت صددرصدی رسیده است.

عبدالحسین بیات، رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی کارکنان صنعت نفت، در نشست شورای عالی پروژه‌های گروه اقتصادی صندوق‌ها با گرامیداشت پیشاپیش دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره بنیان‌گذار فقید جمهوری اسلامی ایران گفت: استقلال کشور موهبتی است که به سبب انقلاب شکوهمند سال ۱۳۵۷ حاصل شد. از ابتدای انقلاب تاکنون رشد و سازندگی در همه ابعاد مختلف شکل گرفته؛ این رشد در حالی حاصل شده است که از سال ۱۳۵۷، بسیاری از قدرت‌های استکباری تلاش کرده‌اند و می‌کنند تا روند رشد و پیشرفت کشور را مختل کنند؛ نمونه بارز این کارشکنی‌ها محدودیت‌های تحریم است. دستاوردهای کشور مؤید آن است که تحریم‌ها مانع جدی رشد و توسعه کشور نخواهند بود.

 بیات افزود: به امید خدا تا پایان سال واحد پنتا اریتریتول پتروشیمی نخل آسماری به بهره‌برداری خواهد رسید. این پروژه که بیش از یک دهه راکد مانده بود، خوشبختانه در ۲۹ ماه گذشته دولت سیزدهم و در قالب طرح‌های شورای عالی پروژه‌های گروه اقتصادی صندوق‌ها به مرحله بهره‌برداری رسمی رسیده است.

 رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌ها ادامه داد: طرح‌ها و پروژه‌های گروه اقتصادی صندوق‌ها ابعاد چندوجهی در اقتصاد کشور دارند؛ زیرا صندوق‌ها به‌عنوان بخش غیردولتی با توانمندی فنی و اقتصادی بالا، برنامه‌های خلق منابع پایدار را در حوزۀ تخصصی‌اش، صنایع نفت و گاز انجام داده است که جنبه ملی و راهبردی برای کشور دارند. ازاین‌رو هم برای صندوق‌ها ورودی منابع ایجاد می‌کند و هم برای کشور توسعه و رشد محقق می‌شود.

 وی ادامه داد: پروژه پنتا اریتریتول نخل آسماری که از سال ۱۳۸۲ آغاز شده بود، در سال ۱۳۸۷ متوقف شد و میلیون‌ها دلار سرمایه شاغلان و بازنشستگان معطل و راکد ماند. سرانجام با پیگیری و اقدامات گروه اقتصادی صندوق‌ها ادامه کار شروع شد و در طی ۲۹ ماه، از پیشرفت ده‌درصدی به پیشرفت صددرصدی رسید و آماده بهره‌برداری رسمی شد.

 بیات گفت: پیش‌بینی می‌شود این پروژه که برای اولین بار محصول‌اش در کشور تولید می‌شود، سالانه برای گروه اقتصادی صندوق‌ها، حدود بیست میلیون یورو ارزآوری محقق کند. پیشرفت پروژه پتروشیمی نخل آسماری در ۲۹ ماه گذشته باعث شده است این پروژه نماد فعال‌سازی طرح‌های راکد در حوزه پتروشیمی شود.

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =