بیات همایش هیدروژن

‌رئیس هیئت‌رئیسه صندوق بازنشستگی صنعت نفت با اشاره به فرآیندهای هیدروژن‌محور در پروژه ایران ال‌ان‌جی گفت: صندوق بازنشستگی صنعت نفت آمادگی دارد با مراکز دانشگاهی و علمی کشور برای توسعه این فناوری‌ها در این پروژه همکاری تنگاتنگ داشته باشد.

عبدالحسین بیات صبح امروز (سه‌شنبه، ۲۶ دی‌ماه) در رویداد بین‌المللی هیدروژن با بیان اینکه باید آنچه در توان داریم برای رساندن ایران به قله‌های فناوری انجام دهیم، گفت: برگزاری سمینارهای علمی می‌تواند در افزایش رابطه دانشگاه و صنعت در زمینه فناوری هیدروژن مؤثر باشد.

وی با یادآوری اینکه تولید و استفاده از هیدروژن در فرآیندهای پالایشگاهی و پتروشیمی سال‌های سال در حال استفاده است، افزود: امروز این ماده در تولید اتیلن استفاده زیادی در پتروشیمی دارد، از این رو می‌توان برای تولید انبوه هیدروژن از تجربه صنعت نفت استفاده کرد.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق بازنشستگی صنعت نفت اظهار کرد: هم‌اکنون در دنیا ۹۹ درصد هیدروژن از منابع هیدروکربوری تولید می‌شود، از این رو با توجه به منابع عظیم هیدروکربوری در کشور جای کار زیادی در زمینه فناوری داریم.

بیات ارتباط میان دانشگاه و صنعت را یک ضرورت و زیرساخت اصلی تحول فناورانه در صنعت نفت دانست و گفت: روند توسعه فناورانه هیدروژن در دنیا نشان می‌دهد چشم‌انداز خوبی تا سال ۲۰۵۰ برای این ماده متصور است که تأکید این ماده بر نوع سبز و آبی آن است.

وی از هیدروژن به‌عنوان سوختی مکمل و جایگزین در سبد سوختی کشور به‌منظور کاهش آلایندگی هوا یاد کرد و ادامه داد: مسیر پیشنهادی توسعه هیدروژن در ایران می‌تواند به‌عنوان راهکاری برای تنوع‌بخشی در سبد سوختی کشور باشد.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق بازنشستگی صنعت نفت با بیان اینکه باید از مراکز دانشگاهی برای فعالیت در حوزه هیدروژن حمایت شود، گفت: رویکرد این صندوق توسعه زنجیره ارزش در طرح‌های خود است از این رو ما ظرفیت خوبی برای همکاری با دانشگاه‌ها در این زمینه داریم.

بیات با اشاره به فرآیندهای هیدروژن‌محور در پروژه ایران ال‌ان‌جی گفت: صندوق بازنشستگی صنعت نفت آمادگی دارد با مراکز دانشگاهی و علمی کشور برای توسعه این فناوری‌ها در این پروژه همکاری تنگاتنگ داشته باشد. 

استفاده از توان مراکز دانشگاهی در تکمیل پروژه ایران ال‌ان‌جی

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =