کد خبر: 9374
سرویس: اقتصادی
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳
  • خبرنگار: روابط عمومی
  • چاپ
مجمع شرکت اهداف و شرکت ها

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت در مجمع شرکت اهداف گفت: در نتیجه ورود سازمان بازرسی، حکم پتروشیمی باختر در مسیر اجراست تا حقوق سهام‌داری دولت و صندوق‌های بازنشستگی‌ همچون صندوق بازنشستگی نفت محفوظ بماند.

 براین‌اساس، مجمع‌عمومی سهام‌داران برای سال مالی منتهی به ۳۱ اردیبهشت سال ۱۴۰۱ شرکت سرمایه‌گذاری اهداف روز یکشنبه (۱۹ شهریورماه) با حضور رئیس و اعضای هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت، مدیرعامل و مدیران شرکت سرمایه‌گذاری اهداف و با حضور حسابرس مستقل و بازرس قانونی، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار و اعضای کارگروه حسابرسی داخلی صندوق‌ها تشکیل شد. مجمع پس از استماع گزارش فعالیت هیئت‌مدیره و گزارش حسابرس و بازرس قانونی، گزارش‌های فنی و اقتصادی مدیران برنامه‌ریزی و پروژه‌های مرتبط با گزارش حسابرس، صورت‌های مالی شرکت اهداف برای سال مالی مذکور را تصویب کرد.

 عبدالحسین بیات، رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت در خلال گزارش بخش ترکیب درآمدها گفت: شرکت سرمایه‌گذاری اهداف باید تدابیری را اتخاذ کند که گزارش سال مالی شرکت‌های گروه با نشست مجمع از منظر زمانی هماهنگ شود تا گزارش مجمع با محدودیت مواجه نشود.

 وی پس از ارائه گزارش نمایندگان مؤسسه حسابرسی مستقل تصریح کرد: اقدامات باید با مدنظر قراردادن استانداردهای حسابرسی و مالی باشد و موارد حسابرسان به معاونت‌ها و بخش‌های حقوقی ارجاع خواهد شد تا بررسی و رفع شوند.

 بیات در فصل تهدید و فرصت‌های گزارش مجمع تأکید کرد: اینکه گفته شود بعضی از مشکلات ایجاد شده درون شرکت‌های گروه در زمان ما اتفاق نیفتاده است در چارچوب روحیه دولت سیزدهم نیست؛ بنابراین، مسائل و مشکلات را فارغ از اینکه در چه زمانی روی داده است باید شناسایی، پیگیری و رفع کرد.

 رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت در خلال گزارش یادشده و در بخش سهم اهداف در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی گفت: در نتیجه ورود سازمان بازرسی، حکم پتروشیمی باختر در مسیر اجراست تا حقوق سهام‌داری دولت و صندوق‌های بازنشستگی‌ همچون صندوق بازنشستگی نفت در گروه یادشده محفوظ بماند.

بیات پس از ارائه گزارش مدیران اهداف در بخش گزیده اطلاعات مالی افزود: همه الزامات و قوانین سازمان بورس باید در گروه اقتصادی صندوق‌ها رعایت شود؛ چون اعتبار شرکت‌ها بااهمیت است. ازاین‌رو، شرکت سرمایه‌گذاری اهداف از بنگاه‌های اقتصادی بااهمیت در اقتصاد کشور است؛ بنابراین، ارتباط حرفه‌ای این مجموعه با سازمان بورس سبب شفاف‌سازی هر چه بیشتر فعالیت‌هاست.

 رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌ها در بخش گزارش شرکت‌های فرعی گروه تصریح کرد: مؤسسه مهر آیندگان بازوی گروه اقتصادی صندوق‌ها در بازار سرمایه است.

 بیات در خلال گزارش اهم برنامه‌های آتی نیز گفت: سبد سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری اهداف در بازه زمانی حدود ۵ساله و باتوجه‌به متغیرهای اقتصادی اصلاح و مطلوب‌تر و کم ریسک‌تر خواهد شد.

 بررسی خالص ارزش دارایی‌ها، ارزش روز سبد سرمایه‌گذاری، مطالبات شرکت‌های گروه، وضعیت مالی صندوق‌ها از منظر محاسبات بیمه‌ای در پرتو نرخ افزایش تعهدات، نسبت بیمه‌ای، نرخ بازدهی سرمایه‌گذاری، ترکیب سبد سرمایه‌گذاری، از محورهای مهم گزارش ارائه‌شده در مجمع بود. مهم‌ترین محورهای موردتوجه در این مجمع، روند پیشرفت پروژه‌های در دست اجرای گروه اقتصادی صندوق‌ها و تدوین راهبُرد با مدنظر قراردادن آینده اقتصاد کشور و جهان برای بهبود سرمایه‌گذاری‌ها بود.

تصاویر این نشست 

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =