درویشی

مدیرعامل شرکت خدمات مهندسی نفت کیش با اشاره به امضا تفاهم‌نامه میان شرکت‌ اویک و گروه شستان با شرکت ملی نفت ایران افزود: براساس این تفاهم نامه قرار است مطالعات مهندسی توسعه میدان‌های گازی سفید باغون، سفید زاخور و هالگان تا اوایل شهریور ماه نهایی شود.

روح اله درویشی با اشاره به امضا تفاهم‌نامه میان شرکت‌ اویک و گروه شستان با شرکت ملی نفت ایران افزود: براساس این تفاهم نامه قرار است مطالعات مهندسی توسعه میدان‌های گازی سفید باغون، سفید زاخور و هالگان تا اوایل شهریور ماه نهایی شود.

وی با بیان این که شرکت خدمات مهندسی نفت کیش پروژه‌های مهندسی و نظارت کارگاهی میدان آزادگان جنوبی با بیش از ۳۰ میلیارد بشکه ذخیره نفت را بر عهده دارد، اظهار کرد: در واقع مشاوره، مطالعات مهندسی و نظارت کارگاهی که شامل نظارت بر عملیات حفاری، تکمیل چاه و بهره‌برداری است بر عهده KPE است و تاکنون حدود ۲۰۰ حلقه چاه در فاز نخست توسعه این میدان حفر شده است.

مدیرعامل شرکت خدمات مهندسی نفت کیش در ادامه به اهمیت بالای این پروژه برای صنعت نفت در کشور اشاره کرد و افزود: فاز نخست توسعه این میدان تا آبان ماه سال جاری با پیمانکار اصلی شرکت مهندسی توسعه نفت عملیاتی می‌شود.

مشارکت در وسیعترین پروژه لرزه‌نگاری کشور

درویشی با بیان اینکه پروژه دشت‌کوه از حیث پراکندگی و گستردگی کار وسیعترین پروژه لرزه‌نگاری کشور است، افزود: در این طرح سه گروه لرزه‌نگاری به صورت همزمان فعالیت دارند که تاکنون این پروژه پیشرفت ۸۰ درصدی داشته و تا آذر ماه امسال به اتمام می‌رسد؛ همچنین پروژه لرزه نگاری آفتاب در استان بوشهر است که به تازگی تجهیز کارگاه آن تمام و وارد فاز عملیات لرزه‌نگاری و حفاری شده‌ است.

وی در خصوص فعالیت برون‌مرزی این شرکت تصرح کرد: از طرف وزارت نفت کارگروهی برای فعالیت در کشورهای منطقه جهت اکتشاف و توسعه میدان‌های نفتی تشکیل شده است که از شرکت اویک نیز برای حضور در این کشور دعوت و در این زمینه حال مذاکره هستیم.  

مدیرعامل شرکت خدمات مهندسی نفت کیش به طرح شرکت ملی نفت در غالب طرح احیاء چاه‌های کم‌بازده اشاره کرد و افزود: این طرح به شرکت‌های داخلی پیشنهاد شده، به ازای هر بشکه افزایش تولید نفت بیشتر از این چاه‌ها ۱ تا ۵ دلار دستمزد به شرکت‌ها داده می‌شود.

درویشی در ادامه توضیح داد: در حال حاضر در مرحله انتخاب چاه و مطالعه آنها هستیم و در مرحله بعد باید دو شرکت در حوزه فناوری و خدمات را انتخاب کنیم.

 


 

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =