نشست شورای عالی راهبردی پروژه‌های دهلران

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت گفت: شرکت‌های دولتی و خصوصی باید نهایت همکاری را با همه بازنشستگان گرامی، به‌ویژه با ایثارگران ارجمند داشته باشند و به نامه و استعلامات مورد نیاز آن‌ها از جمله استعلام پرداخت فوق‌العاده جنگی و عودت مالیات‌ها در اسرع وقت پاسخ بدهند ما در صندوق نفت تعهدات یکایک شرکت‌ها را پیگیر هستیم.

 عبدالحسین بیات، رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت، روز دوشنبه (۱۶ مردادماه) در نهمین نشست شورای عالی خدمات گفت: از زحمات کارکنان به سبب تلاش‌های مستمرشان برای تحقق مصوبات نشست‌های گذشته تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی افزود: امیدوارم این روند برای تحقق شرایط مطلوب‌تر برای بازنشستگان عزیز استمرار یابد.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌ها در بخش دیگری از این نشست گفت: کاهش مدت زمان بازپرداخت هزینه‌های درمانی در بیشتر مناطق در مدت حدود ۱۴ روز یکی از موارد مطلوب بیان شده در نشست بود.

وی همچنین در خصوص موضوع تبدیل وضعیت کارکنان صنعت نفت بیان داشت: در خصوص تبدیل وضعیت‌ها، شیوه ضربتی یا نادیده گرفتن محاسبات بیمه‌ای را مناسب شرایط صندوق‌های بازنشستگی کارکنان صنعت نفت نمی‌دانیم. ازاین‌رو ضروری است محاسبات بیمه‌ای در تبدیل وضعیت کارکنان مدنظر قرار گیرد؛ زیرا امانت‌دار سایر افرادی هستیم که سالیان متمادی کسور (حق بیمه) پرداخت کرده‌اند.

 بیات در خصوص سازوکار جذب و به‌کارگیری در شرکت‌های مرتبط با صندوق‌ها تأکید کرد: تدوین سازوکاری منعطف به‌تناسب ویژگی‌های ماهیتی شرکت‌ها به‌منظور نظم‌بخشی به جذب و به‌کارگیری کارکنان و نگهداری سرمایه انسانی نیز ضروری است.

رئیس هیئت‌رئیسه در ادامه، نسبت به انجام تعهدات شرکت‌های صندوق‌ها، شرکت‌های نفتی و خصوصی نسبت به بازنشستگان خود تأکید کرد و گفت: شرکت‌های مربوط به صندوق‌ها تعهدات مانند طرح مسکن و بیمه فرزندان ذکور را باید انجام دهند. سایر شرکت‌ها نیز باید به همین ترتیب اقدام کنند چون بازنشستگان در زمان خدمت بهترین سال‌های عمر خود را در شرکت‌های متبوع سپری کرده‌اند.

 وی اضافه کرد: شرکت‌های دولتی و خصوصی باید نهایت همکاری را با همه بازنشستگان گرامی، به‌ویژه با ایثارگران ارجمند داشته باشند و به نامه و استعلامات مورد نیاز آن‌ها از جمله استعلام پرداخت فوق‌العاده جنگی و عودت مالیات‌ها در اسرع وقت پاسخ بدهند؛ زیرا این موضوع قدردانی از افرادی است که در دفاع مقدس ایثارگری کردند.

 بیات تصریح کرد: رضایتمندی افراد جامعه با انجام همین تعهدات خرد و جداگانه حاصل می‌شود و اگر به این تعهدات توجه کافی نشود افراد جامعه دچار مشکل خواهند شد. ازاین‌رو شرکت‌ها با ماهیت‌های مختلف باید تلاش کنند تعهدات خویش را حتی اگر اندک و جزئی نیز باشند برای افراد جامعه ازجمله قشر ارجمند بازنشسته انجام دهند. ما در صندوق نفت تعهدات یکایک شرکت‌ها را پیگیر هستیم.

 وی در بخش دیگری از مباحث این نشست گفت: در خصوص کارهای درمانی بازنشستگان حداکثر همکاری با این عزیزان صورت گیرد و در هنگامی‌که قوانین نیز کافی نیستند به نحو مقتضی امور این عزیزان مدیریت و مساعدت کافی به‌عمل آید.

تصاویر این نشست اینجا 

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • عبدالرضا مظفری وانانی 615127 آبادان IR ۰۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
    0 0
    سلام علیکم الحمدلله تعالی احسنت
  • ن TH ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
    0 0
    با قدر دانی از زحمات و پیگیری های مستمر مسئولین صندوق‌های بازنشستگی نفت خصوصآ آقاي بیات نهایت تشکر وسپاسگذاری را دارم و خواهشمند است پیگیری ها ادامه پیدا کند تا به نتیجه مطلوب دست يابيم، خدا نگهدار همه
  • ظفر مهربانی دیل گچساران GB ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
    0 0
    سلام آقای بیات متعهد مکتبی حداکثر تلاش خودراجهت کاربازنشستگان انجام میدهد ازخداوند بزرگ سلامتی و طول عمر ایشان را خواستارم

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =