نشست مشترک هیئت رئیسه صندوق ها و مدیران شرکت فراسکوی عسلویه

مدیرعامل شرکت فراسکو عسلویه گفت: در سال جاری در بخش پروژه‌ ذخیره‌سازی، ‌ظرفیت شرکت را به ۶۶۰ هزار متر مکعب شامل ۳۶ مخزن از دو هزار مترمکعب تا ۶۰ هزار متر مکعب خواهیم رساند.

مهدی نصیری در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت، با بیان این که هم اکنون در سایت فراسکو چهار پروژه عمده در جریان است، افزود: دو پروژه ساخت مخزن به ظرفیت ۲۸۰ هزار متر مکعب و ۳۸۰ هزار مترمکعب، اسکله پسکرانه به طول۶۵۰ متر و پروژه لایروبی حوضچه آرامش شرکت از جمله چهار پروژه مهم این شرکت است.

وی با اشاره به ۲ بازدید رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت از این شرکت در عسلویه تصریح کرد: پروژه استانداردسازی اسکله جنوبی به منظور پهلوگیری کشتی‌هایی با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن، در سال گذشته تعریف و هم اکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که در سال جاری تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت فراسکو عسلویه ادامه داد: یکی از مهمترین پروژه های حال حاضر شرکت فراسکو، لایروبی حوضچه آرامش این شرکت به حجم ۲ میلیون مترمکعب است که با توجه به بستر سخت دریا، تجهیزات خاصی جهت انجام این پروژه مورد نیاز هست. در این خصوص پس از بررسی شرکت های صاحب صلاحیت و برگزاری مناقصه، انتخاب پیمانکار انجام شده و به زودی عملیات اجرایی آغاز خواهد شد.

نصیری با یادآوری این که بندر شرکت فراسکو برای اتصال به کریدور ۱۲۵ متری پتروشیمی در منطقه عسلویه با محدودیت‌های روبرو بود، اظهار کرد: خوشبختانه مشکل معارضین سال گذشته رفع شده و این پروژه در سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

 مدیرعامل شرکت فراسکو عسلویه از توسعه همکاری‌های این شرکت با امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران در چندین محور خبر داد و اظهار کرد: در گام نخست احداث یک انشعاب از خط میعانات گازی به این شرکت به منظور بارگیری زمینی و دریایی مورد توافق طرفین قرار گرفت، همچنین با امور بین‌الملل شرکت ملی نفت برای مرکاپتان زدایی از کاندنسیت به ظرفیت ۵۰ هزار بشکه در روز و اجاره ۶۰ هزار مترمکعب مخزن برای ذخیره سازی این کاندنسیت به توافق رسیدیم که با اجرایی شدن این پروژه ملی، گام مهمی در راستای تامین خوراک پالایشگاههای کوچک داخلی برداشته خواهد شد.

همچنین یک قرارداد اجاره شش مخزن به ظرفیت کلی ۴۸ هزار مترمکعب برای ذخیره سازی و صادرات نفت کوره از سال ۱۳۹۵ با شرکت ملی نفت ایران داشته ایم که براساس مذاکرات صورت گرفته قرار است این قرارداد به مدت ۵ سال دیگر تمدید شود.

نصیری از بارگیری و صادرات هگزان به صورت انتقال  مستقیم از تانکر به کشتی برای اولین بار در سال گذشته در شرکت فراسکو عسلویه خبر داد و افزود قبلا انتقال مستقیم LPG از تانکر به کشتی در فراسکو انجام می‌شد که با برنامه ریزی صورت گرفته در حال حاضر علاوه بر LPG محصولاتی چون C۵+ و هگزان به صورت همزمان از تانکر به کشتی منتقل می‌شود که این امر باعث افزایش ۶۵ درصدی حجم صادرات این محصولات در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ شده است. همچنین در سال جاری پروژه انتقال مستقیم میعانات گازی از کشتی به تانکر برای تأمین خوراک پالایشگاههای کوچک داخلی انجام خواهد شد.

مدیر عامل فراسکو در تشریح بخش دیگری از برنامه های شرکت در سال ۱۴۰۲ اجرای عملیات بانکرینگ در منطقه عسلویه از سوی شرکت فراسکو عسلویه را یکی دیگر اقدامات جدید این شرکت برای سوخت رسانی به کشتی‌ها دانست و تصریح کرد: هم اکنون بر اساس پروژه مشترکی که با یکی از شرکت‌های دانش بنیان داخلی تعریف شده قرار است عملیات گوگرد زادایی از نفت کوره در جهت کاهش میزان گوگرد از ۳.۵ درصد به ۰.۵ درصد انجام شود که فاز آزمایشگاهی آن با موفقیت انجام شده و در مرحله اجرای پایلوت قرار دارد و در صورت موفق بودن پایلوت، به یاری خداوند این پروژه در سال جاری به اتمام خواهد رسید.

وی با تاکید بر این که شرکت فراسکو عسلویه پروژه محور است، خاطر نشان کرد: امسال پیش بینی می کنیم درآمد این شرکت به حدود ۳ برابر پارسال برسد که همه این عواید اقتصادی در چرخه سرمایه گذاری گروه اقتصادی صندوق ها به منظور تقویت ورودی های صندوق‌های بازنشستگی قرار خواهد گرفت. 

نصیری با تشریح برنامه های شرکت در حوره منابع انسانی  برای سال ۱۴۰۲،  اجرای طرح طبقه بندی  مشاغل، اصلاح ساختار سازمانی، سازماندهی واحدهای تعمیرات و HSE و بهره برداری بندر را از مهمترین برنامه های سال ۱۴۰۲ در حوزه منابع انسانی عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت فراسکو در پایان با تشکر از حمایت رییس و اعضای  هیئت‌رییسه صندوق بازنشستگی نفت، مدیرعامل و همکاران شرکت سرمایه گذاری اهداف، سال ۱۴۰۲ را سال شکوفایی شرکت فراسکو عسلویه عنوان و ابزار امیدواری کرد با اجرای طرح های مصوب شرکت فراسکو زمینه ایجاد درآمد پایدار برای این شرکت فراهم شود. 

گفتنی است، یکی از طرح های مورد توجه شورای عالی پروژه های گروه اقتصادی صندوق‌ها در طول یکسال گذشته، روند رشد و پیشرفت تاسیسات فراسکو در عسلویه بود اکنون این طرح از روند پیشرفت منطقی برخوردار شده است. طرح‌های سرمایه‌گذاری صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت با هدف تقویت و تحکیم‌بخشی به منابع ورودی صندوق‌ها برای اکنون و آینده به عنوان برنامه «خلق منابع پایدار» برنامه‌ریزی شده‌اند. درآمدهای اقتصادی و مالی شرکت‌های گروه اقتصادی صندوق‌ها برای انجام تعهدات قانونی صندوق‌ها در برابر ذی‌نفعان مورد استفاده قرار می‌گیرد، توسعه و رشد سرمایه‌گذاری‌ها جهت نیل به این هدف است. بارزترین تعهدات این حوزه، تأمین منابع لازم برای پرداخت مستمری و مقرری جاری و پوشش روند افزایش تعهدات در آینده در پرتو تحکیم‌بخشی به سرمایه‌گذاری‌هاست. هر ماه حدود دوسوم منابع موردنیاز پرداخت مستمری و مقرری بازنشستگان و بازماندگان صنعت نفت از همین محل تأمین می‌شود. صندوق نفت یکی از پایدارترین و منظم‌ترین سازوکارهای تأمین منابع برای پرداخت‌های حوزه مستمری و مقرری را دارد. 

ارائه گزارش مدیران شرکت فراسکو در هیئت‌رئیسه صندوق‌ها را اینجا مشاهده کنید. 

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =