وفایی

مدیرعامل شرکت تجهیزات صنعت نفت با بیان این که یکی از واحدهای فنی شرکت تجهیزات صنایع نفت در آستانه بهره برداری قرار دارد، گفت: تولید اکتیویتور را برای شیرهای نفتی از سال گذشته شروع کرده‌ایم و امید داریم امسال خط تولید آن به بهره بردادی برسد.

مدیرعامل شرکت صنایع تجهیزات نفت در گفت‌وگو با خبرنگار روابط عمومی صندوق بازنشستگی صنعت نفت از تولید بیش از ۸۰ نوع محصول جدید در این شرکت خبر داد و گفت: یکی از نمونه‌های بارز این محصولات شیرهای گیت لند با فشار psi۲۵۰۰ است که برای نخستین بار در حال تولید است؛ همچنین اتصال خط لوله ۱۱۶ اینچ در پروژه کیان که برای اولین بار تولید آن در کشور صورت گرفت و رونمایی شد.

حسن وفایی ادامه داد: علاوه بر آن تولید بزرگترین ولهد در صنعت نفت با فشار psi۱۵۰۰۰ یکی دیگر از دستاوردهای شرکت تجهیزات صنعت نفت در سال گذشته بوده است که توان انتقال روزانه ۱۴۰ هزار بشکه میعانات گازی را دارد. همچنین تولید بزرگترین شیر ۵۶ اینچ که در پروژه ایستگاه های تقویت فشار گوره به جاسک به کار رفته است، این شیر در کل کشور برای اولین بار تولید شده است.

وی تحقق کامل بودجه سال ۱۴۰۱ و تحویل همه قراردادها بدون هیچگونه تاخیر و تلفات را از مهم ترین دستاوردهای شرکت تجهیزات نفت دانست و در پاسخ به سوال خبرنگار که پرسید چگونه مدیران طرح‌های نفتی را راضی کردید که تجهیزات بدون حضور شرکت‌های خارجی ساخته شود، گفت: تجهیزات نفتی باید یکسری استانداردهای لازم را از نظر وزارت نفت کسب کند، به عنوان مثال ولهد psi۱۵۰۰۰ که برای شرکت ملی حفاری تولید شده بود چندین بار مورد تست قرار گرفت و حتی حدود ۵۰ درصد بیش تر از فشار مربوطه، یعنی در فشار ۲۲ هزار و ۵۰۰ تحویل داده شد. استانداردهای سختگیرانه شرکت ملی نفت ایران دقیقا مطابق همان استانداردهایی است که در شرکت های مطرح دنیا انجام می‌گیرد، مشابه این محصول بیش از ۴۰۰ هزار یورو در خارج از ایران خرید و فروش می‌شود در حالی که ما این محصول را با کم تر از ۱۰۰ هزار یورو به شرکت ملی نفت ایران عرضه کردیم، در حال حاضر این تجهیزات روی دو چاه در حال استفاده است و دو عدد دیگر از آن در حال حمل به مکان مورد نظر است. در کل ما استانداردهای شرکت های داخلی را دقیق اجرا کردیم که اعتماد آنها به سود کشور است.

مدیرعامل شرکت صنایع تجهیزات نفت گفت: متاسفانه وضعیت این شرکت در سال های گذشته به علت ورود کالای خارجی، بازدهی و سوددهی مطلوب را نداشت اما از در سال های اخیر با اعمال دو سیاست کاری قیمت مناسب و تحویل به موقع پروژه ها توانستیم باعث بهبود وضعیت این شرکت و رشد آن شویم؛ کیفیت بالای تجهیزات و فروش آن با قیمت تجهیزات خارجی از سیاست های مهم این شرکت بود که این روند باعث فروش ۸۰۰ میلیارد تومانی در سال گذشته شده و حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد سود را نسیب شرکت کرده است. که البته این عواید اقتصادی و مالی در اختیار فرایند تامین منابع مستمری و مقرری و یا سایر سرمایه گذاری ها قرار گرفته است.

وفایی ابراز امیدواری کرد: با تولید محصولات جدید در سال ۱۴۰۲ شرکت بازدهی بهتری پیدا کند، هم اکنون توان تولید تمام تجهیزات نفتی و پالایشگاه های را دارا هستیم و سفارشات مورد نیاز شرکت های زیر مجموعه صنعت نفت را در کمترین زمان ممکن تحویل خواهیم داد.

وی با بیان این که  شرکت تجهیزات صنعت نفت درحال حاضر در حال تکمیل سبد محصولات خود است، گفت: امید داریم سال جاری در زمینه هایی مانند شیرآلات، اتصالات و همچنین محصولات سرچاهی تولید را افزایش دهیم.

مدیرعامل شرکت صنایع تجهیزات نفت با اشاره به این که تولید محصولات جدید از برنامه های سال جدید این شرکت است، افزود: در حال انجام مقدمات فنی هستیم تا با بهره گیری از دانش بومی و ظرفیت های داخل کشور پمپ های درون چاهی را در داخل کشور تولید کنیم.

وفایی اظهار کرد: تولید اکتیویتور را برای شیرهای نفتی از سال گذشته شروع کرده ایم و امید داریم امسال تولید آن نهایی و به بهره بردادی برسد، از سوی دیگر از واحد ریخته گری شرکت که یک مجموعه جدید در ساخت  تجهیزات نفت در کشور است، در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۲ رونمایی می کنیم.

وی از ایجاد یک سایت تعمیرات شیرها و تجهیزات نفتی در عسلویه خبر داد و گفت: پتانسیل موجود در این شرکت را ناشی از مهارت، دانش، دانایی، کارایی و خبرگی نیروهای متخصص و جوانی است که از دانشگاه های برتر کشور هستند، محصولات این شرکت بدون هیچ گونه کپی برداری و مهندسی معکوس توسط جوانان کشورمان از صفر تا صد تولید می شوند.

خلق منابع پایدار برای انجام تعهدات 

گروه اقتصادی صندوق های بازنشستگی صنعت نفت، افزایش بهره وری، مولدسازی دارای‌ها و منابع راکد و نیمه راکد، را با تعریف نظام حکمرانی نو اقتصادی با عنوان بنگاه اقتصادی در شرکت‌ها و موسسه های وابسته و تابعه خود جاری و ساری کرده است. به طوری که در آغاز سال ۱۴۰۲ شاهد تحولات مثبت در حوزه سرمایه گذاری و افزایش تولید و پیشرفت طرح های در دست اجرا هستیم. پویایی شرکت های مربوط به صندوق های بازنشستگی صنعت نفت از آنجا که منبع اصلی و نخست تامین منابع پرداخت مستمری و مقرری برای بازنشستگان صنعت نفت هست برای شاغلان و بازنشستگان از اهمیت بسیاری برخوردار است. از سوی دیگر با توجه به افزایش تعهدات قانونی در سال های پیش رو، رشد و توسعه سرمایه گذاری ها و تنوع بخشی به این سبد سرمایه گذاری از هم اکنون در دستور کار دست اندرکاران صندوق ها قرار دارد.

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =