نشست مشترک هیئت رئیسه صندوق‌ها با مدیران نیروگاه صبا دهلران

مدیر عامل شرکت نیروگاه صبا دهلران از راه‌اندازی نخستین فاز نیروگاه شماره یک این شرکت در بهار امسال خبر داد و گفت: ظرفیت تولید این نیروگاه در ۶ ماهه نخست امسال به ۱۰۰ مگاوات خواهد رسید.

هادی طالب در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی صندوق بازنشستگی صنعت نفت با اشاره به موفقیت و برنامه‌های آتی شرکت صبا دهلران در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ گفت: نیروگاه صبا دهلران در سه نقش سرمایه گذار، مجری و بهره‌بردار در استان ایلام، در حال فعالیت است.

وی افزود: نیروگاه سیکل ترکیبی شماره یک شرکت صبا دهلران به ظرفیت ۲۲۵ مگاوات هم‌اکنون با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی به شبکه سراسری برق کشور متصل است، بخش گاز نیروگاه با ظرفیت ۱۵۰ مگاوات و بخش بخار به ظرفیت ۷۵ مگاوات طراحی شده است که یکی از مهم ترین دستاوردهای این شرکت، رسیدن به بیش از ۳۳ درصد پیشرفت فیزیکی در سال بوده که خوشبختانه در سال‌های ۱۴۰۰ و  ۱۴۰۱ این برنامه محقق شد.

مدیر عامل شرکت نیروگاه صبا دهلران ساخت مخزن سوخت پشتیبان نیروگاه، به ظرفیت ۱۷ هزار متر مکعب در بازه کمتر از شش ماه را یکی از دستاوردهای نیروگاه سیکل ترکیبی شماره یک شرکت صبا دهلران دانست و اظهار داشت: این مخزن در حال حاضر درحال گذراندن تست‌های نهایی خود است و در آینده نزدیک راه اندازی کامل خواهد شد؛ برق تولیدی این نیروگاه برای تامین انرژی الکتریکی مورد نیاز پروژه ان جی ال ۳۱۰۰ و میادین نفتی حوزه دزفول شمالی استفاده می شود و مازاد آن به شبکه سراسری برق کشور تحویل می‌شود.

 طالب افزود: 6 ردیف توربین موجود در نیروگاه سیکل ترکیبی شماره یک شرکت صبا دهلران (هر کدام به ظرفیت ۲۵ مگاوات)، ساخت داخل و از شرکت‌های زیر مجموعه صندوق بازنشستگی صنعت نفت است و این شرکت یکی از مهمترین شرکت های سازنده توربوکمپرسور کشور است.

وی با اشاره به پیشرفت ۱۰ درصدی پروژه نیروگاه شماره دو شرکت صبا دهلران به ظرفیت ۳۶۰ مگاوات، افزود: در این نیروگاه، ۲۴۰ مگاوات در بخش گازی و ۱۲۰ مگاوات در بخش بخار، برق تولید خواهد شد که ۱۸۰ مگاوات برق تولیدی این مجموعه به مجتمع پتروشیمی و مابقی آن برای تامین برق استان خوزستان اختصاص پیدا خواهد کرد.

مدیر عامل شرکت صبا دهلران دیگر اقدامات انجام شده در سال ۱۴۰۱ را تکمیل خط لوله گاز ورودی نیروگاه شماره یک در کمتر از سه ماه اعلام کرد و گفت: درحال حاضر عملیات HOT TAP خط لوله سوخت ورودی نیروگاه از خط لوله ۲۰ اینچ دهلران، در حال انجام است و گاز نیروگاه به زودی وارد ایستگاه تقلیل فشار خواهد شد.

وی افزود: از دیگر ویژگی‌های نیروگاه شماره یک صبا دهلران که از نیروگاه های خاص کشور است، امکان استفاده از گازهای همراه پالایشگاه NGL۳۱۰۰ به عنوان سوخت ورودی است.

طالب از راه اندازی نخستین واحد نیروگاه شماره یک صبا دهلران در بهار امسال خبر داد و گفت: ظرفیت این نیروگاه در فاز اول به ۱۰۰ مگاوات خواهد رسید.

مدیر عامل شرکت نیروگاه صبا دهلران افزود: این نیروگاه از طریق پست ۲۳۰ کیلوولت خود، در بهار امسال به شبکه برق کشور متصل می شود و فاز دوم این نیروگاه به ظرفیت ۵۰ مگاوات در بخش گازی تا پایان امسال تکمیل خواهد شد.

وی از دیگر اهداف شرکت نیروگاه صبا دهلران در سال ۱۴۰۲ را تکمیل دو مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی و پست بلافصل نیروگاه شماره دو دانست و اظهار داشت: تکمیل بخشی از ساختمان های اداری و ساخت ایستگاه Gprs و پست Gis نیروگاه شماره دو برای امسال در دستور کار خواهد بود.

گروه اقتصادی صندوق های بازنشستگی صنعت نفت، افزایش بهره وری، مولدسازی دارای‌ها و منابع راکد و نیمه راکد، را با تعریف نظام حکمرانی نو اقتصادی با عنوان بنگاه اقتصادی در شرکت‌ها و موسسه های وابسته و تابعه خود جاری و ساری کرده است. به طوری که در آغاز سال ۱۴۰۲ شاهد تحولات مثبت در حوزه سرمایه گذاری و افزایش تولید و پیشرفت طرح های در دست اجرا هستیم. پویایی شرکت های مربوط به صندوق های بازنشستگی صنعت نفت از آنجا که منبع اصلی و نخست تامین منابع پرداخت مستمری و مقرری برای بازنشستگان صنعت نفت هست برای شاغلان و بازنشستگان از اهمیت بسیاری برخوردار است. از سوی دیگر با توجه به افزایش تعهدات قانونی در سال های پیش رو، رشد و توسعه سرمایه گذاری ها و تنوع بخشی به این سبد سرمایه گذاری از هم اکنون در دستور کار دست اندرکاران صندوق ها قرار دارد.

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =