کد خبر: 8220
سرویس: اقتصادی
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۴
جوابیه

شرکت سرمایه‌گذاری اهداف در پاسخ به گزارش تابناک، جوابیه‌ای را در اختیار آن رسانه قرار داده است.

در متن پاسخ شرکت اهداف به تابناک آمده است:

«در خصوص مطلب منتشر شده در آن پایگاه خبری به اطلاع می رساند که شرکت سرمایه گذاری اهداف از طریق شرکت های زیرمجموعه خود مالک بیش از ۲۶ درصد از سهام شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی خلیج فارس بوده و دارای دو نماینده در هیات مدیره آن شرکت می‌باشد و به همین سبب بزرگ ترین سهامدار آن محسوب می‌گردد.

در مجمع عمومی اخیر، مطابق مفاد قانون تجارت، هیات رئیسه تشکیل و نماینده این گروه به عنوان یکی از ناظران مجمع انتخاب می‌گردد. 

در ادامه نیز با حضور مراجع محترم ذی ربط (از جمله سازمان بورس و بازرسی قانونی) و صرف از ابهامات مرتبط با سهام خزانه، نسبت به موضوع افزایش سرمایه رای گیری به عمل می‌آید که نماینده محترم این گروه، عدم موافقت خود را اعلام می‌نماید.

نظر به اینکه اعلام نظر سهامداران مبنی بر موافقت یا مخالفت با دستور جلسه امری طبیعی، قانونی و جاری در مجامع عمومی واحدها تجاری است، لذا اطلاق عنوان «اخلال» صحیح نبوده و می‌تواند نشانه عدم آگاهی خبر مذکور، از فرآیند شرکت داری و قانون تجارت باشد. 

شرکت سرمایه گذاری اهداف به عنوان بازوی اقتصادی صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت و با رعایت اهداف بالادستی، همواره در راستای سرمایه گذاری در صنعت نفت و پتروشمی پیش قدم بوده و در جهت ارتقای منافع بازنشستگان شریف صنعت نفت کوشا بوده و خواهد بود و درج چنین مطالبی، خللی در راهبردهای این مجموعه ایجاد نخواهد کرد.»

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =