کد خبر: 8189
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۵
  • خبرنگار: روابط عمومی
  • چاپ
سایت

اخبار و مطالب مربوط به تعدیل مستمری و یا انواع پرداختی مربوط به همکاران گران‌قدر بازنشسته به شکل رسمی و از طریق تارنمای صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت اطلاع‌رسانی می‌شود لذا مطالب شبکه‌های مجازی با وجود انتساب آن به مسئولان می‌تواند نادرست باشد.

امـروزه حجـم قابل‌توجهی از وقت مـا صرف تعاملات آنلاین از طریـق پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعـی می‌شود؛ به عبارت دیگر رسـانه‌های اجتماعـی بـه ابـزاری مهـم بـرای کسـب آگاهـی از آخریـن تحـولات و رویدادهـای جهـان پیرامـون تبدیـل شـده اسـت. تولید و نشر محتوا توسط کاربران از ویژگی‌های این‌گونه رسانه‌هاست؛ مهم‌ترین نکته در استفاده از این ابزارها، توانایی تشخیص خبر جعلی از خبر موثق است.

به‌طور مثال در روزهای گذشته چند پیام متنی و صوتی با انگیزه‌های مختلف، در خصوص تعدیل مستمری بازنشستگان نفت در واتساپ و تلگرام از سوی برخی افراد منتشر شد و از سوی برخی کاربران نیز بازارسال شد. در برخی گروه‌ها نیز مطالب منتشرشده را به مسئولان صندوق‌ها منتسب کردند.

با بررسی ساده می‌توان صحت و سقم خبر یا مطلب را بررسی کرد؛ «منبع موثق» درباره خدمات صندوق‌ها ازجمله تعدیل مستمری یا انواع پرداختی‌ها و برنامه‌ها، رسانه‌های معتبر و رسمی ازجمله سایت رسمی صندوق‌ها به نشانی oipf.ir  است. اگر همین مسئله را معیار قرار دهیم، ضرورت دارد دریافت‌کننده پیام، پس از مطالعه مطلب دریافتی این سؤال را مطرح کند که آیا این مطلب منبع موثقی دارد یا خیر؟ همین سؤال، خواننده متن را وادار می‌کند به منابع معتبر مراجعه کند. در مورد مطالب منتشرشده در این چند روز، هیچ مطلبی بر روی سایت صندوق‌ها قرار نگرفته است.

در خصوص تعدیل مستمری و مقرری تصریح می‌شود، صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت اقدام‌های انجام شده را به شکل رسمی اطلاع رسانی کرده است. در آینده نیز، صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت چنانچه موضوعی مانند تعدیل سالانه یا هرگونه پرداختی و ... را تدوین کرده باشد اطلاع‌رسانی رسمی انجام خواهد داد. لذا روش‌های دیگر مانند صدای ضبط ‌شده، پیام، بیانیه و نامه‌های مکاتبه شده با صندوق‌ها، معیار و شاخص اخبار صحیح و روشن و جامع نیست.

 از همراهی شما عزیزان بازنشسته و بازماندگان گران‌قدر تشکر می‌کنیم.

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =