هم اندیشی مسئولان صندوق با اعضای هیات اجرایی کانون ها

بازنشستگان صنعت نفت هنگام استفاده از خدمات مراکز بهداشتی و درمانی دولتی و عمومی غیر دولتی و مراکز سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، معاف از پرداخت فرانشیز هستند.

معاون سلامت، بهداشت و درمان صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت درباره موضوع پرداخت فرانشیز گفت: بازنشستگان در مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی دولتی، عمومی غیر دولتی و خیریه طرف قرارداد و یا غیرطرف قرارداد همانند مراکز ملکی وابسته به سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، معاف از پرداخت فرانشیز هستند.

فرانشیز ۱۰ درصدی فقط در مراکز خصوصی است

جواد عبدیزدان با بیان این که موضوع دریافت فرانشیز صرفاً مربوط به مراجعه‌ بیماران به مراکز خصوصی است، افزود: با استفاده از ظرفیت‌های مقرراتی، بسیاری از گروه‌ها مانند مبتلایان به بیماری‌های صعب العلاج و برخی از بیماری‌های خاص و حتی بستری‌های منجر به فوت در بخش خصوصی، معاف از پرداخت فرانشیز است.

۱۰ درصد، اقساط کسر می‌شود

معاون سلامت، بهداشت و درمان ادامه داد: صرفاً موارد محدود به خدمات سرپائی و بستری در بخش خصوصی (طرف قرارداد) مشمول فرانشیز است که با هماهنگی به عمل آمده، مبلغ فرانشیز بستری از محل مستمری بازنشستگان ارجمند به صورت اقساط کسر می‌شود.

استفاده از خدمات بهداشت و درمان صنعت نفت

وی در ادامه تصریح کرد: نزدیک به ۶۰ درصد مجموع هزینه‌های سرپائی و خدمات بیمارستانی سالانه بازنشستگان، ناشی از تمایل بازنشستگان به مراکز ملکی سازمان بهداشت و درمان صنعت و ۴۰ درصد مابقی مربوط به سایر مراکز بوده که از این مقدار تنها ۱۰ درصد هزینه‌ها ناشی از مراجعه بازنشستگان به مراکز درمانی خصوصی مشمول فرانشیز است که با احتساب مبالغ مشمول بخشودگی  (به شرح فوق) سرجمع مبالغ فرانشیز دریافتی در بخش خصوصی طرف قرارداد از بیماران، بسیار اندک است.

لزوم تقویت نظام ارجاع و سلامت

معاون سلامت، بهداشت و درمان صندوق‌ها ضمن ابراز خرسندی از اقبال عمومی نسبت به خدمات سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت گفت: دریافت مبالغ جزئی فوق (در بخش خصوصی) به منظور رعایت مقررات صنعت نفت اجتناب ناپذیر است. و از طرفی سبب توسعه سازمان، نظام سلامت، پزشکی خانواده و سیستم ارجاع بوده که به یقین یکی از مهمترین مطالبات همه آحاد جامعه صنعت نفت از جمله بازنشستگان نیز است.     

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =