کد خبر: 7981
سرویس: سلامت
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸
چشم

این روزها زمان صفحه نمایش یک مسئله بزرگ است. احتمالاً شما ساعت های زیادی را صرف تماشای صفحه نمایش می کنید ، مانند رایانه در محل کار و خانه ، تلفن هوشمند ، تلویزیون یا سایر دستگاه های دیجیتالی. نگاه بیش از حد به صفحه نمایش می تواند منجر به خستگی چشم شود. اما قانون ۲۰-۲۰-۲۰ ممکن است کمک کند.

قانون ۲۰-۲۰-۲۰ چیست؟

اگر در تمام طول روز به صفحه نمایش خیره شده اید ، چشم پزشک شما ممکن است قانون ۲۰-۲۰-۲۰ را به شما ذکر کرده باشد. به طور کلی ، هر ۲۰ دقیقه ای که برای استفاده از صفحه نمایش صرف می کنید ، باید سعی کنید در مجموع ۲۰ ثانیه به چیزی که ۲۰ فوت از شما دورتر است نگاه کنید.

چگونه می توانید تشخیص دهید که چیزی ۲۰ فوت فاصله دارد؟

مگر اینکه یک نوار اندازه گیری داشته باشید ، احتمالاً نمی توانید ۲۰ فوت را دقیق اندازه بگیرید. دقیق بودن کلید نیست فقط باید سعی کنید بر چیزی دورتر از خود تمرکز کنید. در نظر بگیرید که از پنجره ای به شی ای نگاه می کنید که دور به نظر می رسد ، مانند درخت یا ساختمان آن طرف خیابان. اگر در یک فضای کوچک کار می کنید ، سعی کنید در خارج از منزل یا در یک منطقه بزرگتر قدم بزنید تا بتوانید به چشمان خود استراحت دهید.

چرا ۲۰ ثانیه؟

حدود ۲۰ ثانیه طول می کشد تا چشمان شما کاملاً آرام شوند.

در حالی که به چشمان خود استراحت می دهید ، ایده خوبی است که بلند شوید و یک نوشیدنی آب بنوشید تا بدن خود را هیدراته نگه دارید. اگر بدن شما هیدراته است ، چشم شما نیز همینطور خواهد بود.

نوشیدن چای سبز در زمان استراحت ممکن است بیشتر کمک کند. این به این دلیل است که چای سبز حاوی آنتی اکسیدان هایی به نام کاتچین است که ممکن است به چشمان شما کمک کند تا برای روانکاری بهتر اشک تولید کنند.

چطور به خودتان یادآوری کنید که این کار را هر ۲۰ دقیقه انجام دهید؟

وقتی به صفحه نمایش نگاه می کنید ، احتمالاً در مطالعه یا کار جذب می شوید. تنظیم یادآوری زمان بندی شده برای ظاهر شدن می تواند به شما کمک کند که هر ۲۰ دقیقه استراحت کنید. همچنین برنامه های رایگان مانند Eye Care 20 20 20 وجود دارد که می تواند به شما کمک کند. فقط با شروع وقت روی صفحه ، روی شروع کلیک کنید ، و برنامه به شما یادآوری می کند که استراحت کنید.

بررسی پژوهش های مختلف

آکادمی چشم پزشکی آمریکا توضیح می دهد که نگاه کردن به دستگاه های دیجیتال لزوما به بینایی شما آسیب نمی رساند. اما می تواند باعث فشار و علائم ناخوشایند شود. بطور معمول انسان در هر دقیقه حدود ۱۵ بار پلک می زند. هنگام خیره شدن به صفحه نمایش ، این تعداد به نصف یا یک سوم اغلب کاهش می یابد. این می تواند منجر به خشکی ، تحریک و خستگی چشم ها شود.

خستگی چشم ناشی از صفحه نمایش نام خاص خود را دارد. سندرم بینایی رایانه ای (CVS) نامیده می شود. در تحقیقی که توسط مجله چشم پزشکی نپال منتشر شد ، محققان استفاده از رایانه و تأثیرات آن بر چشم دانشجویان دانشگاه مالزی را مورد بررسی قرار دادند. تقریباً ۹۰ درصد از ۷۹۵ دانش آموز پس از دو ساعت استفاده مداوم از رایانه علائم CVS داشتند.

استراحت مکرر برای مشاهده اجسام دور در طول مدت زمان صفحه ، علائم خستگی چشم آنها را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. به عبارت دیگر ، قانون ۲۰ ۲۰ ۲۰ کار می کند. در حالی که بسیاری از پزشکان معتقدند قانون ۲۰-۲۰-۲۰ بهترین خط دفاعی است ، محققان توضیح می دهند که هرگونه وقفه در کار یا صفحه نمایش های رایانه ای مفید است. آنها همچنین توضیح می دهند که کودکان معمولاً به اندازه بزرگسالان متوجه خستگی چشم نمی شوند. در نتیجه ، زمان تماشای صفحه نمایش کودکان باید توسط مراقبین به دقت کنترل شود.

منبع: سایت آکادمی تخصصی ،علم و بدن

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =