کد خبر: 7508
سرویس: سلامت
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۱
واکسن آنفولانزا

در حالی که آنفلوانزا به ندرت باعث بیماری در سال گذشته شد، به لطف اقدامات احتیاطی کووید۱۹  مانند دستورات ماندن در خانه، ماسک زدن و فاصله‌گذاری اجتماعی، کارشناسان می‌گویند این امر به احتمال زیاد در فصل آنفلوانزای امسال صادق نیست.  

شهریور یا مهر ماه ممکن است برای تزریق آنفلوانزا کمی زود به نظر برسد، اما در واقع اینطور نیست. واکسن را به محض وجود، ترجیحاً قبل از پایان ماه مهر دریافت کنید. واکسن آنفلوانزا میلیون‌ها نفر را از ابتلا به آنفولانزا، مجبور به مراجعه به پزشک یا بیمارستان و یا حتی مرگ باز می‌دارد.

آیا می‌توانم همزمان واکسن آنفلوانزا و واکسن کووید۱۹ دریافت کنم؟

بله، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا می‌گوید، مردم هم اکنون می‌توانند هر دو واکسن را با هم دریافت کنند. پیش از این توصیه می‌کرد که حداقل دو هفته قبل یا بعد از واکسیناسیون دیگر، کووید۱۹ خود را دریافت کنند.  

در حال حاضر به ندرت آنفلوانزا در منطقه من وجود دارد. آیا می‌توانم منتظر بمانم تا واکسن آنفولانزا تزریق کنم؟

در حالی که ممکن است در حال حاضر هیچ موردی از آنفلوانزا در منطقه شما وجود نداشته باشد، ویروس در هر زمان می‌تواند شروع به گسترش کند.  

همچنین به خاطر داشته باشید که به محض تزریق واکسن در برابر آنفلوانزا مصون نمی‌شوید. بدن شما حدود دو هفته طول می‌کشد تا آنتی‌بادی‌هایی را تولید کند که در برابر آنفولانزا محافظت می‌کنند.

در حالت ایده آل، باید واکسن آنفلوانزا را تا پایان ماه اکتبر دریافت کرد تا به محض ورود آنفلوانزا به جامعه شما در امان باشید.

آیا برای تزریق واکسن آنفلوانزا دیر شده است؟

برای تزریق واکسن آنفلوانزا هرگز دیر نیست. تا زمانی که ویروس‌های آنفلوانزا هنوز در گردش هستند، هنوز دریافت واکسن آنفلوانزا ارزشمند هست، حتی اگر فوریه یا مارس باشد. به ویژه امسال، شما باید در اسرع وقت واکسن آنفلوانزا بزنید. اما اگر به دلایلی تا اواخر فصل منتظر می‌مانید، باز هم باید آن را دریافت کنید.  

چه کسی نباید واکسن آنفلوانزا بزند؟

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا توصیه می‌کند تقریباً همه باید واکسن آنفلوانزا بزنند. تنها استثنائات عبارتند از:

• کودکان زیر ۶ ماه.

• افرادی که به واکسن آنفلوانزا یا هرگونه ترکیب موجود در واکسن حساسیت شدید و تهدیدکننده زندگی دارند.  

• افرادی که به تخم‌مرغ حساسیت دارند باید برای اطلاع از واکسن آنفلوانزا با پزشک خود مشورت کنند.  

• برخی از افرادی که یک اختلال نادر به نام «نشانگان گیلن باره» (GBS) دارند، نباید واکسن آنفلوانزا دریافت کنند.

منبع: everydayhealth 

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =