کد خبر: 6978
سرویس: سلامت
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
حمله آسم

فشرده شدن سینه، سرفه‌ای که به نظر نمی‌رسد راه تنفسی را پاک کند، سوت و خس‌خس نفس‌ها، حمله آسم می‌تواند برای هر کسی متفاوت باشد، اما هرگز از ترسناک بودن دست نمی‌کشد، مهم نیست که چه مدت با آن زندگی کرده‌اید.

 برداشتن گام‌های مناسب در هنگام احساس علائم می‌تواند کمک کند سریعتر به حالت عادی برگردید.

مرحله شماره ۱:

 کاری را که انجام می‌دهید متوقف کنید. به عنوان مثال، اگر در حال ورزش هستید، بایستید و بنشینید یا حداقل سرعت خود را کم کنید تا ببینید علائم شما فروکش می‌کند یا خیر. از طریق بینی نفس بکشید و از دهان خارج کنید. کمک می‌کند هوایی را که وارد ریه‌های خود می‌کنید گرم کنید.

مرحله شماره ۲:

 از اسپری خود به درستی استفاده کنید. اکثر مردم از اسپری خود خیلی خوب استفاده نمی‌کنند. آنها یا آنرا نادرست قرار می‌دهند یا خیلی سریع داروی خود را استشمام می‌کنند و آن را به جای راه هوایی به پشت گلو هدایت می‌کنند. پزشک، پرستار یا حتی داروساز می‌تواند در تمرین و تکمیل تکنیک به شما کمک کنند.  

مرحله شماره ۳:

 از علت تحریک دور شوید. اگر فکر می‌کنید چیزی در خارج باعث علائم شما شده است، به داخل خانه بروید. اگر در معرض مواد آلرژی‌زا هستید، دوش بگیرید و آن را از روی پوست و موهای خود بشویید. بینی خود را تمیز کنید و با محلول نمک بشویید تا حد ممکن تحریک‌کننده پاک شود.

مرحله شماره ۴:

 روی تنفس تمرکز کنید. برخی از کودکان مبتلا به آسم نیاز به کسی دارند، آنها را تشویق ‌کند تا تنفس خود را کم کنند، از طریق بینی نفس بکشند و آرام شوند. به یکی از دوستان یا اعضای خانواده خود بسپارید تا در انجام این کار کمک کند.

مرحله شماره ۵:

 آرام باشید. احساسات شدید می‌تواند علائم آسم را بدتر کند یا حتی خود باعث تحریک شود. در طی حمله آسم، بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید نشستن و مصرف داروهای خود است.

 به خاطر داشته باشید که شروع اثر دارو ممکن است ۱۰ تا ۱۵ دقیقه طول بکشد، بنابراین حتی اگر بلافاصله احساس بهبودی می‌کنید، بهتر است قبل از بازگشت به فعالیت خود صبر کنید تا دارو اثر کامل خود را بگذارد.

مرحله شماره ۶: 

یک نوشیدنی بخورید. اما اطمینان حاصل کنید که هم دمای اتاق باشد. نوشیدنی‌هایی که خیلی سرد یا خیلی گرم هستند می‌توانند باعث اسپاسم عضلات در مجاری تنفسی شوند. هیدراته ماندن با مایعات فراوان مانند آب و چای می‌تواند به کاهش علائم آسم کمک کند.

مرحله شماره ۷:

 برنامه عمل آسم خود را بدانید. یک برنامه عملی آسم که با کادر درمان شما ایجاد شده است، یک استراتژی شخصی است که در آن قدم‌هایی را که باید در هنگام خوب انجام دادن (سبز)، بدتر شدن آسم (زرد) یا نیاز به مراقبت پزشکی (قرمز) بردارید، ذکر می‌کند. امیدواریم که مردم از منطقه قرمز آنقدر استفاده نکنند، اما آنها در موردش باید بدانند زیرا این امر می‌تواند یک زندگی را نجات دهد.

اگرچه به ندرت اتفاق می‌افتد که یک حمله آسم به تماس با اورژانس احتیاج داشته باشد مگر اینکه بیمار باشید، برقراری تماس می‌تواند زندگی شما را نجات دهد. اگر لب‌ها یا ناخن‌ها کبود شده است، در راه رفتن مشکل دارید، یا حتی در حالت استراحت نمی‌توانید با جملات کامل صحبت کنید، بلافاصله تماس بگیرید یا به بیمارستان بروید. اگر بعد از ۱۵ دقیقه استفاده از اسپری بهبود نیافته‌اید، به اورژانس بروید.

منبع: everydayhealth

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =