کد خبر: 6762
سرویس: گنجینه
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۰
  • خبرنگار: روابط عمومی
  • چاپ
سیاوش منصوری بازنشسته نمونه صنعت نفت

امسال از چهار نفر از بازنشستگان منتخب سال ۹۸ در مراسمی تجلیل شد. در برنامه ای مشترک از آنها درخواست شد که در قالب جمله های کوتاه، توصیه های خود را به سایر همکاران شاغل و بازنشسته بنویسند.

به قلم دکتر سیاوش منصوری حبیب آبادی: 

۱- هیچ کاری دشوارتر از فکر کردن نیست ما عموماً عمل میکنیم و بعد از آن به عملمان فکر می کنیم این کار باید عکس باشد. 


۲- انسانی که امروزش با دیروزش یکسان باشد یک روز را زندگی نکرده است.

۳- شوپنهاور می گوید زندگی آونگی است که بین رنج و ملالت در نوسان است. به نظر این حقیر تنها مقوله ای که ما را ازاین تکرار ملال اور بیرون‌می آورد «معنی بخشی به زندگی است»

۴- کرونا درس مهمی به انسان داد: طبیعت را نابود کنی او انتقامش را از شما خواهد گرفت پس به طبیعت احترام بگذاریم.

۵- «شبه علم» دشمن علم‌نیست ویران کننده انسان است وقتی انسان نباشد دیکر علم هم موضوعیت پیدا نخواهد داشت. 

۶- چند چیزاست که نابود کننده ذهن خلاق انسان می شود: کینه توزی، توهم، خود حق پنداری، ترس از طرح سوال های جدید برای خویش و دیگران. 

۷- انسان عصر جدید به «معنویت» برای بقا و به «صداقت» برای همزیستی و به «عشق» برای خوب زیستن نیاز دارد.

۸- شادمانی و حس سعادتمندی یک‌ فرایند شیمیایی در مغز است هرکس می تواند با حداقل داشته ها در زندگی با تمرین و ممارست و استغنا آن را کسب کند. 

۹- «بودن در دنیا» اضطراب اور است برای انکه رنج بودن را به آرامش تبدیل کنیم: «معنی جویی» و «بی نیازی » درمان کننده است.  

۱۰- «انسان» یک‌ موجود نهایی شده نیست فرایندی از «شدن» است. بنابراین انتخاب «درست» می تواند به بهتر شدن و انتخاب «غلط» به بدتر شدن او در هر زمان بیانجامد. 

۱۱- در طب، پیشگیری از درمان هم ‌ارزان تر هم‌ موثر تر است. 

۱۲- هرچه به انتها نزدیک‌می شویم گذشته را بیشتر مورد سوال قرار می دهیم باید گذشته را فراموش کنیم و تنها به «حال» فکر کنیم و از «اکنون» لذت ببریم.

۱۳- گذشته برای اغلب افراد زیبا و خاطره انگیز است حتی وقایع ناخوشایند آن هم با نگاه امروز قابل تحمل تر و حتی خوشایند می شود. چرا!؟ چون ما به مرگ نزدیک‌می شویم‌ و گذشته همیشه از مرگ دور است!

۱۴- آدمها به نسبت گذشت برای دیگران و از خود گذشتگی برای دیگران به انسان کامل شدن نزدیک تر می شوند.

۱۵- یادگیری صرفا مربوط به سالهای محدودی از زندگی نیست، یادگیری تا هنگامی که فرشته مرگ مارا به خود می خواند فضیلت انسان است. 

۱۶- ما ممکن‌است همه چیز را از دست دهیم اما هنوز می توانیم‌ فضیلت خود را حفظ کنیم فضیلت سرمایه ای است که با هیچ داده ای دنیایی کسب نمی گردد فقط با تلاش برای انسان بهتری شدن آن را می توان به دست آورد. 

۱۷- آنها که همه زندگیشان را برای جمع آوری مال و منال صرف می کنند و در اندیشه بخشش نیستند در اندازه مورچگانی هستند که از انسان بودنشان هم رنج می برند.  

۱۸- ما در عصری زندگی می کنیم که اندیشمندان، فیلسوفان و نوابغ اندیشه ورز دیگر مرجع جوانان و مردم ‌نیستند. یک ‌کثرت اندیشی وحشی در جهان در جریان است که سردمداران زور و سرمایه و سلبریتی های سطحی آن را هدایت می کنند. 

۱۹- برای آنکه جامعه ای پیشرو داشته باشیم باید پیوسته کتاب بخوانیم .

۲۰-  فضای مجازی همچون دریاست هم‌ می تواند به انسان زندگی ببخشد هم باعث ‌مرگ زودهنگام او شود.

برای  مطالعه زندگی نامه کاری دکتر منصوری اینجا کلیک کنید. 

این گزارش می افزاید: در مراسمی که روز شنبه ۴ بهمن ماه ۹۹ برگزار شد. از ۴ چهره شاخص صنعت نفت به عنوان بازنشستگان برگزیده سال ۹۸ تجلیل شد. 

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =