بازنشسته/ لپ تاپ

پنج هزار نفر از بازنشستگان و بازماندگان صنعت نفت، در ۲ هفته گذشته، اقدام به ثبت درخواست وام، از طریق سامانه الکترونیکی سما کردند.

از بیست و هفتم دی ماه امسال، بازنشستگان و بازماندگان ارجمند صنعت نفت با مراجعه به سامانه الکترونیکی sama.oipf.ir تقاضای مربوط به وام را ثبت کرده اند.

ثبت تقاضا در سامانه سما انجام خواهد شد و چنانچه نقص در موارد ارائه شده باشد، از طریق سامانه به متقاضی اطلاع داده می شود تا اطلاعات را تکمیل کند.

مبالغ وام‌ها از ۲۵ تا ۱۵۰ درصد افزایش یافته است. شرایط کلی مانند عدم نیاز به ضامن و میزان سود تسهیلات مانند سابق است. 

بازنشستگان و بازماندگان صنعت نفت برای دریافت وام‌های قرض‌الحسنه، پس از آنکه اطلاعات را طبق شیوه‌نامه در سامانه سما ثبت کردند با گذشت ۲ تا ۱۰ روز، پیامک دعوت به بانک دریافت می‌کنند.

 متقاضی پس از دریافت پیامک، با همراه داشتن کارت ملی به نزدیک‌ترین شعبه بانک مهر محل اقامت خود، یا هر کدام از شعب دیگر بانک مهر که تمایل دارد مراجعه می‌کند. سپس به بخش تسهیلات مراجعه می‌کند و پیامک دعوت به بانک را به رویت مسئول مربوطه می‌رساند.

سپس قرارداد را از متصدی باجه دریافت، مطالعه و امضا می‌کند. در نهایت کارت بانکی حاوی مبلغ وام درخواستی را دریافت می‌کند. در این مرحله چنانچه متقاضی، از گذشته دارای کارت بانک مهر باشد مبلغ وام به همان کارت واریز می شود و دیگر نیازی به صدور کارت جدید برای متقاضی نیست.

یادآوری می شود، شرایط کلی وام‌های قرض الحسنه بازنشستگان و بازماندگان صنعت نفت مانند عدم نیاز به ارائه ضامن و میزان سود مانند گذشته است و ثبت نام صرفا از طریق سامانه الکترونیکی سامانه سما انجام می شود. 

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =