کد خبر: 6448
سرویس: سلامت
تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴
چربی قهوه ای

تجمع چربی در بدن همیشه برای سلامتی مضر محسوب می شود، اما در کمال تعجب همه چربی ها هم بد نیستند. چربی قهوه ای که به عنوان چربی خوب شناخته می شود نوع خاصی از چربی بدن است که برای کمک به حفظ دمای بدن در شرایط سرما، گرما تولید می کند.

از پنج نوع مختلف چربی که به طور کلی در بدن انسان وجود دارد چربی قهوه ای یک چربی سالم محسوب می شود. چربی قهوه ای که به عنوان چربی خوب شناخته می شود نوع خاصی از چربی بدن است که برای کمک به حفظ دمای بدن در شرایط سرما، گرما تولید می کند. این به عنوان بخاری توکار عمل می کند و با کاهش دما، ما را گرم نگه می دارد. این چربی که با دمای خنک فعال می شود از قند و چربی موجود در خون برای تولید گرما استفاده می کند و به طور کلی در مناطقی مانند گردن، استخوان یقه، کلیه ها و نخاع به مقدار کم وجود دارند. جدای از این، آخرین مطالعه نشان می دهد چربی قهوه ای همچنین می تواند از چاقی و دیابت، مهمترین نگرانی سلامتی که همه کره زمین را فرا گرفته محافظت کند.

به گزارش ایندیاتایمز، طبق مطالعه ای که در مجله “Nature” منتشر شده است این نوع چربی ها می توانند به درمان چاقی و دیابت نوع 2 کمک کنند. یافته ها نشان می دهد چربی قهوه ای می تواند با کمک به بدن اسیدهای آمینه با زنجیره شاخه ای (BCAA) را از خون فیلتر کرده و از بدن خارج کند. این اسیدهای آمینه در صورت وجود مقدار طبیعی برای سلامتی ضروری هستند، اما افزایش سطح آن با دیابت و چاقی ارتباط دارد. این مطالعه نشان می دهد افرادی که چربی قهوه ای کم دارند یا فاقد آن هستند در پاک کردن BCAA از خون خود مشکل دارند که بعدا منجر به ایجاد چاقی و دیابت می شود.

چگونه درصد چربی قهوه ای در بدن افزایش یابد

روش های مختلفی برای افزایش سطح چربی قهوه ای برای حفظ وزن بدن و کاهش خطر دیابت وجود دارد. 


ورزش:

تحرک بدنی و ورزش باعث ترشح آنزیمی به نام ایریزین می شود که این هورمون در جریان ورزش در بدن آزاد و موجب افزایش انرژی و کنترل سطح قند خون می شود. درواقع ورزش باعث لاغر شدن و افزایش متابولیسم بدن می شود و چربی قهوه ای چربی سفید را از بین می برد.

دما را کم کنید:

قرار گرفتن در معرض دمای سرد حتی ممکن است به تقویت بیشتر چربی قهوه ای در بدن کمک کند. طبق برخی تحقیقات قرار گرفتن روزانه در معرض دمای حدود 66 درجه فارنهایت (19 درجه سانتیگراد) ممکن است به افزایش سطح چربی قهوه ای در بدن کمک کند.

مرتبا بخورید:

یک قانون اساسی برای سالم ماندن داشتن غذا در مقادیر کم در فواصل منظم است. گرسنگی شما را در معرض ابتلا به مشکلات بهداشتی مانند چاقی قرار می دهد. غذای سالم بخورید، اما بدانید غذا خوردن در فواصل منظم و مقادیر محدود می تواند چربی سفید را به قهوه ای شدن ترغیب کند.

هر روز یک عدد سیب بخورید:

یک سیب در روز نه تنها شما را از پزشک دور نگه می دارد بلکه به افزایش سطح چربی قهوه ای در بدن نیز کمک می کند. مطالعه ای که توسط محققان دانشگاه آیووا انجام شده نشان می دهد اسید اورسولیک که در پوست سیب یافت می شود می تواند به افزایش درصد چربی قهوه ای در بدن کمک کند.

منبع: مجله پزشکی دکتر سلام

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =