کد خبر: 5407
سرویس: درمان
تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۵
  • خبرنگار: روابط عمومی
  • چاپ
آنلاین

سه بیمارستان شهر اصفهان و دو بیمارستان شهر شیراز به شبکه صدور معرفی‌نامۀ خدمات بستری صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت پیوستند.

بر این اساس، خدمات صدور معرفی‌نامۀ بستری برای بیمارستان‌های میلاد، خانواده و الزهرا از روز شنبه 15 تیرماه برخط (آنلاین) می‌شود. پس از تشخیص پزشک معالج، در صورت مراجعۀ فرد بیمار به یکی از بیمارستان‌های یادشده، متصدیان بیمارستان معرفی‌نامۀ بستری را به‌صورت برخط صادر می‌کنند.

این امکان با توسعۀ خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات صندوق‌ها برای بازنشستگان صنعت نفت، محقق شد. صندوق نفت در دو سال گذشته در حوزۀ توسعۀ زیرساخت فناوری تلاش مؤثری انجام داده است. ازاین‌رو شاهد به‌روزرسانی در ارائه خدمات به بازنشستگان هستیم.

سامانۀ مجتمع اطلاعاتی (سما) در حال فراگیر شدن است؛ به اعتقاد کارشناسان ارائه خدمات در بستر فناوری اطلاعات و ارتباطات، افزون بر شتاب بخشی در ارائۀ خدمات، سبب شفافیت بیشتر می‌شود و همچنین با کاهش هزینه‌هایی مانند هزینه‌های رفت و آمد، مانع از اتلاف وقت نیز می­گردد. این ویژگی در حوزۀ درمان از اهمیت بسیاری برخوردار است چرا که افراد بیمار نیازمند اقدام به‌موقع هستند؛ بنابراین در پرتو فناوری و سامانه‌هایی مانند سما، صندوق نفت می‌کوشد تا آنجا که امکان دارد خدمات را به‌صورت برخط ارائه دهد.

درمان و مسائل مرتبط با آن، برای بازنشستگان و افراد تحت تکفل آنان اهمیت بسیاری دارد. بر این اساس همۀ بخش‌های صندوق نفت مانند فناوری اطلاعات و ارتباطات، امور مالی، بودجه و تأمین منابع، امور حقوقی و مهم‌تر از آن معاونت درمان و هیئت‌رئیسه می‌کوشند تا خدمات درمانی بازنشستگان صنعت نفت پیوسته در حال بهبود کمی و کیفی باشد.

به‌زودی و در همین چارچوب، بیمارستان‌های طرف قرارداد با صندوق نفت در سراسر کشور به سامانۀ سما صندوق خواهند پیوست تا در زمان نیاز فرد بازنشسته به خدمات بستری، بیمار بدون نیاز برای مراجعه به نمایندگی صندوق در بیمارستان بستری شود. برای بستری شدن، در دست داشتن نسخه تشخیص پزشک معالج کافی است.

اواخر اردیبهشت‌ماه امسال در آئین تودیع و معارفه روسای پیشین و جدید فناوری اطلاعات و ارتباطات صندوق‌ها، رئیس صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت با اشاره به رویکرد ارائه خدمات در پرتو فناوری اطلاعات گفته بود که از سوی هیئت‌رئیسه در این خصوص تکالیف روشن و جامعی وجود دارد؛ لذا زیرساخت‌های شکل‌گرفته نیز معطوف به تحقق این هدف است. ازاین‌رو، سرپرست جدید فناوری اطلاعات باید تکمیل پروژه سما را در اولویت قرار دهد.

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =