کد خبر: 9698
سرویس: اقتصادی
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۷
  • خبرنگار: روابط عمومی
  • چاپ
نشست مشترک هیئت رئیسه صندوق‌ها با مدیران نیروگاه صبا دهلران

مدیرعامل شرکت نیروگاه صبا دهلران گفت: نخستین فاز نیروگاه شماره یک این شرکت با ظرفیت ۱۰۰ مگاوات آماده راه‌اندازی است.

محمدهادی طالب، مدیرعامل شرکت نیروگاه صبا دهلران با بیان این مطلب افزود: ظرفیت تولید این نیروگاه با راه اندازی ۲ ردیف توربین ۲۵ مگاواتی دیگر در ۶ ماه دوم سال به ۱۵۰ مگاوات خواهد رسید.

وی ادامه داد: پست نیروگاه برق صبا دهلران از تیرماه سال گذشته به شبکه متصل و از آذر ماه ۱۴۰۲ نیز پیش راه‌اندازی توربوژنراتورهای نیروگاه تکمیل شد و از اردیبهشت امسال نیز هر چهار ردیف توربین ۲۵ مگاواتی مرتبط با فاز اول با ظرفیت نامی ۱۰۰ مگاوات آماده بهره برداری است.

مدیرعامل شرکت صبا دهلران همچنین در خصوص نیروگاه شماره دو صبا دهلران افزود: نیروگاه شماره دو نیز بصورت سیکل ترکیبی بوده و در این نیروگاه ۲۴۰ مگاوات در بخش گازی و ۱۲۰ مگاوات در بخش بخار، تولید برق خواهد شد که مجموع ظرفیت نیروگاهی شرکت را در استان به بیش از ۵۰۰ مگاوات می‌رساند.

طالب میزان سرمایه‌گذاری برای احداث نیروگاه شماره یک را معادل ۱۲۰ میلیون یورو اعلام کرد که ۱۰۰ میلیون یورو آن به فاز نخست اختصاص دارد، وی خاطرنشان کرد: با انجام این سرمایه گذاری هدفگذاری گروه اقتصادی صندوق ها برای تولید از میدان تا بازار محقق خواهد شد.

وی افزود: بهره‌مندی حداکثری از توان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از موارد با اهمیت مدنظر بود که خوشبختانه دستاوردهای ارزشمندی در این زمینه محقق شد و همچنین رکوردهای تازه‌ای به ثبت رسیده است.

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =