بیات

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت گفت: اگر زیرساخت‌ها، امکانات و فناوری‌ها کامل باشد اما افراد شایسته‌ای وجود نداشته باشند هیچ حرکت پیش‌رونده‌ای امکان ندارد، زیرا اصالت با سرمایه انسانی است و اگر انسان بخواهد منشأ اثر باشد باید دانا شود.

نشست هم‌اندیشی و هم‌افزایی راهبردهای مدیریتی با حضور عبدالحسین بیات، رئیس هیئت رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت و محسن حقیقی مقدم، مدیر مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت روز شنبه (۲۰ آذرماه) در سالن کنفرانس مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت برگزار شد.

عبدالحسین بیات، رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت نیز در این نشست با تأکید بر ادبیات متعالی ایران در مفهوم دانایی و توانایی گفت: زیرساخت اصلی هر توانایی در صنعت نفت، مبحث دانایی است. افراد دانا و شایسته می‌توانند در صنعت نفت تحول‌آفرینی کنند و ما را به اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی در صنعت نفت برسانند.

وی افزود: اگر زیرساخت‌ها، امکانات و فناوری‌ها کامل باشد اما افراد شایسته‌ای وجود نداشته باشند هیچ حرکت پیش‌رونده‌ای امکان ندارد، زیرا اصالت با سرمایه انسانی است و اگر انسان بخواهد منشأ اثر باشد باید دانا شود.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت با تأکید بر اهمیت و نقش دانشگاه در ایجاد دانایی گفت: با این همه، کل فرآیند دانایی تنها در زمان تحصیل در دانشگاه حاصل نمی‌شود، مراکزی چون مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت، عهده‌دار بخش مهمی از افزایش دانایی است از این منظر باید همواره در مسیر دانایی دائمی در تمامی زنجیره صنعت نفت حرکت کنیم.

بیات با برشمردن موارد زیادی از توانایی‌های صنعتی در صنعت نفت افزود: توانمندی‌های صنعت نفت می‌تواند در مرکز توسعه مدیریت توضیح داده شود و تجربه و دانش ویژه صنعت نفت برای مدیران نگهداری و به آنها انتقال یابد. مدیران سطوح مختلف مدیریت صنعت نفت باید بدانند چه رویدادهای مهمی در جغرافیای این صنعت بزرگ روی داده است.

وی با تأکید بر لزوم توجه به شایستگی در مدیریت صنعت نفت گفت: اگر فردی در جایگاه مدیریتی قرار گیرد که دانایی و توانایی لازم برای آن جایگاه را ندارد هم به خود، هم به سازمان و هم به وجهه جمهوری اسلامی ایران ضربه وارد کرده است.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت ادامه داد: مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت نباید تنها چهار شرکت اصلی را ببیند، بلکه باید به افزایش دانایی به همه زنجیره صنعت نفت بنگرد. این مرکز است که با فعالیت‌های راهبردی خود امکان پیشرفت‌های کلان صنعتی را محقق می‌کند.

دو محور آموزش و افزایش شایستگی را با جدیت دنبال کرده‌ایم

محسن حقیقی‌مقدم در این نشست با اشاره به جایگاه مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت در حکمرانی صنعت نفت کشورمان گفت: تحول در مدیریت باید با شاخصه مهم و راهبردی هوشمندی انجام پذیرد. با هوشمندی است که می‌توان افق و چشم‌انداز مدیریت ویژه‌ای را در صنعت نفت کشورمان ترسیم کنیم. ‌

وی با تأکید بر اینکه یکی از اهداف اصلی مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت باورمند کردن مدیران است، افزود: هیئت‌های عالی فنی - تخصصی از عوامل و ابزارهای اصلی باورمندی مدیران صنعت نفت است، بنابراین مدیران ارشد صنعت نفت به خوبی آگاهند که با چنین ساز و کاری ما نه‌تنها با مقاومت روبه‌رو نیستیم، بلکه در تمامی سطوح این صنعت، همراهی کاملی را شاهدیم.

مدیر مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت گفت: از دغدغه‌ها و مسائل اصلی‌مان این است که نباید در مدیریت به فرهنگ دینی و ملی‌مان بی‌توجه باشیم، به همین دلیل در این زمینه به حکمرانی و مدیریت متعالی روی آورده‌ایم و افزون بر ملاک قرار دادن آن در نظام‌نامه توسعه مدیریت صنعت نفت، ارزش‌های یک مدیر و یک سازمان متعالی را مورد ارزیابی و سنجش قرار می‌دهیم.

حقیقی‌مقدم بیان کرد: دو محور آموزش و افزایش شایستگی را با جدیت دنبال کرده‌ایم و با جدیدترین روش‌های استعدادیابی مدیریتی دنیا نمی‌گذاریم هیچ ظرفیت مدیریتی مغفولی در صنعت نفت باقی بماند.

در این نشست معاونان و رئیس‌های مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت به تشریح و توضیح راهبردها و شیوه‌های سنجش، پایش، توسعه و ارزیابی مدیران در صنعت نفت پرداختند.

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =