دومین نشست شورای روابط عمومی‌های گروه اقتصادی صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت

تحقق برنامه پیشرفت پروژه‌ها، افزایش ظرفیت تولید، گسترش فعالیت‌های دانش‌بنیان، افزایش بهره‌وری و طرح‌های نو در شرکت‌های گروه اقتصادی صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت موقعیتی کم‌نظیر برای برنامه‌ریزی و توسعه مؤثر برند شرکتی را به‌عنوان سرمایه‌ای نامشهود فراهم کرده است؛ لذا، اکنون موقعیت‌یابی و استفاده از این ظرفیت، هنر روابط‌عمومی‌های متبوع است.

دومین نشست شورای روابط‌عمومی گروه اقتصادی صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت روز شنبه (۲۹ مهرماه) در محل شرکت ساختمانی و مهندسی صبا نفت، با حضور رؤسا و مسئولان روابط‌عمومی‌های شرکت‌های تابعه و وابسته گروه اقتصادی صندوق‌ها برگزار شد.

 جعفر صادقی، مدیرعامل شرکت مهندسی و ساختمانی صبا نفت در این نشست گفت: استمرار نشست‌های تخصصی مانند این نشست سبب ارتقا فعالیت‌های روابط‌عمومی خواهد شد و تشکیل این نشست‌ها در شرکت‌های مختلف می‌تواند بازگوکننده اهمیت این مقوله از صنعت در آن شرکت‌ها باشد، ضروری است مدیران نگاهی تخصصی به فعالیت‌های روابط‌عمومی داشته باشند.

وی با بیان این که رویکردهای سنتی به مقوله روابط‌عمومی در عصر کنونی محدودکننده است، افزود: برخورداری از روابط‌عمومی‌های متخصص و به‌روز برای همه مجموعه‌های اقتصادی، صنعتی و اجتماعی ضروری است.

مدیرعامل شرکت صبا نفت گفت: شرکت‌های که تفکر بنگاه اقتصادی در آنها حاکم است و فعالیت اقتصادی و سودآوری رکن آنهاست برای بازگوکردن درست رویکردها و اقدامات انجام شده و شفاف‌سازی به فعالیت‌های تخصصی و تحلیلی روابط‌عمومی‌ها نیازمند هستند.

وی با اشاره به نوع ارتباط شرکت صبا نفت با مشتریان افزود: فعالیت‌های تخصصی روابط‌عمومی در شرکت‌های مانند صبا نفت افزون بر مقوله اطلاع‌رسانی سبب پیشگیری از برخی چالش‌های حقوقی در ارتباطات با مشتری می‌شود.

صادقی گفت: خلق و توسعه برند شرکتی و کارفرمایی یکی دیگر از فعالیت‌های تخصصی روابط‌عمومی‌هاست که برای شرکت‌های با رویکرد اقتصادی بسیار بااهمیت است.

مدیرعامل شرکت صبا نفت افزود: مدیریت زنجیره ارزش در صنعت ساختمان‌سازی، طراحی، عرضه ساختمان با انواع کارایی، مطالعات سرمایه‌گذاری و مدیریت یکپارچه، فعالیت‌های اصلی این شرکت است که امید می‌رود در چارچوب برنامه‌های ارتباطی با مشتریان مانند باشگاه مشتریان بیشترین سودآوری را برای شرکت و سهام‌دار ایجاد کند.

 میزان پیشرفت پروژه‌ها فرصت برنامه‌ریزی برای توسعه برند را فراهم کرده است

ابراهیم معنوی رئیس روابط‌عمومی صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت نیز در این نشست با اشاره به تشریح اهداف و رویکردهای اقتصادی گروه صندوق‌ها در نیمه سال ۱۴۰۰ از سوی رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌ها، گفت: برای نخستین مرتبه در تاریخ صندوق‌ها، موضع اقتصادی آن شفاف و عمومی اعلام شد.

وی تفکر و رویکرد بنگاه اقتصادی و اهمیت تناسب بخشی به منابع ورودی و خروجی را از اهداف اولیه ذکرشده در سال ۱۴۰۰ برشمرد و گفت: در این چارچوب توسعه و پیشرفت پروژه‌ها و طرح‌های در دست اجرا، پویایی طرح‌های راکد، نیمه راکد و تحقق تولید متناسب با ظرفیت اسمی در برنامه مسئولان اقتصادی و عملیاتی قرار گرفت.

معنوی گفت: شورای‌عالی پروژه‌ها و شورای‌عالی تولید امروز گزاره‌ای آشنا برای علاقه‌مندان به اخبار گروه اقتصادی صندوق‌هاست. چون به‌عنوان راهکارهای کاربردی برای توسعه پروژه‌ها و افزایش تولید و تحقق راهبردها و رویکردها پیش‌گفته طرح‌ریزی شده‌اند.

وی افزود: نتیجه این طرح‌ریزی‌ها سبب شد پیشرفت‌های بسیار چشمگیری در حوزه‌های تولید و طرح‌ها محقق شود؛ بنابراین چون ابعاد طرح‌ها ملی هستند تلاش برای بیان مناسب کارهای انجام‌شده برای کشور و صنعت نفت اهمیت فراوانی دارد و فرصتی برای توسعه برند شرکت‌ها و گروه اقتصادی صندوق‌هاست.

معنوی وجود برنامه بهبود مستمر برند را برای بنگاه‌های اقتصادی ضروری خواند و افزود: برند و نشان تجاری جز دارایی‌های نامشهود بنگاه‌های اقتصادی و شرکت‌هاست و تقویت و توسعه آن نیز مانند سایر طرح‌های سرمایه‌گذاری پیامدهای اقتصادی برای شرکت‌ها و سازمان‌ها دارد؛ در دنیای امروز ارائه خدمت و محصول بدون مدنظرگرفتن الزامات صنعت برندینگ صرفاً یک ارائه و خالی از ارزش‌آفرینی است.

وی با بیان اینکه در گروه اقتصادی صندوق‌ها محدودیت محتوایی نداریم؛ چون بخش‌های توسعه‌ای مزیت رقابتی پایدار ایجاد کرده‌اند، افزود: مدیران و دست‌اندرکاران گروه اقتصادی با تحقق برنامه پیشرفت پروژه‌ها - مصوب شورای پروژه‌ها و تولید - باعث افزایش ظرفیت تولید، گسترش فعالیت‌های دانش‌بنیان، افزایش بهره‌وری و طرح‌های نو شده‌اند و با ایجاد موقعیتی کم‌نظیر برای برنامه‌ریزی، توسعه مؤثر و قوی برند را برای شرکت‌ها فراهم کرده‌اند؛ لذا، اکنون موقعیت‌یابی و استفاده از این ظرفیت، هنربخش روابط‌عمومی‌های متبوع است.

  تصاویر نشست اینجا

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =