ایران ال ان جی

نشست بررسی پیشنهاد مشارکت اویک و EIED در پروژه ایران ال‌ان‌جی در چارچوب راهبرد استفاده حداکثری از توان شرکت‌های گروه اقتصادی صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت برگزار شد.

 دین محمد ایمانی، مشاور رئیس هیئت رئیسه صندوق ها و رئیس هیئت‌مدیره شرکت ایران ال‌ان‌جی در نشست بررسی پیشنهاد مشارکت اویک و EIED در پروژه ایران ال‌ان‌جی که صبح روز دوشنبه (10 مهرماه) در شرکت اویک برگزار شد، افزود: راه‌اندازی پروژه ایران ال‌ان‌جی یک کار ملی است و همه ظرفیت‌های وزارت نفت، گروه اقتصادی صندوق بازنشستگی صنعت نفت و مجموعه‌های ذی‌ربط در به نتیجه رساندن آن فعال است.

 وی با بیان اینکه با روی کار آمدن دولت سیزدهم، صندوق بازنشستگی صنعت نفت به دنبال فعال‌کردن پروژه‌های بر زمین‌مانده و نیمه‌تمام در حوزه نفت و گاز مرتبط با گروه اقتصادی است، افزود: یکی از راهبردهای صندوق در دوره مدیریت جدید فعال‌کردن دارائی‌هایی است که تاکنون مولد نبوده‌اند.

 رئیس هیئت‌مدیره شرکت ایران ال‌ان‌جی با اشاره به تاریخچه پروژه ایران ال‌ان‌جی گفت: متأسفانه به‌رغم شروع کار در سال ۸۶ شاهد هستیم که حدود دو و نیم میلیارد دلار از دارایی‌های کشور در این پروژه در طول ۱۶ سال معطل‌مانده است.

 وی با تأکید بر اینکه گروه اقتصادی صندوق، نگاه ملی و راهبردی و اقتصادی به این ابرپروژه دارد، افزود: تولید ال‌ان‌جی یک موضوع مهم برای کشور است و تا سال ۲۰۵۰ محور سوخت پاک در دنیا خواهد بود و ارزش‌افزوده بسیاری برای کشورهای تولیدکننده آن خواهد داشت.

ایمانی با بیان اینکه متأسفانه به‌رغم اهمیت پروژه ال‌ان‌جی برای کشور و اهمیت آن در دیپلماسی انرژی به این موضوع آن‌چنان که باید پرداخته نشده بود، افزود: خوشبختانه رئیس‌جمهوری محترم و وزیر محترم نفت و رئیس محترم هیئت‌رئیسه صندوق‌ها باتوجه‌به اهمیت این پروژه دستورات بسیار خوبی برای تسریع داده‌اند که باعث افزایش سرعت کار خواهد شد. روند پیگیری‌های این طرح در شورای‌عالی پروژه‌ها ماهانه از سوی رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌ها به طور مستقیم نظارت می‌شود.

 رئیس هیئت‌مدیره شرکت ایران ال‌ان‌جی افزود: باهم افزایی و کار جهادی و خستگی‌ناپذیری همه ارکان این پروژه امیدواریم این طرح به سامان نهایی برسد و توان کشور را در این بخش افزایش و سبب نفع و سود اقتصادی برای سهام‌داران شود.

 در ادامه این جلسه، محمدجواد شمس مدیرعامل اویک نیز اهتمام برای به‌کارگیری همه ظرفیت به‌منظور اجرای طرح ایران ال‌ان‌جی را یکی از رویکردهای اویک خواند و افزود: در اجرای این ابرپروژه‌ها باید راهبُرد درست و سیالی داشته باشیم که خوشبختانه در شرکت اویک باتوجه‌به تجربیات چند ده‌ساله این ظرفیت وجود دارد.

 وی با بیان اینکه ما برای شتاب بخشی بیشتر به اجرای طرح ایران ال‌ان‌جی پیشنهاد عملی و علمی خود را ارائه داده‌ایم، افزود: این طرح شامل سه‌فاز یعنی شیرین‌سازی، تولید ال پی چی و تولید ال ان جی است.

شمس با بیان اینکه در کنار تجربیات خوب شرکت اویک در این زمینه دارای متخصصان و خبرگان کار نیز هستیم، افزود: ما اجرای این طرح را یک پروژه ملی می‌دانیم و با تمام توان آماده شروع به کار هستیم.

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =