کد خبر: 9367
سرویس: اقتصادی
تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰
بازدید دکتر بیات از طرح ایران ال ان جی؛ در سفر به عسلویه

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت گفت: طرح ملی و راهبردی کارخانه مایع‌سازی گاز که بیش از یک دهه راکد مانده بود در دو سال گذشته فعال شد و در تقویم پروژه‌های در دست اجرا قرار گرفت.

عبدالحسین بیات، رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت، در پنجاه و ششمین شورای عالی پروژه‌ها گفت: یکی از طرح‌های ملی و راهبردی کشور و صنعت نفت که بیش از یک دهه راکد مانده بود خوشبختانه در دو سال گذشته در چرخه احیا و پیشرفت قرار گرفت.

 وی با اشاره به بازدید اسفندماه سال گذشته رئیس‌جمهوری از این طرح افزود: با حمایت‌های وزیر محترم نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران محل تأمین خوراک این طرح ملی تعیین شده است.

بیات گفت: پیشرفت فیزیکی در پروژه ایران ال‌ان‌جی محسوس است و مخازن ال‌پی‌جی و ال‌ان‌جی این طرح حدود ۹۸ درصد پیشرفت داشته‌اند؛ نیروگاه‌های تولید برق این پروژه هم پیش‌تر راه‌اندازی شده بود.

وی با بیان این که قراردادهای پیمانکاران طرح سامان‌دهی و کنسرسیوم داخلی تشکیل شد، افزود: با بهره‌برداری نهایی که با تکمیل کارخانه مایع سازی روی خواهد داد ضمن سودآوری برای سهامداران، به اقتصاد و اشتغال منطقه و کشور کمک خواهد شد.

 رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌ها گفت: هم اکنون به‌طورکلی این طرح نزدیک به پنجاه درصد پیشرفت داشته که حدود ده درصد آن در یک سال گذشته محقق شد؛ این میزان پیشرفت مؤید احیای پروژه ملی و راهبردی مایع‌سازی گاز بعد از یک دهه راکد بودن است.

 بیات گفت: تغییرات در ایران ال‌ان‌جی محسوس است و هم اکنون با پیشرفت حاصل شده، جمع زیادی از جوانان کشور در طرح ایران ال‌ان‌جی پارس جنوبی مشغول به کار شده‌اند.

 رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌ها افزود: خوشبختانه با حمایت‌های وزیر محترم نفت هم اکنون فضای مناسب برای پیشبرد پروژه‌ها با اولویت قراردادن طرح های راکد و نیم راکد فراهم شده است.

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =