حسینی

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان گسترش شیرسازی تهران سوفا گفت: در دوسال گذشته حدود ۴۰ محصول جدید به سبد محصولاتمان اضافه کردیم و برنامه اصلی سال ۱۴۰۲ توسعه سبد محصولات است.

سید رضا حسینی در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی صندوق بازنشستگی صنعت نفت با اشاره به دستاوردها و فعالیت‌های این شرکت در سال‌های اخیر گفت: این شرکت موفق به ساخت اولین و بزرگترین شیر نفتی کشور در سال گذشته شد که طراحی و مدل سازی و ریخته گری آن برای تحویل و راه اندازی در بزرگترین خط لوله گوره به جاسک توسط متخصصان داخلی این شرکت انجام شد؛ این شیر ۵۶ اینچ و وزن آن بیش از ۲۰ تن و ارتفاع آن به حدود ۷ متر می رسد.

وی با بیان این که در مجموعه در سال گذشته بالغ بر دو هزار تن تولیدات شیر در شرکت گسترش شیرسازی تهران سوفا انجام شده اظهار کرد: با ساخت شیر ۵۶ اینچ در این شرکت از خروج ۱۵‌میلیون یورو ارز از کشور جلوگیری شده است.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان گسترش شیرسازی تهران سوفا تصریح کرد: در این شرکت در مجموع ۱۲۰ محصول جدید تولید می شود که برخی از آن ها کارکردشان به این صورت است که اوپرکت ولو یا در حقیقت با استفاده از موتور کار می کند، این ۱۲۰ دستگاه از سایز ۳۶ اینچ شروع شده و به سایز ۵۶ اینچ می رسند؛ این بزرگترین اتفاقی است که در زمینه شیر الات نفتی صورت گرفته است.

حسینی از ساخت یک محصول جدید دیگر به اسم ولوهای پترو پالایشگاهی توسط متخصصان این شرکت خبر داد و افزود: این محصول توسط پتروشیمی ها و پالایشگاه ها قابل استفاده خواهد بود و با استفاده از این محصول از خروج ارز از کشور جلوگیری خواهد شد.

وی در ادامه در خصوص این محصول خاطرنشان کرد: ویژگی ولوها پتروپالایشگاهی فشار کاری آن ها است که می توانند و فشار تست ۱۰هزار psi را تحمل کنند؛ وانگهی کل متریال آن ریخته گری شده است؛ برای اینکه بتوان به تولید محصولی با فشار حداقل ۲ هزار psi دست پیدا کرد باید بر لبه ی دانش گام برداشت و این دانش باید نهادینه و بومی سازی شود.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان گسترش شیرسازی تهران سوفا گفت: ۷۰ مدل از ۱۲۰ محصول این شرکت با فشار ۲ هزار و ۵۰۰ pum یا همان ۱۰ هزار psi کار می کنند و متریال آنها عمدتا متریال خاص است که در کلام عامه به آن داپلکس می گویند که صددرصد کار طراحی و مهندسی، ریخته گری و ماشین کاری  آن در داخل کشور صورت گرفته است.

حسینی در ادامه در ارتباط با همکاری شرکت دانش بنیان گسترش شیرسازی تهران سوفا با دانشگاه های کشور اظهار کرد: هم اکنون این شرکت با دانشگاه های خواجه نصیرالیدن طوسی و علم وصنعت قرارداد همکاری منعقد کرده و با تاکنون با همکاری محققان این دانشگاه ها موفق به ساخت ولوهای تولید شده در این شرکت شده ایم.

وی با تاکید بر این که میانگین سنی پرسنل این شرکت ۳۰ سال بوده و اکثر آن ها دانشجوی دانشگاه های سطح اول کشور هچون دانشگاه امیر کبیر، علم و صنعت، شریف و تهران هستند، افزود: در سال ۱۴۰۱ از لحاظ مبلغ فروش در این شرکت بالغ بر۳۰۰ میلیارد تومان فروش به ثبت رسیده و عمده ی مشتری های این شرکت چهار شرکت اصلی وزارت نفت را شامل می شود.

وی با اشاره به عدم اطمینان کارفرماها نسبت به تولیدات انجام شده توسط این شرکت در اوایل شروع به همکاری با شرکت های دولتی، اظهار کرد: به هنگام تولید شیرهای فشار بالا کارفرمایان برای تحویل دادن پروژه به ما، شرایط گذاشتند و تاکید کردند تعدادی از ولوها را باید از سه شرکت اروپایی که ما انتخاب می کنیم تهیه کنید، ما در ابتدا تقاضای آن ها را نپذیرفتیم اما در ادامه ناچار به پذیرش آن شدیم؛ پیش از آنکه قرارداد را امضا کنیم و پیش پرداخت را از کارفرما دریافت کنیم، نامه رسمی زدیم و از آن ها خواستیم تا همان محصولی را که میخواهند تا ما از خارج برایشان وارد کنیم را تحویل و مورد بررسی قرار دهند.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان گسترش شیرسازی تهران سوفا ادامه داد: کارفرمایان پس از مشاهده محصول تولید شده توسط ما حدود دو هفته آنها را پایش کردند تا متوجه شوند که آیا واقعا این محصول توسط شرکت ما ساخته شده است یا خیر؛ آن ها با مشاهده کارگاه ریخته گری و مدل سازی و محاسبات مهندسی ما توانستند به شرکت ما اعتماد کنند و اجازه دادند با محصولات شرکت خودمان با آنها وارد عقد قرار داد شویم.

حسینی همچنین با اشاره به این که این شرکت در حال حاضر به نقطه ای رسیده که روی صادرات برنامه ریزی کرده و مکاتبات با وزارت امور خارجه در این خصوص انجام تصمیم داریم به کشورهای عراق، سوریه و ترکمنستان به عنوان کشورهای هدف در بحث صادرات نگاه کنیم. امیدواریم از سال ۱۴۰۲ بتوانیم شروع صادرات را آغاز کنیم.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان گسترش شیرسازی تهران سوفا در ادامه از برنامه ها و هدف های اصلی شرکت در سال آینده خبرداد و تصریح کرد: ما در حقیقت در دوسال گذشته حدود ۴۰ محصول جدید به سبد محصولاتمان اضافه کردیم و برنامه اصلی سال ۱۴۰۲ توسعه سبد محصولاتمان است، اما این محصولات جدید ترکیبی از مکانیک و الکترونیک است، به عبارتی دیگر الکترومکانیک خواهند بود؛ افزون بر آن ما برای ساخت یک کارخانه ی جدید، تحت عنوان کارخانه ی ریخته گری با ظرفیت بالغ بر ۱۰۰ تن  با متد ریخته گری کاملا متفاوت، همراه با تکنولوژی جدید برنامه ریزی کرده و امید داریم تا نیمه ی اول سال ۱۴۰۲ این کارخانه ریخته گری را راه اندازی کنیم.

حسینی از دیگر راهبردهای جدید شرکت در سال جدید را نوسازی و بازسازی ماشین الات و ثبت اختراع برای کارهای جدید تولید شده در شرکت نام برد و گفت: امسال سال رشد تولید است و برای تحقق این آرمان ملی باید دست به دست هم دهیم، قسمت اصلی این شعار، ما و شرکت های سازنده هستیم که عملا فشار و سختی بسیاری را بر ما متحمل می سازد.

وی گفت: امیدوارم ما و سایر تولید کنندگان ایرانی بتوانیم تولید محصولاتمان را افزایش دهیم، زیرا ما آمادگی افزایش تولیدات تا چندبرابر را داریم که به موجب تحقق این امر، اشتغال زایی برای قشر کثیری از جامعه صورت خواهد گرفت.

مدیر عامل شرکت تهران سوفا افزود: در ۲ سال گذشته شرکت های دانش بنیان گروه اقتصادی صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت از جمله شرکت تهران سوفا در زمینه فعالیت های متبوع از سوی مسئولان گروه اقتصادی حمایت شدند که نتایج آن رشد و توسعه تولید و فناوری در این شرکت‌هاست. 

شرکت شیرسازی تهران سوفا از مجموعه‌های دانش‌بنیان گروه اقتصادی‌ صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت است. 

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =