رونمای از بزرگترین زانویی تولید شده در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی

مدیر عامل شرکت دانش بنیان توس پیوند گفت: سازوکاری هوشمند و کارا بین شرکت‌های گروه اقتصادی صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت برای ساخت و تامین تجهیزات ایجاد شده است پارسال با تامین به موقع تجهیزات یاری رسان طرح‌ها و پروژه‌های ملی صنعت نفت و صندوق‌ها بودیم.

 مجید محمدپور در گفت و با خبرنگار روابط عمومی صندوق بازنشستگی صنعت نفت افزود: با حمایت‌های مدیران ارشد صندوق بازنشستگی صنعت نفت سال گذشته توانستیم سبد محصولات شرکت را افزایش داده و ۶۳ محصول جدید تولید کنیم، این محصولات که تعداد زیادی از آنها استنلس استیل بوده در پروژه‌های پتروشیمی دهلران، رگ سفید و پتروشیمی تبریز به کار رفته است. همچنین این شرکت دانش بنیان موفق شد برای اولین بار در کشور و خاورمیانه بزرگترین زانویی ساخته شده با سایز ۱۱۶ اینچ را برای پتروشیمی کیان تولید کند. لازم به توضیح است که همه مراحل طراحی، مهندسی، ساخت و تولید توسط متخصصین این شرکت صورت پذیرفته و مواد اولیه نیز توسط شرکت‌های ایرانی تولید شده است.

وی اظهار کرد: این شرکت در راستای راهبردهای توسعه‌ای تعریف شده، اقدامات لازم برای اخذ  ایزو  ISO ۱۷۰۲۵  و ایجاد یک آزمایشگاه مرجع در حوزه نفت و گاز در شهر مشهد مقدس را در دستور کار قرارداده و بطور مجدانه پیگیری کرده است.  

مدیر عامل شرکت دانش بنیان توس پیوند با بیان این که این شرکت دارای گواهینامه به روز انجمن ملی نفت ایران است، افزود: سال گذشته با حمایت های صورت گرفته نسبت به تجهیز کارخانه و خریداری دستگاه‌هایی مانند برش CNC، تراش CNC ، قالب‌های فرم‌دهی و سایزینگ اقدام و مهم‌تر از آن توانستیم با عملکرد مناسب یک شبکه منطقی و اقتصادی کارفرمایی – پیمانکاری میان شرکت‌های تابعه هلدینگ اهداف و شرکت توس پیوند ایجاد کرده و به عنوان تولید کننده‌ای قابل اطمینان و مورد اعتماد در حوزه  اتصالات فلزی، نیازهای شرکت‌های تابعه گروه مانند شرکت‌های اویک، EIED، آلای مهستان، سروش مهستان و ...  را مرتفع نماییم.

محمد پور در ادامه تاکید کرد: در حال حاضر نه تنها شرکت های تابع گروه اهداف و بسیاری از شرکت های تابع وزارت نفت، بلکه سایر شرکتهای پیمانکاری صاحب نام مانند: گروه مپنا به علت کیفیت بالای تولیدات، تحویل به موقع و قیمت مناسب آنها، علاقه‌مند به همکاری با شرکت توس پیوند هستند.

وی در ارتباط با کیفیت تولیدات توس پیوند در مقایسه با شرکت‌های خارجی تصریح کرد: کیفیت محصولات ربطی به اینکه تولید توسط یک شرکت ایرانی صورت گرفته باشد و یا شرکت خارجی  ندارد، زیرا کلیه کالاهایی که در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی استفاده می شود، ابتدا بایستی آزمایش های بسیار سخت گیرانه کیفی را  پشت سر گذاشته و پس از اخذ تاییدیه کیفی مورد استفاده قرار گیرند. بدیهی است کارفرمایان و واحدهای تضمین و کنترل کیفیت آنها در خصوص کیفیت کالاها استاندارهای لازم را مدنظر قرارداده و اجازه استفاده از کالاهای بی کیفیت (داخلی یا خارجی) را صادر نمی‌کنند. همچنین ما در بحث قیمت، ناگزیر به ارایه پایین‌ترین قیمت هستیم چرا که، فرآیند خرید در شرکت‌های کارفرمایی به صورت مناقصه بوده و شرکت توس پیوند نیز مجبور به شرکت در مناقصه است. لذا بایستی پایین ترین  قیمت را ارایه نماید.  

مدیر عامل شرکت دانش بنیان توس پیوند زمان تحویل پروژه‌ها را از دیگر موضوعات مهم در انجام پروژه ها دانست و گفت: استفاده از شرکت‌های سازنده داخلی این امکان را برای کارفرمایان فراهم ساخته که ما وقوع کسری کالا در انجام پروژه، ما را مطلع می‌سازند و ما می‌توانیم با افزایش شیفت‌های کاری کارخانه، نسبت به رفع نیاز پروژه اقدام نموده و کالا را را در زمان مناسب و یا حتی زود تر از موعد تحویل می‌دهیم، نمونه‌ای از این همکاری شرکت توس پیوند با شرکت‌های تابعه اهداف در پروژه هایی مانند رگ سفید، NGL۳۱۰۰ کاملا مشهود است، که برای تسریع در اجرای پروژه و جلوگیری از تاخیر حتی بدون داشتن قرارداد، کالا تحویل کارفرمایان شده است. این همکاری مشترک و ایجاد شبکه های هوشمند و کارا بین شرکت های تابعه اهداف به تسریع در انجام پروژه ها کمک کرد و هزینه های ناشی از کمبود کالا در اجرای پروژه را کاهش داده و خواهد داد.  

محمد پور گفت: با مطالعه اتصالات مورد نیاز پروژه ها، تمرکز اصلی شرکت برای سرمایه گذاری و توسعه بر ساخت و تولید کالاهایی است که به‌دلایلی از قبیل ضعف تکنولوژی در کشور ساخته نشده و جزو محصولات دانش بنیان ساخت بار اول بحساب می‌آیند، زیرا که با ساخت این کالاها، نه تنها کشور از واردات آنها بی نیاز شده، بلکه بدلیل حاشیه سود بیشتر، برای سرمایه‌گذاری از جذابیت بیشتری برخوردار است.  

محمدپور اضافه کرد: با توانمندی‌های ایجاد شده در شرکت توس پیوند، هم‌اکنون بطور جدی موضوع صادرات را در دستور کار قرار داده‌ایم و در این راستا تاکنون با کشورهای مختلف مذاکراتی داشته‌ایم.

خلق منابع پایدار برای انجام تعهدات 

گروه اقتصادی صندوق های بازنشستگی صنعت نفت، افزایش بهره وری، مولدسازی دارای‌ها و منابع راکد و نیمه راکد، را با تعریف نظام حکمرانی نو اقتصادی با عنوان بنگاه اقتصادی در شرکت‌ها و موسسه های وابسته و تابعه خود جاری و ساری کرده است. به طوری که در آغاز سال ۱۴۰۲ شاهد تحولات مثبت در حوزه سرمایه گذاری و افزایش تولید و پیشرفت طرح های در دست اجرا هستیم. پویایی شرکت های مربوط به صندوق های بازنشستگی صنعت نفت از آنجا که منبع اصلی و نخست تامین منابع پرداخت مستمری و مقرری برای بازنشستگان صنعت نفت هست برای شاغلان و بازنشستگان از اهمیت بسیاری برخوردار است. از سوی دیگر با توجه به افزایش تعهدات قانونی در سال های پیش رو، رشد و توسعه سرمایه گذاری ها و تنوع بخشی به این سبد سرمایه گذاری از هم اکنون در دستور کار دست اندرکاران صندوق ها قرار دارد.

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =