عبدالحسین بیات

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت با بیان این که از هم‌اکنون باید برای حق بیمه شاغلان صنعت نفت ارزش‌افزوده ایجاد کنیم، گفت: پروژه‌های نیمه‌کاره از جمله ایران ال ان جی در اولویت سامان‌بخشی قرار گرفته است.

عبدالحسین بیات، رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت در نشست شورای پروژه‌های صندوق‌ها در عسلویه گفت: پروژه‌هایی مانند پتروپالایش کنگان هر کدام به‌مثابه خرمشهرهای‌ست که در صنعت نفت به دست توانمند هموطنان ساخته شده است و توسعه داده می‌شود.

وی افزود: از کارکنان و همکاران شاغل در منطقه عسلویه تشکر و قدردانی ویژه دارم چون شرایط کار کردن در این محل سختی‌های کار در صنعت نفت را به شدت افزایش داده است.

بیات گفت: فرمایش مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۰ در هنگام بازدید از پارس جنوبی که فرمودند کار و فعالیت در صنعت نفت جهاد فی سبیل ا... است، انگیزه‌بخش کارکنان صنعت نفت در همه دوران است.

رئیس هیئت‌رئیسه با اشاره به برنامه توسعه‌ی پتروپالایش کنگان گفت: حق بیمه شاغلان را باید از هم‌اکنون بدل به ارزش‌افزوده کنیم لذا تحقق این هدف از مسیر طرح‌های همچون پتروپالایش کنگان می‌گذرد.

بیات گفت: پتروپالایش کنگان و طرح‌های توسعه‌ای آن افزون بر تحکیم‌بخشی به منابع تامین کننده نقدینگی برای مستمری و مقرری ماهانه بازنشستگان و بازماندگان صنعت نفت، در توسعه و آبادنی کشور نیز نقش‌آفرین هستند لذا در نوع خود این طرح با توجه به خصوصیاتی که دارد، الگویی برای توسعه‌ی صنعتی است.

وی به برخی از ویژگی‌های پتروپالایشگاه کنگان اشاره کرد و گفت: انتقال فناوری، بهره‌مندی از نیروی‌های جوان، ایجاد ارزش افزوده و تحریم‌شکنی در فهرست ویژگی‌های این طرح توسعه‌ای قرار دارد. لذا از مدیران، کارکنان و همه دست‌اندرکاران این طرح قدردانی می‌کنم.

وی گفت: از هم‌اکنون برای صادرات محصولات پلیمری طرح های پایین دست پترو پالایش کنگان برنامه‌ریزی خواهد شد.

لزوم تمرکز شرکت‌ها در حوزه تخصصی

بیات با بیان اینکه منابع محدود هستند، افزود: برخی کارهای نیمه‌تمام در صنعت نفت به دلیل نبود تمرکز کاری شرکت‌ها در حوزه تخصصی آنهاست لذا به شرکت‌های گروه صندوق‌ها تاکید شده است در حوزه تخصصی خود متمرکز شوند.

وی گفت: با تمرکز بر حوزه تخصصی باید با تولید محصولات منحصربه فرد و با فناوری انحصاری در بازارهای هدف نقش موثر ایفا کرد.

رئیس هیئت‌رئیسه افزود: چسبیندگی بخش بازرگانی به حوزه میدان، تولید و پروژه برای هر دو بخش محدودیت ایجاد می‌کند لذا بخش تولید و توسعه باید بر حوزه میدان، پروژه و تولید متمرکز شود و امور بازرگانی به معنای بازاریابی، فروش و انتقال محصول به بخش‌های تخصصی بازرگانی سپرده شود.

اهمیت تامین مالی برای شتاب‌بخشی به ایران ال ان جی

بیات به بازدید از پروژه ایران ال ان جی نیز اشاره کرد و گفت: این پروژه در فهرست اولویت‌های گروه صندوق‌ها قرار گرفته است. از این‌رو از ورود و جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی و یا به شکل فایناس (تامین‌مالی) به طرح ایران ال ان جی استقبال می‌کنیم.

وی گفت: سطح و استاندارد کارهای سرمایه‌گذاری صندوق‌ها باید منطبق با معیارهای بین‌المللی باشد، همچنین پویایی در طرح و پروژه‌ها در شان صندوق بازنشستگی صنعت نفت با قدمتی برابر با ۷۵ سال است.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت خطاب به شورای پروژه‌های صندوق‌ها گفت : فهرست پروژه‌های افق ۱۴۰۴ را برای اطلاع عموم و بازنشستگان ارجمند صنعت نفت منتشر کنید.

در ابتدای این نشست که ولی‌اله حاجی‌پور مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری اهداف و حمید قادری مدیر عامل شرکت پتروپالایش کنگان نیز حضور داشتند ارشیا انصاری دبیر شورای عالی پروژه‌ها در خصوص اقدام‌های انجام شده مربوط به نشست پیشین گزارش داد.

شورای عالی پروژه‌ها دی‌ماه ۱۴۰۰ با هدف پایش مستمر پروژه‌های سرمایه‌گذاری صندوق‌ها تشکیل شده است. پروژه‌های صندوق‌ها نیز با توجه به وابستگی ناشی از خوراک به یکدیگر به سه کانون (هاب) عسلویه، ماهشهر و ایلام دسته‌بندی شده‌اند تا هر کدام به شکل متناسب رشد و توسعه یابد.

طرح‌های سرمایه‌گذاری صندوق‌ها که توسط شرکت‌های زیر مجموعه آن اجرا می شود، تامین کننده عمده منابع پرداخت ماهانه مستمری و مقرری بازنشستگان و بازماندگان ارجمند صنعت نفت هستند. از این رو پایش و رصد و افزایش بهره‌وری و توسعه‌ای به هنگام آنها با توجه تعهدات قانونی صندوق‌ها در برابر ذی‌نفعانش ضروری است.   

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =