بازدید رئیس صندوق ها از کانون خطوط لوله

رئیس صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت در دیدار با اعضای هیئت مدیره کانون بازنشستگان خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، گفت: فعالیت‌های مددکاری و همیاری، مسیر مشترک صندوق‌ها و کانون‌هاست. لذا از رشد و توسعۀ این‌گونه برنامه‌ها استقبال می‌کنیم.

عباس حاجی‌صادق، رئیس صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت، روز سه‌شنبه (۶ اردیبهشت‌ماه) در سومین برنامه بازدید، از «نمایندگی‌ها و کانون‌ها» از «کانون بازنشستگان شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران» بازدید و با اعضای هیئت‌مدیره آن دیدار و گفتگو کرد.

عضو هیئت‌رئیسه صندوق‌ها با ابراز خرسندی به سبب حضور در جمع همکاران کانون خطوط لوله، اظهار داشت: گزارش اعضای هیئت‌مدیره کانون در خصوص فعالیت‌های صورت گرفته به‌خصوص در حوزۀ همیاری و مددکاری ستودنی است.

وی با اشاره به تدوین برنامۀ بازدید از کانون‌ها، افزود: ارتباط و گفتگو با همکاران در کانون‌ها سبب تعامل خواهد شد و راهکارهای عملیاتی و حقیقت موضوعات تبیین می‌شود.

حاجی‌صادق گفت: در اجرای اصل برقراری تعامل دوسویه، وحدت رویه میان کانون‌ها و به دنبال آن با صندوق‌ها، راهگشاست.

وی گفت: برنامه دیدارهای متمرکز و جمعی یا دیدار با یک کانون، همگی در چارچوب برقراری اصل تعامل دوسویه است، چون برخی خواسته‌ها جمعی و برخی مسائل مختص یک کانون است.

رئیس صندوق‌ها افزود: در مواجه با درخواست‌ها، اصل هزینه و فایده برای صندوق‌ها ملاک است.

وی به موضوع اهمیت ارتباط با کارفرمایان نیز اشاره کرد و گفت: کانون‌های بازنشستگی می‌توانند افزون بر توان صندوق‌ها از ظرفیت‌های شرکت‌های متبوع خود نیز به نفع اعضا استفاده کنند؛ همانطور که کانون خطوط لوله از ظرفیت‌های شرکت مرتبط، برای برنامه‌های بازدید دوره‌ای استفاده می‌کند.

رئیس صندوق‌ها با توجه به گزارش ارائه‌شده اعضای هیئت‌مدیره کانون خطوط لوله، گفت: کارهای خوبی در حوزه مددکاری در این کانون گزارش شد لذا خواستار گسترش و تقویت این‌گونه برنامه‌ها هستیم؛ رشد و توسعه مددکاری در حوزۀ بازنشستگی وظیفه همه ماست.

حاجی‌صادق افزود: حمایت و همیاری فقط مسائل مادی و مالی نیست بلکه ایجاد حوزه‌های مشورتی، ایجاد امنیت روانی برای فرد بازنشسته و خانواده وی از درجه اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به عملکرد کانون خطوط لوله در حوزه مسائل اجتماعی، بیان داشت: ارتباط با خانواده بازنشسته متوفی به جهت دادن آگاهی دربارۀ مسائل اداری و همدردی و همدلی از نمونه‌های کارکرد درست کانون‌ها دانست. این مسئله ظاهر ساده‌ای دارد اما وقتی اعضای کانون با خانواده ارتباط برقرار می‌کنند مانند آن است برادری جویای احوال برادر یا خواهر دیگری شده است؛ ما همگی مانند یک خانواده هستیم.

رئیس صندوق‌ها، حوزه همیاری و مددکاری را مسیر مشترک صندوق‌ها و کانون‌ها خواند و گفت: مسیر مشترک سبب هم‌افزایی می‌شود و این به نفع جامعه بازنشستگان و بازماندگان است.

وی ادامه داد: کانون‌ها بازوی کمکی هستند اما باید در نظر داشت پاسخگویی به برخی درخواست‌ها، زمان‌بر و مستلزم طی فرایندهایی است.

حاجی صادق به درخواست بازنشستگان کد ۲۳ اشاره کرد و افزود: در این زمینه هرچه کارفرمایان تصویب کنند صندوق‌ها استقبال و کمک می‌کند.

محیی‌الدین میرزایی، رئیس هیئت‌مدیره کانون خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، در این دیدار گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفتۀ کانون را ارائه داد و پیشنهادهایی در خصوص رشد و توسعه برنامه‌های مختلف کانون مطرح کرد.

وی گفت: باوجود شیوع کرونا، کانون فعالیت خود را ادامه داد و اکنون نیز با فروکش کردن این بیماری، فعالیت‌ها در حال برگشت به فرایند طبیعی خود هستند.

رئیس هیئت‌مدیره کانون خطوط لوله و مخابرات نفت ایران افزود: برنامه عملکردی کانون در ۱۴۰۰ ارائه شده است و در حال تدوین برنامه ۱۴۰۱ هستیم.

وی ابراز امیدواری کرد با توسعۀ زیرساخت‌های کانون‌ها، این نهاد مردمی بتواند فعالیت بیشتری در موضوع عضوگیری داشته باشد و خدمات خود را گسترش دهد.

در این دیدار و گفتگو، جمعی از مسئولان صندوق‌ها و اعضای هیئت‌مدیره کانون نیز حضور داشتند.

برای مشاهده ادامه تصاویر اینجا کلیک کنید. 

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =