امضا تفاهم نامه صندوق ها با بانک ملی

صندوق‌های بازنشستگی کارکنان صنعت نفت و بانکی ملی ایران در زمینه همکاری‌های ارزی و ریالی با هدف توسعه‌ طرح‌های اقتصادی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

عبدالحسین بیات در آئین امضای تفاهم‌نامه با بانک ملی ایران که تنی چند از مدیران صندوق‌ها و بانک ملی نیز حضور داشتند، گفت: پروژه‌های سرمایه‌گذاری صندوق‌ها افزون بر این که سازوکارهای تامین منابع مالی پرداخت مستمری و مقرری بازنشستگان و بازماندگان ارجمند صنعت نفت هستند؛ به طور مستقیم به پیشرفت و آبادنی کشور کمک می‌کنند.

وی گفت: رویکرد و الگوی صندوق‌ نفت در سرمایه گذاری‌ها، زنجیره ارزش است. لذا طرح‌های صندوق با توجه به این رویکرد دسته‌بندی شده‌اند.

بیات ادامه داد: الگوی از میدان تا بازار با رویکرد زنجیره ارزش، روش عملیاتی برای خلق ثروت است. در این شیوه سودآوری بیشتری به دست خواهد آمد؛ لذا بهره‌مندی از خدمات مالی و ارزی بانک ملی ایران برای توسعه شتابان طرح‎‌های مانند پتروپالایشگاها و راه‌اندازی هلدینگ‌های تخصصی نقش بسزا دارد.

وی افزود: شفافیت برنامه‌های سرمایه‌گذاری صندوق‌ها یکی از ویژگی‌های اعتماد آفرین این بنگاه اقتصادی است، لذا تامین کنندگان منابع به صورت شفاف مسیر هدایت منابع مالی را مشاهده خواهند کرد.

بیات با بیان اینکه نبود منابع مالی کافی یکی از موانع جدی پیش‌روی طرح‌ها در همه بنگاه‌های اقتصادی هست، گفت: بانک‌ها می‌توانند در انواع طرح‌های صندوق‎‌ها که به طور عمده در حوزه نفت و انرژی قرار دارند مشارکت کنند، چون راهبردهای بلندمدت، شفاف و تخصصی در شرکت‌های سرمایه‌گذاری صندوق‌ها حاکم شده است.

محمدرضا فرزین مدیرعامل بانکی ملی ایران نیز در این آئین گفت: این بانک علاوه بر تامین مالی ریالی، در بخش تامین مالی ارزی و گشایش LC، ضمانتنامه و فاینانس نیز آمادگی لازم برای همکاری‌های مشترک را دارد. 

وی افزود: از آنجا که نمی‌توان در پروژه‌های بزرگ همه منابع مالی مورد نیاز را از طریق تسهیلات تامین کرد بنابراین می‌توانیم در زمینه ایجاد صندوق پروژه نیز به صندوق بازنشستگی صنعت نفت خدمت‌رسانی کنیم.

فرزین با تاکید بر گستردگی شعب بانک ملی ایران در خارج از کشور در جهت تامین مالی ارزی و همچنین آمادگی این بانک در انتشار اوراق مشارکت ارزی نیز اظهار کرد: انتشار اوراق مشارکت ارزی پس از سالها یک صف شکنی و گام خوبی در بخش اقتصادی کشور خواهد بود و می‌تواند موتور محرکه‌ای برای سایر بخش نیز واقع شود.

گفتنی است، صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت، عمده منابع مورد نیاز برای توسعه و رشد طرح‌های سرمایه گذاری را از بازار سرمایه تامین می‌کند؛ لذا همزمان با برنامه‌ شتاب‌دهی به سرمایه گذاری‌ها، سبد تامین مالی در بازارهای سرمایه، مالی و پولی را نیز توسعه خواهد داد.

سود سرمایه‌گذاری‌ها هر ماه صرف پرداخت مستمری و مقرری می‌شود؛ صندوق نفت در پرداخت منظم و به موقع پرداختی‌ها سرآمد است.

تصاویر این خبر

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =