کد خبر: 8280
سرویس: اقتصادی
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۴
  • خبرنگار: روابط عمومی
  • چاپ
جلسه شورای عالی طرح ها

رئیس هیئت‌رئیسه ‌صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت در دهمین نشست شورای عالی پروژهای صندوق‌ها گفت: گزارش طرح الفین پتروشیمی کنگان روند پیشرفت مطلوبی را ثبت کرده است. از این رو، سال ۱۴۰۲ برای اتمام عملیات مکانیکی این طرح پیش‌بینی شده است.

عبدالحسین بیات، رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌ها، روز چهارشنبه (۱۷ فروردین‌ماه) در دهمین نشست شورای عالی پروژه‌ها با تبریک ایام ماه مبارک رمضان گفت: پس از برگزاری ۱۰ نشست شورای عالی پروژه‌ها، بازدیدهای میدانی نشان می‌دهد طرح‌های بررسی شده در این شورا، همسو با اهداف توسعه‌ای فعال شده‌اند.

وی ادامه داد: رویکرد مدیریت متمرکز، هوشیار، مستمر و همسو با اهداف توسعه‌ای باید به زیرمجموعه‌ها نیز تسری داده شود.

رئیس هیئت‌رئیسه در ادامه این نشست با اشاره به پایداری شبکه گاز در طول فصل زمستان گفت: این امر با تلاش و تدبیر کارکنان شرکت ملی نفت و گاز محقق شده است.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌ها درباره پروژه مایع سازی گاز گفت: طرح ایران ال ان جی به پیش از یک‌دهه پیش باز می‌گردد اما دارای تاخیر و عقب‌ماندگی است لذا شرکت‌های مربوطه روشهای اجرایی و عملیاتی نو را به شورا ارائه کنند.

 وی با بیان اینکه در انتظار پایان تحریم‌ها ماندن نتایج گذشته را تکرار می‌کند، گفت: در رابطه با طرح ایران ال ان جی با سرمایه گذاران و سایر هلدینگ‌ها برای سرمایه‌گذاری گفتگو خواهد شد.

رئیس هیئت‌رئیسه پس از ارائه گزارش مدیران پروژه پتروشیمی کنگان گفت: خوشبختانه گزارش کنترل پروژه طرح موئد آن است که ساخت طرح الفین متناسب با برنامه زمان‌بندی پیش‎ برود. بنابراین، روند ساخت همچنان در شورا پایش می‌شود تا طرح در موعد مقرر  سال ۱۴۰۳ به‌طور کامل به بهره برداری برسد.

رئیس هیئت‌رئیسه گفت: راهبرد گروه صندوق‌ها، توسعه‌ای زنجیره ارزش است لذا همزمانی پیشرفت پروژه‌ها در سه کانون (هاب) عسلویه، ایلام و ماهشهر با اهمیت است.

در دهمین نشست شورای عالی پروژه‌ها، روند پیشرفت ماهانه طرح‌های توسعه پتروشیمی کنگان (الفین) و پایین دست آن، پتروشیمی آلای مهستان، میزان و نحوه فروش محصولات تولیدی پتروپالایش کنگان ارزیابی شد.

شورای عالی پروژه‌ها دی‎ماه ۱۴۰۰ با هدف پایش مستمر پروژه‌های سرمایه‌گذاری صندوق‎ها تشکیل شده است. پروژه‌های صندوق‌ها نیز با توجه به وابستگی ناشی از خوراک به یکدیگر به سه کانون (هاب) عسلویه، ماهشهر و ایلام دسته‌بندی شده‌اند تا هر کدام به شکل متناسب رشد و توسعه یابد.

تصاویر مرتبط اینجا 

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =